اگر کسب و کاری را در عصر دیجیتال اداره می کنید، احتمالاً عبارت بهینه سازی موتور جستجو را شنیده اید. این بهینه سازی وب سایت شماست که موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ می توانند آن را پیدا کنند و در نتایج جستجو رتبه بالاتری به آن بدهند. رتبه های بالاتر به معنای دیده شدن بیشتر می باشد که، منجر به ترافیک، فروش و درآمد بیشتر برای کسب و کار شما شود.

با این حال همه مشاغل، تخصص داخلی یا زمان و منابع لازم برای نگرانی در مورد سئو سایت خود را ندارند. اینجاست که آژانس های سئو وارد می شوند. این آژانس ها در بهبود سئوی سایت تخصص دارند و قادر هستند خدمات ارزشمندی مانند بهینه سازی روی صفحه، تحقیق کلمات کلیدی، ساخت بک لینک و سئو فنی ارائه دهند.

اما با وجود بسیاری از آژانس های سئو، چگونه می دانید کدام یک برای کسب و کار شما مناسب خواهد بود؟ در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما در یافتن و ارزیابی آژانس های سئو کمک می کند.

نیازهای خود را مشخص کنید

قبل از شروع جستجوی خود، مهم است که بدانید از یک آژانس سئو چه انتظاراتی دارید. این سوالات را در نظر بگیرید:

  • اهداف شما چه هستند؟ آیا می خواهید ترافیک وب سایت را افزایش دهید یا فروش سایتتان را افزایش دهید؟
  • به چه نوع خدمات سئو نیاز دارید؟ آیا به بهینه سازی روی صفحه، تحقیق کلمات کلیدی، ساخت لینک، سئو فنی یا همه موارد فوق نیاز دارید؟
  • بودجه شما چقدر است؟ چقدر حاضرید برای خدمات سئو هزینه کنید؟
  • جدول زمانی شما چیست؟ چه زمانی می خواهید نتایج را ببینید؟

با پاسخ به این سوالات می توانید تصویر واضحی از آنچه در یک آژانس سئو به دنبال آن هستید ایجاد نمایید. این به شما کمک می کند آژانس هایی را که نیازهای شما را برآورده نمی کنند فیلتر کنید و روی آنهایی که قادر به انجام آن هستند، تمرکز نمایید.

آژانس های سئو را پیدا کنید

هنگامی که بدانید به چه چیزی نیاز دارید، می توانید شروع به جستجوی آژانس های سئو کنید. در اینجا چند روش برای پیدا کردن آنها وجود دارد:

  • جستجوی آنلاین

با جستجوی آنلاین و با استفاده از کلمات کلیدی مانند “آژانس سئو”، “شرکت سئو” یا “خدمات سئو” شروع کنید. برای فیلتر کردن متخصصان عمومی و آژانس های سطحی که در صنعت یا محل شما تخصص دارند، خاص باشید.

  • ارجاعات

دهان به دهان هنوز یکی از موثرترین روش ها برای یافتن آژانس سئو است. از همکاران، شرکای تجاری یا دوستان خود بپرسید که از چه کسانی برای خدمات سئو استفاده می کنند و آیا آنها را توصیه می کنند.

  • رسانه های اجتماعی

با استفاده از هشتگ های مرتبط مانند #seoagency، #Digitalmarketing یا #Search Engine Optimization از طریق شبکه های اجتماعی لینکدین، توییتر یا فیس بوک بگردید. به دنبال آژانس هایی باشید که در این صنعت فعال هستند، محتوای مفید را به اشتراک می گذارند و با مخاطبان خود درگیر می شوند.

آژانس های سئوی که پیدا کرده اید را ارزیابی کنید

هنگامی که لیستی از آژانس های سئوی آینده را تهیه کردید، زمان ارزیابی آنها فرا رسیده است. در اینجا چند فاکتور برای ارزیابی آنها وجود دارد:

  • تجربه و تخصص

به دنبال آژانس هایی باشید که در صنعت شما و خدمات خاص سئو مورد نیاز شما تجربه بالایی دارند. وب سایت، مطالعات موردی، توصیفات و بررسی ها را برای شواهدی از تخصص آنها بررسی کنید.

  • تناسب فرهنگ

آژانسی را انتخاب کنید که با ارزش ها، اهداف و سبک ارتباطی شما همسو باشد. به دنبال آژانسی باشید که پاسخگو، شفاف و مایل به همکاری با تیم شما باشد.

  • ابزار و فناوری

بررسی کنید که آیا آژانس مورد نظر، از جدیدترین ابزارها و فناوری سئو برای دستیابی به نتایج بهتر استفاده می کند. بپرسید آیا آنها ابزار یا نرم افزار اختصاصی ارائه می دهند که می تواند به شما مزیت رقابتی بدهد.

  • قیمت گذاری و قراردادها

درک روشنی از ساختار قیمت گذاری آژانس، شرایط پرداخت و مدت قرارداد به دست آورید. قبل از امضای هر قراردادی مطمئن شوید که با هزینه ها و تعهدات مشکلی نداشته باشید.

  • ارتباط و گزارش

آژانسی را انتخاب کنید که ارتباط منظم، به روز رسانی و گزارش عملکرد سئوی شما را ارائه دهد. سوال کنید که چند وقت یکبار با شما ارتباط برقرار می کنند، چه معیارهایی را دنبال می کنند و چگونه پیشرفت کار را گزارش می دهند.

انتخاب آژانس سئوی مناسب برای کسب و کار شما می تواند کار سختی باشد، اما ارزش آن را دارد که زمان و تلاش خود را برای یافتن شریک مناسب سرمایه گذاری کنید. یک آژانس سئو خوب می تواند به شما در دستیابی به اهداف بازاریابی و کسب و کار، بهبود حضور آنلاین و کسب مزیت رقابتی کمک کند. پس وقت بگذارید و تصمیم درستی برای شرکت خود بگیرید.