آخرین اخراج‌ ها در شرکت های فناوری، ممکن است این احساس را در شما ایجاد کند که در حال حاضر یافتن شغل در صنعت فناوری غیرممکن است. در حالی که این درست است که برخی از شرکت های فناوری استخدام را کند یا متوقف می کنند، اما با این حال بسیاری از آنها هنوز هم به طور فعال در حال استخدام هستند. با این حال، یافتن نقش های باز می تواند به سرعت طاقت فرسا شود. در ادامه این مقاله، چهار استراتژی قابل اعتماد برای شناسایی مشاغل موجود در فناوری وجود دارد:

1. بازار کار پنهان در فناوری را از طریق شبکه سازی باز کنید

احتمالاً شنیده اید که هنگام جستجوی شغل، شبکه سازی بسیار مهم است. زمانی که رقابت بسیار سخت است، دانستن نحوه شبکه‌ سازی مؤثر از اهمیت بیشتری برخوردار است. اما دقیقاً چگونه برای مشاغل در صنعت فناوری شبکه سازی می‌ کنید؟

اول، یک شبکه گرم وجود دارد، که شامل گفتگو با افراد در شبکه شما، مانند دوستان، خانواده، همکاران سابق و فارغ التحصیلان در مورد این واقعیت است که شما به دنبال شغلی در زمینه فناوری هستید. اگر آنها افرادی را می شناسند که در این صنعت کار می کند، یا خودشان در زمینه فناوری کار می کنند، می توانید بپرسید تا درباره شرکت و فرهنگ آنها بیشتر بدانید و اینکه آیا ممکن است برای شما مناسب باشد یا خیر.

دوم، شبکه سازی سرد وجود دارد که شامل انجام مصاحبه های اطلاعاتی با افرادی است که در صنعت و در شرکت های مورد نظر شما کار می کنند. شما می توانید این افراد را از طریق لینکدین، توییتر، ردیت و سایر شبکه های اجتماعی پیدا کنید.

هدف شما از شبکه های گرم و سرد توسعه شبکه و “بذرهای گیاهی” در شرکت های هدف شما می باشد. به این ترتیب، هنگامی که یک نقش مرتبط باز می شود، در حالت ایده آل، نام شما اولین موردی است که در نظر گرفته می شود. اگر می خواهید درباره مزیت شبکه سازی بدانید ما قبلا در مجله اینترنتی مان در این باره صحبت کرده ایم.

2. از لینکدین برای یافتن شرکت های فناوری که استخدام می کنند استفاده کنید

اگر صحبت از شبکه سازی شد، لینکدین می تواند ابزاری عالی برای ایجاد شبکه شما و یافتن مشاغل آزاد در فناوری باشد. این پلتفرم اجتماعی همچنین خانه یک فهرست شغلی قوی با ویژگی‌ های جستجوی چشمگیر است که به شما امکان می‌ دهد شرکت‌ هایی را پیدا کنید که به طور فعال در چارچوب الزامات جستجوی شغل شما استخدام می‌ کنند. علاوه بر این، هنگامی که شرکت مورد علاقه خود را پیدا نمودید، می توانید به بخش “صفحه هایی که افراد نیز مشاهده کردند” در صفحه پروفایل خود بروید تا کارفرمایان احتمالی بیشتری را شناسایی کنید، سپس آنها را به لیست خود اضافه کنید.

در حالی که در حال انجام آن هستید، مطمئن شوید که پروفایل لینکدین شما به روز شده است، زیرا بسیاری از کارفرمایان فناوری از این پلتفرم برای تامین استعدادهای جدید استفاده می کنند. از آنجایی که در نتایج جستجو ظاهر می‌ شود و اولین قسمتی است که کاربران مشاهده می‌ کنند، مطمئن شوید که تیتر شما به‌ روزرسانی و بهینه‌ سازی شده است و زبانی را از شرح شغل مورد نظرتان درج می‌ کند.

