طبق داده های درج شده در گوگل، مسافرانی که از شهر پاریس در طول بازی های المپیک بازدید می کنند، می توانند انتظار داشته باشند که برای یک هتل 3 ستاره به طور متوسط ​​685 دلار در هر شب بپردازند که 284 درصد افزایش نسبت به نرخ معمولی 178 دلاری در ماه جولای دارد. به طور مشابه، متوسط ​​هزینه یک اتاق هتل 4 ستاره در طول بازی های المپیک حدود 953 دلار است که 258 درصد از نرخ معمول 266 دلار افزایش یافته است.

انتظار می رود بیش از 11 میلیون مسافر در طول بازی های المپیک وارد پایتخت فرانسه شوند. از این تعداد، 3.3 میلیون نفر از خارج از منطقه شهری پاریس یا از کشورهای دیگر سفر خواهند کرد و به مکانی برای اقامت نیاز دارند.

سخنگوی دفتر گردشگری پاریس می گوید:

روزانه حدود 280 هزار اتاق در سراسر منطقه شهری پاریس برای پذیرایی از این بازدیدکنندگان آماده ارائه خدمات است.

مصرف کنندگان لوکسی که در بازی ها شرکت می کنند، نرخ تورم کمتری را تجربه خواهند کرد. موسسات 5 ستاره افزایش نسبتاً پایین تری در قیمت هتل ها را تجربه می کنند، با نرخ های 1607 دلار آمریکا در هر شب، در مقایسه با 625 دلار آمریکا برای اقامت معمولی در ماه جولای، که 157 درصد افزایش یافته است.

این بدان معنی است که در طول المپیک 2024 پاریس، با همان قیمت هتل، به عنوان یک اتاق معمولی 20 متر مربعی در Demeure Montaigne 5 ستاره در خیابان شیک Montaigne، جایی که میهمانان می توانند از منظره برج ایفل لذت ببرند، بازدیدکنندگان از آن لذت ببرند. تنها یک اتاق 16 متر مربعی در هتل ساده تر موگادور، واقع در نزدیکی گالری لافایت، دریافت خواهد کرد. اتاق ممکن است دارای تیرهای چوبی جذاب باشد اما امکانات رفاهی محدودی دارد.

به گفته سخنگوی گروه Expedia، برخی از گزینه های اقامتی که معمولاً مقرون به صرفه هستند، قیمت هتل های لوکس را دریافت می کنند که می تواند بین 500 تا 600 دلار در طول بازی های المپیک باشد. با وجود قیمت های بالا، گزینه های موجود به سرعت فروخته می شوند. در واقع، شرکت تحقیقات گردشگری MKG گزارش می دهد که 45 درصد از اتاق های پاریس قبلاً برای مدت زمان بازی رزرو شده است. این غیرعادی است زیرا تنها 3 درصد از اتاق ها معمولاً یک سال قبل رزرو می شوند.

در آستانه بازی های المپیک 2024 پاریس، برخی از هتل ها به امید دریافت قیمت بالاتر، تمام اتاق های موجود را فهرست نمی کنند. این امر به ویژه در صورتی صدق می کند که آنها احساس کنند که نرخ های توافق شده با مقامات المپیک، که سال ها پیش و بدون در نظر گرفتن تورم کنونی مورد مذاکره قرار گرفته است، آنها را در معرض ضرر قرار می دهد. در نتیجه، هتل ها در موقعیت دشواری قرار دارند که ممکن است باعث شود بعداً قیمت ها را برای عموم مردم افزایش دهند.

در طول بازی های المپیک، تقاضای اقامت به طور قابل توجهی افزایش یافت. در نتیجه، قیمت ها در پلتفرم های اجاره تعطیلات مانند Airbnb نیز افزایش یافته است. طبق گفته ارائه دهنده داده های اجاره کوتاه مدت AirDNA، متوسط ​​نرخ روزانه اتاق های هتل در پاریس در طول بازی های المپیک 536 دلار (بدون احتساب هزینه نظافت) است که تقریباً 3 برابر نرخ 195 دلاری برای مدت مشابه تابستان امسال است.