صندلی شیواری یکی از رایج‌ترین انواع صندلی‌های تشریفات، پذیرایی و خصوصا تالار است که به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد خود، توانسته جایگاه ویژه‌ای میان تجهیزات تالار به دست آورد. صندلی شیواری انواع مختلفی دارد که هر یک از آنها با طراحی خاص ارائه می‌شوند. بسیاری از صاحبان تالار یا باغ‌ها با خرید صندلی شیواری قصد دارند علاوه بر زیبایی از راحتی و دوام این صندلی‌ها نیز بهره ببرند. به این منظور توصیه می‌شود تا به برخی نکات در مورد خرید صندلی شیواری توجه داشته باشید.

صندلی شیواری

آشنایی با صندلی شیواری

صندلی شیواری یا صندلی شیباری (Chiavari Chair) مدلی از صندلی است که از روی یک نسخه کلاسیک از صندلی ایتالیایی ساخته می‌شود. صندلی شیواری مدل‌های مختلفی دارد که ممکن است از نظر ظاهر تفاوت‌هایی با یک دیگر داشته باشند. در واقع هر تولید کننده صندلی شیواری ممکن است آن را با سبک خاصی تولید کند. این صندلی به خودی خود کیفیت بالایی دارد اما مثل هر محصول دیگری سطح کیفی آن به مواد اولیه،‌ فرآیند ساخت، کنترل کیفیت و دیدگاه تولید کننده بستگی دارد.

از آنجایی که صندلی شیواری یک صندلی لوکس، مقاوم و مقرون به صرفه است،‌ استفاده از آن را در تالارهای پذیرایی و تشریفات بیشتر مشاهده می‌کنیم. در ادامه با مزایای این صندلی بیشتر آشنا می‌شویم.

چرا استفاده از صندلی شیواری در تالارها رایج‌تر است؟

تالارهای پذیرایی به منظور تهیه تجهیزات تشریفات خود می‌بایست محصولاتی را انتخاب کننده که علاوه بر زیبایی و دوام، مقرون به صرفه نیز باشد؛ چرا که تالارها از این صندلی‌ها در تعداد بالا مثل 1000 عدد استفاده می‌کنند. صندلی شیواری به دلیل وزن سبک و اشغال فضای کمتر برای تالارهای پذیرایی بسیار مناسب است. همچنین این صندلی نگهداری آسانی داشته؛ به طوری که هنگام انبار کردن آن می‌توان چندین صندلی را بدون هیچ آسیبی روی هم قرار داد.

صندلی شیواری گرچه ظاهر زیبایی دارد، اما تزیینات اضافی نداشته و می‌تواند در فضاهای رسمی و غیر رسمی، سفره عقد، فضای باز، سالن غذاخوری و… مورد استفاده قرار گیرد. همچنین صندلی شیواری در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شود و می‌توان مطابق با هر دکوراسیونی آن را تهیه کرد. این صندلی‌ها علی رغم کارایی و کیفیت بالای خود قیمت ارزانی دارند و برای تالار یکی از بهترین گزینه‌ها هستند.

کاربردهای صندلی شیواری

یکی از دلایل فروش صندلی شیواری تطبیق‌پذیری قابل توجهی در انواع دکوراسیون‌ها دارد و می‌تواند از آن در مراکز کنفرانس، سالن‌های تشریفاتی، تالار پذیرایی، باغ، رستوران و هر جایی که مهمان به آن وارد می‌شود، استفاده کرد. این صندلی‌ها راحت و محکم هستند و می‌توان در هر نوع مراسمی هر مخاطبی را راضی کنند. بنابراین کافی است که یک صندلی شیواری باکیفیت تهیه کنید تا از تمام مزایای آن بهره مند شوید.

