برای رفتن به کرمانشاه از تهران، بسته به اینکه از کدام مسیر و با چه وسیله‌ نقلیه‌ای بروید، فاصله زمانی متفاوت است. اگر می‌خواهید سفری راحت با نهایت حفظ حریم خصوصی داشته باشید و بدون محدودیت حمل بار و حتی امکان حمل خودرو به مقصد برسید، بلیط قطار تهران کرمانشاه را تهیه کنید و پس از کمتر از نصف روز خود را از پایتخت به این استان زیبا در مرز غربی ایران برسانید. در صورتی هم که بسیار عجله دارید، سفر هوایی خیلی سریع شما را به مقصد می‌رساند؛ البته سفرهای هوایی مشکلات و دردسرهای خاص خود از جمله هزینه بالا، محدودیت حمل بار، استرس، ترس از ارتفاع و … را دارد.

مسافت و فاصله زمانی تهران تا کرمانشاه

مسافت و فاصله زمانی تهران تا کرمانشاه با خودرو شخصی

کوه بیستون، طاق بستان یادگار ساسانیان و طبیعت زیبای اورامانات کرمانشاه (به زبان کوردی: هه‌ورامان) فقط نمونه بسیار کوچکی از جاذبه‌های گردشگری این منطقه قدیمی ایران هستند. خوشبختانه مسیرهای متنوعی برای رفتن به کرمانشاه وجود دارد و کسانی که با هدف بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی، تحصیل در یکی از بهترین دانشگاه‌های ایران و …. قصد سفر از پایتخت به این استان را دارند، می‌توانند یکی از وسایل نقلیه شخصی، اتوبوس و هواپیما یا قطار را انتخاب کنند.

بسیاری از افراد سفر با خودروی شخصی را به دلیل خانوادگی بودن و اینکه زمان و نحوه حرکت در کنترل خودشان است، بهتر است از هر وسیله دیگری می‌دانند. در صورتی که وسیله نقلیه شخصی را انتخاب می‌کنید، دو مسیر شما را از تهران به کرمانشاه می‌رساند.

مسیر اول جاده تهران تا کرمانشاه

این مسیر جاده‌ای تهران تا کرمانشاه 500 کیلومتر مسافت دارد و با خودروی شخصی در 6 ساعت طی می‌شود؛ این مسیر از ساوه و همدان می‌گذرد. بعد از پشت سرگذاشتن ساوه، باید از شهرهای لالجین، همدان، گردنه اسدآباد، کنگاور و صحنه نیز عبور کنید. دقت داشته باشید که این مسیر صعب‌العبور را با نهایت دقت و تمرکز طی کنید. گردنه اسدآباد یکی از خطرناک‌ترین گردنه‌های کوهستانی ایران است که متأسفانه هر ساله حوادث رانندگی زیادی در آن رخ می‌دهد.

اگر سفری ایمن، راحت، بدون استرس جاده و خستگی رانندگی را ترجیح می‌دهید، بلیط قطار تهران کرمانشاه را تهیه کنید و از تماشای مناظر زیبا و شگفت‌انگیز مسیر، نهایت لذت را ببرید.

مسیر دوم جاده تهران کرمانشاه

جاده دیگری که با عبور از ساوه، اراک و نهاوند می‌گذرد، شما را از تهران به کرمانشاه می‌رساند. این مسیر طولانی‌تر و مسافت آن 580 کیلومتر است. اگر با خودروی شخصی و وسیله نقلیه مشابه وارد مسیر شوید، پس از 7 ساعت از تهران به کرمانشاه می‌رسید.

این مسیر اگرچه‌ طولانی‌تر است، اما پیچ‌و‌خم نسبتاً کمتر و درنتیجه امنیت بیشتری دارند. با انتخاب این مسیر باید از شهرهای سلفچگان قم، اراک، ملایر، نهاوند و شهرستان صحنه عبور کنید.

فاصله زمانی تهران تا کرمانشاه با اتوبوس

در صورتی که وسیله نقلیه شخصی ندارید یا به هر دلیلی نمی‌توانید از آن استفاده کنید، اتوبوس برای تجربه یک سفر امن زمینی، گزینه مناسب است. چندین اتوبوس هرروز و در زمان‌های مختلف، مسافران را بین تهران و کرمانشاه جابه‌جا می‌کنند. در تهران به پایانه‌های مسافربری غرب، جنوب و بیهقی بروید و با سوار شدن در یکی از این اتوبوس‌ها بعد حدودا 7 الی 8 ساعت به کرمانشاه می‌رسید.

