به گزارش سایت های حوزه گردشگری، یونان مالیات های گردشگری را به شدت افزایش می دهد. درآمد اضافی از این مالیات ها برای کمک خسارت دیدگان از بلایای طبیعی استفاده خواهد شد.

کشور یونان تابستان پرآشوبی را امسال با آتش سوزی های ویرانگر جنگل ها و سیل ها تجربه کرد که جان افراد زیادی را گرفت و خسارات زیادی به بار آورد.

در عین حال، کشور یونان در حال تجربه موجی جدید از گردشگری است. انتظار می‌ رود این کشور در سال 2019 میلادی از رکورد 33 میلیون گردشگر قبلی خود در سال جاری فراتر رود. دولت یونان مشتاق است در این روند سرمایه گذاری کند.

کیریاکوس میتسوتاکیس

نخست وزیر یونان، کیریاکوس میتسوتاکیس، متعهد شد به مردم آسیب دیده از فاجعه سیل اخیر کمک کند. او این خبر را در جریان نمایشگاه گردشگری تسالونیکی اعلام کرد. علاوه بر این، میتسوتاکیس همچنین اعلام کرد که در آینده صندوق بلایای طبیعی ایجاد خواهد شد. تمامی شرکت ها باید از پوشش بیمه ای کامل در برابر بلایای طبیعی برخوردار باشند. برای تامین مالی بازسازی و بازیابی بلایای طبیعی، گردشگری نیز نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

از سال 2024 میلادی، گردشگرانی که قصد سفر به یونان را دارند، به دلیل افزایش مالیات گردشگری برای انواع اقامت در این کشور، باید پول بیشتری بپردازند. مالیات گردشگری بسته به نوع اقامتگاه از 50 سنت تا 4 یورو برای هر شب متغیر است. با این حال، از سال آینده مالیات هتل های 1 یا 2 ستاره 1.50 یورو خواهد بود که 0.50 یورو است. هتل های 3 ستاره 3 یورو مالیات خواهند داشت که از 1.50 یورو بیشتر است. هتل های 4 ستاره از 3 یورو هفت یورو مالیات می گیرند، در حالی که هتل های 5 ستاره 10 یورو از 4 یورو افزایش می یابد. دولت یونان انتظار دارد افزایش مالیات ها در سال 2024 میلادی به درآمد اضافی تا 300 میلیون یورو منجر شود.