بک لینک ها در واقع همان لینک هایی هستند که از وب سایت های خارجی به وب سایت شما اشاره می کنند. بک لینک ها پیوندهایی هستند که نویسندگان سایت ها به وب سایت شما می دهند. اگر به دنبال ساخت بک لینک هستید، باید انواع مختلفی از بک لینک ها را در نظر بگیرید.

ساخت و خرید بک لینک برای افرادی که قبلا هرگز با این فعالیت ها ارتباط نداشته اند می تواند یک چالش باشد. با این حال، خرید آن برای عملکرد صحیح وب سایتتان ضروری است.

اگر می خواهید ترافیک ارگانیک وب سایت خود را بهبود بخشید، راهنمای زیر را بخوانید و یاد بگیرید که چگونه بک لینک های قوی، خوب و بد را تشخیص دهید و همچنین رایج ترین نوع بک لینک ها را بدانید.

انواع مختلف بک لینک

انواع مختلف بک لینک

1. بک لینک های تحریریه

این نوع لینک، بک لینک های طبیعی بیشتری را به وب سایت شما جذب می کند. در واقع این نوع از لینک ها، صرفا از داشتن سایتی که محتوای با کیفیت تولید می کند، بدست می آید. مهمترین چیز درباره بک لینک های تحریریه آن است که آنها دقیق و معتبر هستند، زیرا تنها در این صورت است که دیگران می خواهند با آنها ارتباط برقرار کنند.

اگر می خواهید لینک های تحریریه را دریافت کنید، باید محتوای مفید و آموزنده ایجاد کنید. علاوه بر این، سعی کنید یک اینفوگرافیک اصلی با نتایج تحقیقات خود ایجاد کنید. به دست آوردن این نوع بک لینک بسیار دشوار است، اما سودآورترین است.

2. بک لینک کامنتی

هر زمان که در مورد یک مطلب وبلاگی خاص یا انجمن دیگری نظر می دهید، می توانید برای خود بک لینک کامنتی نیز بگیرید.

اگر نظرات مرتبطی را در صفحه محتوای با کیفیت ارسال کنید، می توانید به راحتی لینک خود را بدون هیچ گونه تأثیر منفی اضافه کنید.

بک لینک های کامنتی ممکن است بهترین فعالیت برای ساخت لینک نباشند، اما مطمئناً می توانید به کسب و کار خود کمک کنید تا ترافیک ارگانیک ایجاد کند.

3. بک لینک از بیانیه های مطبوعاتی

اغلب، زمانی که کسب و کار شما ارزش خبری و مرتبط با موضوع خاصی دارد، می توانید از مطبوعات بک لینک دریافت کنید.

می توانید با مطبوعات مختلف و محلی تماس بگیرید تا ببینید آیا سایت شما با نیازهای آنها مطابقت دارد یا خیر. با این حال، هنگام استفاده از بیانیه‌ های مطبوعاتی، مشکلات زیادی وجود دارد که باید از آنها اجتناب کرد، زیرا می‌ تواند خیلی سریع به مشکل بیشتری نسبت به ارزش آن دست پیدا کند.

4. بک لینک به صفحات خاصی در سایت

افزودن لینک به صفحات دایرکتوری شرکت شما یک راه عالی برای دریافت بک لینک است. به لطف این روش، کاربران می توانند بدون جستجوی غیر ضروری مستقیماً به بخش خاصی از وب سایت شما مراجعه کنند.

5. بک لینک در شبکه های اجتماعی

به یاد داشته باشید که هر بار که یک پروفایل تجاری جدید در شبکه های اجتماعی ایجاد می کنید، وب سایت شما یک بک لینک دریافت می کند. هدف این پیوندها انتقال دانش نیست، بلکه جلب اعتماد بین خوانندگان و مشتریان شماست.

ویژگی بک لینک خوب و بد

ویژگی های بک لینک های خوب و بد چیست؟

به یاد داشته باشید که همه بک لینک ها برای وب سایت شما خوب نیستند. با به روز رسانی الگوریتم پنگوئن در سال 2011 میلادی، گوگل برای همیشه نحوه رتبه بندی وب سایت ها را بر اساس پیوندهایی به آنها تغییر داد.

