پس از مدت ها، اپل سرانجام سال آینده استاندارد پیام رسانی RCS را برای آیفون ها از طریق به روزرسانی نرم افزاری اتخاذ خواهد کرد. پس از اینکه دو شرکت گوگل و سامسونگ، شرکت اپل را تحت فشار قرار دادند، این شرکت به چندین خبرگزاری اعلام کرده است که طیف گسترده تری از ویژگی های پیامک را به مکالمات بین کاربران آیفون و اندروید ارائه می کند. اپل هدف از انجام این کار را بهبود پیام رسانی بین پلتفرمی اعلام کرده است.

سخنگوی شرکت اپل به خبرگزاری بلومبرگ گفت:

اپل معتقد است RCS در مقایسه با استانداردهای پیام رسانی MMS و پیام کوتاه که آیفون در حال حاضر از آنها پشتیبانی می کند، تجربه همکاری بهتری با دستگاه های اندرویدی ارائه می دهد.

سخنگوی اپل همچنین عنوان کرد که RCS در کنار iMessage، سیستم پیام رسانی فعلی بین کاربران آیفون، کار خواهد کرد و استدلال کرد که iMessage از RCS ایمن تر است و SMS و MMS همچنان به عنوان پشتیبان در دسترس خواهند بود.

RCS

RCS چیست؟

RCS مخفف Rich Communication Services است و در سال 2008 میلادی توسط یک گروه تجاری شبکه تلفن همراه به نام GSM Association به عنوان جایگزینی بالقوه برای سیستم پیام کوتاه قدیمی SMS که مخفف Short Message Service است انتخاب شد.

RCS از طریق اینترنت کار می کند، به این معنی که می تواند از ویژگی هایی مانند ارسال فایل های GIF، عکس ها و ویدیوهای با وضوح بالا، پیام های گروهی، و رمزگذاری سرتاسر پشتیبانی کند، در حالی که پیامک روی پهنای باند یک شرکت مخابراتی کار می کند و نمی تواند ویژگی های خاصی را پشتیبانی کند.

ادغام RCS اپل همچنین به کاربران این امکان را می دهد که موقعیت مکانی خود را در رشته های متنی با دیگران به اشتراک بگذارند.

یکی از سخنگویان شرکت گوگل در گفتگو با سایت فوربز اعلام کرد که این شرکت خوشحال است که می بیند اپل امروز اولین قدم خود را با پذیرش RCS برداشته است و همکاری آن با GSMA برای منصفانه تر کردن و ایمن کردن پیام رسانی است.