کشور بحرین همیشه مقصدی محبوب برای مسافرانی بوده است که به دنبال ترکیبی عالی از سنت و مدرنیته هستند. به تازگی و طبق خبرهای منتشر شده در سایت های گردشگری، بحرین با افزایش چشمگیر بازدیدکنندگان، رشد قابل توجهی در بخش گردشگری و مهمان نوازی خود تجربه کرده است.

آخرین داده های گزارش اقتصادی 3 ماهه بحرین برای 3 ماهه دوم سال 2023 میلادی این روند را تایید می کند. این چشم انداز امیدوارکننده ای را برای آینده صنعت گردشگری بحرین ترسیم می کند.

بخش حمل و نقل و ارتباطات بحرین رشد فوق العاده ای را تجربه کرده است که منجر به افزایش قابل توجه گردشگرانی شده است که از این کشور بازدید می کنند. این صنعت علاقه زیادی به بهبود تحرک بین مرزی نشان داده است، همانطور که با افزایش نرخ رشد از 11.2 درصد در 3 ماهه اول به 13.3 درصد در 3 ماهه دوم مشهود است. این امر دسترسی به بحرین را آسان تر کرده است.

فرودگاه بین المللی بحرین، دروازه اصلی کشور بحرین نیز با اتصال خود به این رشد کمک کرده است. این فرودگاه شاهد افزایش قابل توجه سالانه 20.2 درصدی مسافران بوده است که موقعیت بحرین را به عنوان یک مرکز منطقه ای تثبیت کرده است.

علاوه بر این، بخش اقامتی بحرین در حال تجربه رشد قوی است، زیرا این کشور تلاش می کند تا تجربه ای فراموش نشدنی را برای گردشگران خود فراهم کند.

به ویژه، نرخ اشغال هتل های سطح بالا با 4 یا 5 ستاره به طور قابل توجهی افزایش یافت، 29.3 درصد، که نقش مهمی در افزایش کلی 8 درصد در اشغال داشت. این رشد در اقامتگاه های لوکس نشان دهنده تعهد کشور بحرین به ارائه خدمات مهمان نوازی درجه یک است که انتظارات گردشگران را برآورده می کند.