استفاده از هوش مصنوعی (AI) در فرآیند طراحی سایت، امکان توسعه سایتی را فراهم می کند که پاسخگوی اعمال و ترجیحات کاربر باشد. این تجربه کاربری به صورت آنلاین تقاضای زیادی دارد، زیرا مردم به طور فزاینده ای انتظار پاسخ های آنی به سوالات خود را دارند. استفاده از فناوری هوش مصنوعی برای طراحی سایت می تواند به شما کمک کند چیزی بسازید که ظاهر خوبی داشته باشد، عملکردی روان داشته باشد و نیازهای فردی بازدیدکنندگان را برآورده کند.

نسل طراحی خودکار

بسته به انتخاب کاربر و الزامات طراحی، ابزارهای طراحی مبتنی بر هوش مصنوعی ممکن است طرح بندی سایت، طرح های رنگی و تایپوگرافی را توسعه دهند. این فناوری ها از کتابخانه های طراحی بزرگ و تکنیک های یادگیری ماشین برای ایجاد طرحدهای جذاب و کاربرپسند استفاده می کنند. هوش مصنوعی می تواند با ارزیابی الگوها و روندها در ساختارهای موجود، اشکال جدیدی برای بخش ها یا مصرف کنندگان خاص ایجاد کند. به عنوان مثال، Adobe Sensei فعالیت های طراحی را با استفاده از هوش مصنوعی خودکار می کند. رنگ آمیزی خودکار، برش هوشمندانه و عملکردهای حذف اشیا به طراحان سایت اجازه می دهد تا به جای کارهای تکراری، روی خلاقیت تمرکز کنند.

بهینه سازی طراحی واکنشگرا

تجربه کاربری ثابت در سراسر پلتفرم ها با دستگاه‌ ها و اندازه‌ های صفحه‌ نمایش بسیار ضروری است. تنها چیزی که نیاز دارید این است که بهترین سازنده سایت هوش مصنوعی را برای بهینه سازی پاسخگویی سایت خود پیدا کنید که تجربه کاربر را بهبود می بخشد. این الگوریتم‌ های هوش مصنوعی می‌ توانند ساختار، محتوا یا تصاویر سایت را بر اساس رفتار کاربر یا داده‌ های دستگاه تغییر دهند. طراحی تطبیقی ​​به کاربران اجازه می دهد تا به راحتی با یک سایت در هر دستگاهی ارتباط برقرار کنند. هوش مصنوعی به طراحان کمک می کند تا تعاملات لمسی تلفن همراه را بهینه کنند و زمان بارگذاری را برای اتصالات کندتر افزایش دهند. هوش مصنوعی طراحی پاسخگو را با تست موبایل دوست گوگل بهینه می کند. این سایت سازگاری با موبایل را تجزیه و تحلیل می‌ کند و با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی، بهبودهایی را پیشنهاد می‌کند و به طراحان کمک می‌کند تجارب سازگار با موبایل را توسعه دهند.

ادغام بات های مکالمه

یکی دیگر از اجزای مهم طراحی سایت مبتنی بر هوش مصنوعی، ترکیب بات های مکالمه است. چت بات ها رابط های مکالمه ای هستند که می توانند برای پاسخگویی به موقع به سوالات رایج مشتری برنامه ریزی شوند. این ربات ها شبیه به یک ربات انسان‌مانند عمل می‌ کنند که می‌ توانند مکالمه داشته باشند و اطلاعات ارائه دهند. در نتیجه خدمات و پشتیبانی مشتری هر دو افزایش خواهد یافت.

یک بات مکالمه می تواند برای ارائه پشتیبانی سوالات متداول یا سایر اشکال خدمات مشتری استفاده شود. هر دو بات مکالمه ChatGPT و Dialogflow به طور گسترده برای توسعه ربات های چت استفاده می شوند. با در نظر گرفتن این عوامل، می توانید یک سایت مبتنی بر هوش مصنوعی طراحی کنید که نیازهای مخاطبان هدف شما را برآورده کند و شرکت شما را به جلو سوق دهد.

تولید محتوا

الگوریتم های NLP به مدل های هوش مصنوعی اجازه می‌ دهند تا زبان انسان را تفسیر و تقلید کنند، محتوای متنی با کیفیت بالا، توضیحات محصول و پست‌ های وبلاگ ایجاد کنند. GPT-3 شرکت OpenAI قادر است اطلاعات منسجم و متناسب با زمینه را از یک درخواست تولید کند. این سیستم ها از داده های متنی انبوه برای توسعه محتوایی که با لحن و هدف سایت مطابقت دارد، استفاده می کنند. تولید محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی می تواند در زمان و تلاش طراحان و توسعه دهندگان محتوا صرفه جویی کند.