3. از هیأت تحقیقاتی و استخدامی شرکت ساخته شده استفاده کنید

علاوه بر شبکه اجتماعی لینکدین، کجا می‌ توانید شرکت‌ های فناوری دیگری را پیدا کنید تا تلاش‌ های جستجوی شغل و شبکه‌ سازی خود را روی آن متمرکز کنید؟ Built In یکی از منابع جستجوی کار است که ما به کسانی که در حوزه فناوری مشغول هستند توصیه می کنیم، زیرا منحصراً بر استارتاپ ها و شرکت های فناوری تمرکز دارد. در حالی که بسیاری از پایگاه‌ های اطلاعاتی مشاغل مملو از کلاهبرداری هستند، که می‌ تواند جستجوی فرصت‌ های شغلی را به زمان غیرضروری تبدیل کند، Built In تحقیقاتی را جمع‌ آوری کرده و فرهنگ و مزایای ارائه شده توسط بیش از 50 هزار استارتاپ و شرکت فناوری را مستند کرده است.

علاوه بر این، Built In دارای یک صفحه کار قوی با ویژگی های جستجوی چشمگیر است که در سایر وب سایت ها وجود ندارد. شما می توانید صدها هزار شغل فنی را بر اساس حوزه عملکردی، سطح تجربه و موارد دیگر مرتب کنید. همچنین می توانید مشاغل فناوری منحصراً از راه دور را جستجو کنید.

4. پایگاه داده فرصت های شغلی خود را ایجاد کنید

یکی دیگر از استراتژی‌ های مؤثر برای یافتن نقش‌ های فناوری باز این است که صفحات شغلی شرکت‌ های هدف را مستقیماً نشانک‌ گذاری کنید، سپس مرتباً برای فرصت‌ های شغلی بازبینی کنید. هدف در اینجا ایجاد تابلوی جستجوی کار از پیش تأیید شده خود است که می توانید از آن برای منبع نقش های باز استفاده کنید. با تأیید قبلی شرکت‌ ها قبل از اضافه شدن به لیست شما برای اطمینان از استخدام، و همچنین برآورده کردن سایر الزامات جستجوی شغلی، ساعت‌ های بی‌ شماری را در جستجوی آگهی‌ های شغلی که خارج از ترجیحات شما هستند، صرفه‌ جویی خواهید کرد.

بزرگترین مزیت ایجاد پایگاه داده فرصت های شغلی خود، به جای تکیه بر پلتفرم های محبوب جستجوی شغل شخص ثالث مانند Indeed یا Monster، این است که فرصت های شغلی را مستقیماً از کارفرمای احتمالی تامین می کنید. از آنجایی که اغلب بین صفحه مشاغل شرکت و تابلوهای شغلی تاخیر وجود دارد، شما می توانید سریعتر از رقبای خود درخواست دهید، که بسیار عالی است زیرا زمان برای جستجوی یک شغل فنی ضروری است. علاوه بر این، از احتمال هرگونه مغایرت بین پست و شرح شغل اصلی جلوگیری می کنید.

نحوه یافتن مشاغل آزاد در فناوری

نکات پایانی در مورد یافتن مشاغل موجود در فناوری

یافتن شغل در فناوری به ویژه در شرایط اقتصادی فعلی چالش برانگیز است. در طول سال‌ هایی که ما در صنعت فناوری مشغول به کار بوده ایم، دریافته‌ ایم که اکثر جویندگان کار موفق چندین، و نه همه، از این استراتژی‌ ها را برای سرعت بخشیدن به جستجوها و پوشش شرط‌ هایشان ترکیب می‌ کنند. این امر به ویژه زمانی صادق است که آنها تازه وارد فناوری شوند یا آماده باشند در یک شرکت فناوری بزرگ نقشی را ایفا کنند. در آخر باید بگوییم که یافتن شغل فنی نیازمند استراتژی، زمان و کمی شانس است، پس لطفا صبور باشید.