پی بردیم که فاصله زمانی تهران تا کرمانشاه از مسیر جاده‌ای با اتوبوس و وسیله نقلیه شخصی، 6 الی 8 ساعت است؛ بنابراین برای کسانی که نمی‌خواهند این مدت زمان نسبتاً طولانی را در راه باشند، سفر با هواپیما گزینه بهتری است.

فاصله تهران تا کرمانشاه با هواپیما چقدر طول می‌کشد؟

افراد زیادی سفرهوایی را به دلیل سریع و راحت بودن به هر روش دیگری ترجیح می‌دهند. خوشبختانه از این طریق هم می‌توان به کرمانشاه سفر کرد. فاصله زمانی بین تهران و این استان غربی با هواپیما، حدودا 1 ساعت است. پرواز تهران کرمانشاه هر روز از مقصد فرودگاه مهرآباد به مقصد فرودگاه اشرفی اصفهانی کرمانشاه انجام می‌گیرد.

اگرچه سرعت و راحتی در طول مسیر مزایای سفر هوایی هستند؛ اما هزینه بلیط هواپیما بالا و این روش گران‌ترین روش سفر به کرمانشاه است. از بین سفرهای زمینی نیز ارزان‌ترین روش سفر با اتوبوس است؛ اما اتوبوس، وسیله نقلیه شخصی و هواپیما، هرکدام با محدودیت‌هایی همراه هستند که هیچ‌ یک از آن‌ها در سفر با قطار وجود ندارند.

فاصله تهران تا کرمانشاه با هواپیما

فاصله تهران تا کرمانشاه با قطار

 در اکثر موارد قطار کندترین روش طی کردن مسیرهای بین شهرها است. برای نمونه رفتن به کرمانشاه از تهران و با قطار، 11 ساعت طول می‌کشد؛ اما این موضوع شاید تنها نکته منفی سفر با این روش است. قطار وسیله‌ نقلیه بزرگ و ایمنی است که راحتی و امکانات زیادی دارد. نه ترس از جاده، نه ترس از ارتفاع دارید و نه مثل هر وسیله نقلیه دیگری، از نشستن در یکجا خسته خواهید شد. مهم‌تر از همه هنگامی که کوپه اختصاصی دارید، آسایش و آسودگی بیشتری برای خود و همراهانتان فراهم می‌شود.  

تجربه با قطار به‌ویژه در مسیر ریلی غرب، یعنی تماشای مناظر طبیعی و خارق‌العاده‌ای که فقط در ارتفاعات زاگرس دیده می‌شوند. دره‌های عمیق و رودخانه بین راه هم از دیگر زیبایی‌های این مسیر هستند. ایستگاه‌های قطار سمنگان، همدان، ملایر، نهاوند، کنگاور و صحنه در مسیر ریلی تهران به کرمانشاه قرار دارند.

خرید اینترنتی بلیط قطار تهران به کرمانشاه

خرید اینترنتی بلیط قطار تهران به کرمانشاه

برای رفتن به کرمانشاه از تهران، مسیرهای جاده‌ای، ریلی و هوایی پیش روی شما قرار دارند. جاده‌ای این دو استان از یک مسیر 500 و از مسیر دیگر 580 کیلومتر است که طی کردن آنها در صورت استفاده از خودروی شخصی 6 الی 7 ساعت و با اتوبوس نهایتا 8 ساعت زمان می‌برد.

در صورت سفر با هواپیما حدودا 1 ساعت و با انتخاب قطار نیز 11 ساعت را برای رفتن از تهران به کرمانشاه باید در نظر بگیرید. اکنون که می‌دانید از تهران تا استان زیبا و فرهنگی کرمانشاه چند ساعت راه است، احتمالا روش رفتن به این استان زیبا را هم انتخاب کرده‌اید. هنگامی که با قطار سفر می‌کنید، تجربه بسیار متفاوتی از سفر با سایر وسایل نقلیه کسب خواهید کرد.

اگر هم به دنبال یکی از آسان‌ترین روش‌های خرید بلیط قطار تهران کرمانشاه هستید، سری به فلای تودی بزنید. سایت فلای تودی را می‌توان معتبرترین مراجع رزرواسیون آنلاین بلیط قطار، هواپیما و رزرو هتل دانست؛ بنابراین، در هر ساعت و زمان و برای هر مبدا و مقصد موردنظرتان، این سایت به کمک شما خواهد آمد. برای بهره‌مندی از خدمات فلای تودی، کافیست وارد سایت شده و در صفحه مربوط به رزرو و خرید بلیط، گزینه مورد نیازتان را سفارش دهید.