جستجوگر گوگل در حال حاضر بسیار مراقب است که یک سایت چه لینک هایی دریافت می کند. اگر هرزنامه باشند یا هیچ ارتباطی با موضوع مقاله نداشته باشند، به شما کمکی نمی کنند که در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشید.

همه پیوندهای غیرطبیعی یا هرزنامه برخلاف خط مشی های گوگل در نظر گرفته می شوند و ممکن است بر رتبه سایت شما تأثیر منفی بگذارند.

به یاد داشته باشید که همه بک لینک ها یکسان ایجاد نمی شوند. به عنوان مثال، برخی از موتورهای جستجو برخی را ارزشمندتر از دیگر جستجوگرها می دانند.

بک لینک خوب چیست؟

بک لینک های خوب از یک سایت مرتبط و با کیفیت می آیند. شما باید این را بدانید که بک لینک های خوب بسیار با اهمیت هستند. زیرا یک بک لینک از یک سایت قابل اعتماد، ارزش بیشتری نسبت به هزاران بک لینک از سایر سایت های بی ارزش دارد.

بک لینک های با کیفیت از صفحاتی می آیند که در موتورهای جستجو رتبه خوبی دارند، دامنه اعتبار بالایی دارند و حاوی محتوای مرتبط هستند. بک لینک های قوی بصورت فالو و ویژگی های تطبیق دقیق، یعنی حاوی کلمات کلیدی نیز مطلوب ترین هستند. با این حال، پیکربندی صحیح بک لینک ها، یعنی ارزیابی و کیفیت آنها (منشا از دامنه های مختلف با ویژگی های مختلف)، مرتب سازی آنها بر اساس موضوع و افزایش اهمیت آنها در طول زمان بسیار مهم است.

بک لینک

چگونه بک لینک های بد را در وب سایت تشخیص دهیم؟

1. بک لینک از صفحات وب تکراری

از بک لینک از صفحات تکراری وب سایت ها خودداری کنید، زیرا این امر می تواند بر وب سایت شما تأثیر منفی بگذارد یا حتی آن را مسدود کند. علاوه بر این، محتوای تکراری در یک سایت به خودی خود یک مشکل برای آن است، بنابراین از این گونه بک لینک ها استفاده نکنید.

2. افزودن بک لینک به دایرکتوری های غیر مرتبط در سایت

افزودن بک لینک به دایرکتوری ها وب ایده خوبی است. با این حال، اگر سایت خود را به دایرکتوری های کاملاً نامرتبط اضافه کنید، می تواند تأثیر منفی بر روی سایت شما و موقعیت آن در نتایج جستجوی گوگل داشته باشد. بک لینک های مرتبط را دریافت کنید تا ارزشی برای سایتتان به ارمغان بیاورند. همیشه لینک هایی را در دایرکتوری هایی که مربوط به صنعت یا کاربران شما هستند اضافه کنید.

سخن پایانی

همانطور که متوجه شده اید، بک لینک ها و محتوا برای موتورهای جستجو هنگام ارزیابی رتبه بندی مهم هستند. به یاد داشته باشید که یک بک لینک قوی و خوب بسیار بهتر از 1000 بک لینک ضعیف و بی ارزش است. بنابراین، اسپم تولید نکنید و مطابق با قوانین گوگل عمل کنید.

شما باید در خرید بک لینک هوشمند باشید، روی تولید محتوای با کیفیت و ترویج آن سرمایه گذاری کنید تا شروع به تولید بک لینک طبیعی کنید.

امیدواریم اکنون در مورد رایج ترین انواع بک لینک و نحوه ایجاد بک لینک های قوی در وب سایت خود بدانید!

آیا به کمک نیاز دارید؟ برای کمک به ساخت بک لینک های فالو و با کیفیت بالا، از طریق صفحه تماس با ما، با ما در ارتباط باشید.