تحلیل رفتار کاربران

دانستن رفتار کاربران باعث بهبود طراحی سایت و تجربه کاربر می شود. الگوریتم های هوش مصنوعی قادر به ارزیابی نرخ کلیک سایت، زمان صفحه و نرخ تبدیل هستند. طراحان می توانند از این داده ها برای درک ترجیحات کاربر برای تصمیم گیری بهتر طراحی استفاده کنند.

راه‌حل های تحلیلی مبتنی بر هوش مصنوعی مانند Google Analytics وجود دارد که به طراحان آمار گسترده‌ای همراه با تجسم الگوهای فعالیت کاربر می‌ دهد. این داده‌ ها به بهینه‌ سازی ناوبری، دکمه‌ های فراخوان یا قرار دادن محتوا در سمت کاربر مورد نظر کمک می‌ کنند. طراحان سایت ها ممکن است به طور مکرر تعامل یا تبدیل کاربر را بهبود بخشند زیرا آنها رفتار کاربر را بررسی می کنند و سپس تجزیه و تحلیل می کنند.

موتورهای شخصی سازی و توصیه محتوا

سیستم های هوش مصنوعی می توانند توصیه های محتوای جستجو شده را با ارزیابی داده‌ های کاربر تنظیم کنند و سپس آن را بر اساس اولویت‌ های برگرفته از تاریخچه مرور شخصی‌ سازی کنند. تجزیه و تحلیل این اطلاعات جمعیتی، تعامل کاربر را بهبود می بخشد و در نتیجه مشتریان راضی هستند.

سایت های تجارت الکترونیک بر اساس عادات خرید یا مرور مصرف‌کنندگان، موتورهای توصیه‌ ای مبتنی بر هوش مصنوعی را به کار می‌ گیرند. این موتورها روندهایی را تشخیص می دهند که با استفاده از فیلتر مشارکتی یا یادگیری ماشین، پیشنهادات درستی را ارائه می دهند. توصیه های شخصی را می توان برای افزایش درآمد حاصل از فروش استفاده کرد. یک مثال خوب سایت نتفلیکس است که از هوش مصنوعی برای پیشنهاد محتوا استفاده می کند. موتور توصیه نتفلیکس فیلم‌ ها یا قسمت‌ های تلویزیونی را بر اساس الگوهای مشاهده، رتبه‌بندی و سایر داده‌ های کاربر توصیه می‌ کند، تا مصرف‌کنندگان را درگیر نگه می‌ دارد و در نتیجه رضایت بیشتری از تجربه مشاهده به همراه دارد.

تست خودکار و تشخیص اشکال

طراحان سایت ها ممکن است نقص، خطا یا ناسازگاری با رگرسیون مبتنی بر هوش مصنوعی، مرورگر متقابل یا تست دسترسی پیدا کنند. این به این دلیل است که تست رگرسیون پس از اصلاحات سایت، اشکالات جدید را بررسی می کند. هوش مصنوعی می‌ تواند با اجرای اسکریپت‌ های آزمایشی که یافته‌ ها را با انتظارات مقایسه می‌ کند، این کار را خودکار کند. این باعث صرفه جویی در وقت طراح سایت می شود و به آنها اجازه می دهد تا روی سایر وظایف مهم طراحی وب تمرکز کنند.

آزمایش بین مرورگرها اطمینان می دهد که یک سایت در چندین نسخه مرورگر یکسان به نظر می رسد. ابزارهای هوش مصنوعی می‌ توانند محیط های مرورگر را با آزمایش خودکار، کشف باگ‌ های خاص مرورگر یا رندر کردن تفاوت‌ ها بازسازی کنند.

تست دسترسی، انطباق سایت WCAG را ارزیابی می کند. الگوریتم های هوش مصنوعی می‌ توانند مشکلات دسترسی مانند متن جایگزین تصویر و ساختارهای نامناسب عنوان را در محتوای کدنویسی سایت پیدا کنند. طراحان با خودکار کردن این رویه، این سایت ها را برای کاربران ناتوان در دسترس قرار می دهند. Applitools از روش‌ های بینایی کامپیوتر و یادگیری ماشین برای یافتن تصاویری که دارای مشکلات عملکردی در برنامه‌ های آنلاین هستند، استفاده می‌ کند. این ابزارها با مقایسه اسکرین شات های صفحه وب با عکس های پایه، تفاوت های قابل مشاهده مربوط به طراحی یا کد را آشکار می کنند.

سخن پایانی

هوش مصنوعی فعالیت ها را خودکار می کند، تجربیات کاربر را افزایش می دهد، سایت ها را برای چندین دستگاه بهینه می‌ کند و طراحی وب را متحول می‌ کند. هوش مصنوعی به طراحان کمک می کند تا با استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشین که با اتوماسیون در هم تنیده شده‌ اند، سایت های زیبا، واکنش گرا، شخصی شده و بدون اشکال ایجاد کنند. هوش مصنوعی فرآیندها و روش های طراحی سایت را بهبود می بخشد تا بهینه سازی ایجاد محتوای سایت را بهبود بخشد.