مسافران از حدود 70 کشور از جمله آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزلند، اتحادیه اروپا و بریتانیا می توانند به عنوان توریست بدون ویزا به مراکش سفر کنند. حداکثر مدت اقامت در مراکش 90 روز خواهد بود که از تاریخ مهر ورود شما شروع می شود، نه سه ماه تقویمی.

برای مشاهده لیست کامل کشورهای معاف از ویزا و مدت زمان ویزا، وب سایت وزارت امور خارجه مراکش یا سفارت یا کنسولگری مراکش در کشور خود را بررسی کنید. برخی از کشورها مانند هنگ کنگ و مالدیو به 30 روز سفر بدون ویزا محدود شده اند، بنابراین باید بررسی کنید که آیا شرایط خاصی برای سفر در گذرنامه شما وجود دارد یا خیر.

پاسپورت همه مسافران باید دارای یک صفحه اضافی برای مهر ورود به مهاجرت و 6 ماه اعتبار پس از ورود شما به مراکش باشد. صرف نظر از اینکه کجا به مراکش می رسید، بررسی کنید که پاسپورت شما در هنگام ورود مهر شده باشد. زیرا این تاریخ ورود و شماره منحصر به فرد در طول اقامت شما توسط مقامات اقامتی و مهاجرت ذکر می شود.

چه کسانی برای بازدید از مراکش به ویزا نیاز دارند؟

مسافرانی که نیاز به ویزای توریستی دارند می توانند برای ویزای الکترونیکی درخواست دهند و به صورت آنلاین پرداخت کنند. ویزای الکترونیکی همچنین به عنوان Autorisation Électronique de Voyage au Maroc (AEVM) شناخته می شود. واجد شرایط بودن و مدارک مورد نیاز خود را بررسی کنید و با استفاده از وب سایت Access Maroc درخواست ویزای خود را پرداخت کرده و پیگیری کنید.

دو گزینه ویزای الکترونیکی برای مراکش وجود دارد. هزینه ویزای استاندارد 770 درهم است و پردازش آن 3 روز کاری طول می کشد. هزینه ویزای الکترونیکی اکسپرس 1100 درهم است و پردازش آن یک روز کاری طول می کشد. هر دو ویزای الکترونیکی 180 روز از تاریخ صدور اعتبار خواهند داشت و اجازه بازدید از مراکش را تا 30 روز می دهند.

درخواست تمدید ویزای مراکش را می توان در ایستگاه های پلیس مرکزی در داخل این کشور ارائه کرد، اگرچه همیشه تضمین نمی شود. خروج از کشور و بازگشت به مدت 90 روز دیگر در همان سال امکان پذیر است.

اگر قصد دارید یک وسیله نقلیه غیر مراکشی را با کشتی از کشور اسپانیا وارد کشور کنید، قابل ذکر است که وسایل نقلیه برای 6 ماه در یک سال تقویمی در مراکش مجاز هستند. ویزای توریستی راننده بر اساس قوانین پاسپورت آنها تنظیم می شود، بنابراین اگر شما حق اقامت 90 روزه بدون ویزا را دارید، یا باید ویزای خود را تمدید کنید یا از کشور خارج شده و برگردید. ماشین شما می تواند 6 ماه بماند، اما نمی توانید مگر اینکه تمدید شود.

آیا مراکش ویزای عشایری دیجیتال دارد؟

کشور مراکش تعطیلات کاری یا ویزای دیجیتالی عشایری ندارد. اگر می خواهید بیش از 90 روز در این کشور بمانید، به یک ایستگاه پلیس مرکزی مراجعه کنید و در مورد کارت دسژور، کارت اقامت مورد نیاز برای زندگی و کار قانونی در مراکش سوال کنید.

این فرآیند شامل مدارک بسیار زیادی از جمله کپی شناسنامه، چک سوابق پلیس و صورتحساب های اخیر بانکی است. اولین کارت شما برای یک سال اعتبار دارد. شما باید برای 3 سال و سپس 5 سال و سپس 10 سال و غیره درخواست مجدد بدهید. واجد شرایط بودن، هزینه ها و معیارها بستگی به این دارد که در کدام دسته درخواست می کنید. برخی از آنها به قرارداد کاری، کسب و کار، همسر، ملک یا بازنشستگی نیاز دارند.