انواع صندلی شیواری

در هنگام خرید صندلی شیواری باید توجه داشته باشید که انواع مختلفی از آن در بازار موجود است که تفاوت آنها بیشتر به جنس و رنگ صندلی مربوط می‌شود. در ادامه با متداول‌ترین انواع صندلی شیواری آشنا می‌شویم:

صندلی شیواری چوبی

صندلی شیواری چوبی یکی از رایج‌ترین صندلی‌های تالار است که به دلیل ظاهر زیبای خود در انواع مراسم رسمی و خاص بسیار پرطرفدار است. این صندلی نسبت به سایر مدل‌های مشابه از مقاومت کمتر و شرایط نگهداری سخت‌تری برخوردار است که به همین دلیل استفاده از آن روز به روز کمتر می‌شود.

صندلی شیواری پلکسی

یکی دیگر از انواع صندلی شیواری متداول، صندلی پلکسی یا شیشه‌ای است. این صندلی در تزئینات تالارهای شیک مورد استفاده قرار می‌گیرد و به عنوان تجهیزات لوکس تالار شناخته می‌شود. این صندلی‌ها با طراحی مینیمال برای دکوراسیون موقعیت‌های مختلف مناسب است و بسیار شیک به نظر می‌رسند. از آنجایی که این صندلی‌ها ضد خراش و ضد UV هستند به راحتی در فضای باز مثل روف گاردن نیز قابل استفاده هستند.

صندلی شیواری فلزی

صندلی شیواری فلزی به دلیل نگهداری آسان و دوام بالای خود در تالارهای پذیرایی و باغ تالارها از طرفداران بسیاری برخوردار است. صندلی شیواری فلزی در ترکیب با پارچه و اسفنج کاملا راحت است و برخلاف سایر صندلی‌های فلزی موجب آزار فرد نمی‌شود.

صندلی شیواری از نظر رنگ نیز تنوع قابل قبولی دارد و در رنگ‌های چوبی،‌ طلایی،‌ نقره‌ای، سفید و … قابل سفارش است.

صندلی شیواری

قیمت صندلی شیواری

همانطور که گفتیم قیمت صندلی شیواری نسبت به بسیاری از صندلی‌های مشابه ارزان‌تر بوده و برای تالار کاملا مقرون به صرفه است. مدیران تالار می‌توانند به راحتی تعداد بالایی از این صندلی را سفارش دهند و با پرداخت هزینه کمتر، از مزایای بیشتری هم استفاده کنند. البته قیمت صندلی به عواملی مثل جنس بدنه، کیفیت محصول، رنگ کاری،‌ رویه کوبی، پارچه به کار رفته در صندلی و … بستگی دارد. بنابراین جزئیات سفارش شما از تولید کننده می‌تواند بر قیمت صندلی شیواری تاثیرگذار باشد.

خرید صندلی شیواری

برای خرید صندلی شیواری بهتر است به چند نکته توجه کنید تا بهترین محصول را دریافت نمایید.

  • رنگ صندلی شیواری بهتر است تیره باشد تا دیرتر کثیف شده و کمتر به تمیز کردن احتیاج پیدا کند؛ البته هماهنگی رنگ با دکوراسیون و کیفیت رنگ نیز حائز اهمیت است.
  • بهتر است در هنگام خرید صندلی شیواری به کیفیت پارچه و رویه کوبی کفی آن توجه داشته باشید؛ در صورتی که صندلی رویه کوبی خوبی نداشته باشد، پس از مدتی کفی صندلی از بین رفته و ضرر زیادی به شما وارد می‌کند.
  • اگر صندلی فلزی خریداری کنید، ماندگاری و دوام بیشتری را از آن انتظار دارید؛ با این حال باید به جنس فلز و ضخامت آن توجه داشته باشید.

برای خرید صندلی شیواری بهتر است که مستقیما با تولید کننده اصلی تماس بگیرید تا علاوه بر پرداخت هزینه کمتر،‌ از با کیفیت بودن آن نیز اطمینان حاصل کنید. تالار تجهیزات عسگری به عنوان معتبرترین تولید کننده صندلی شیواری و سایر محصولات تالار، ضمانت چند ساله ارائه می‌کند و شما عزیزان با خیال آسوده می‌توانید خریدی مطمئن داشته باشید.

تعویض صندلی شیواری

در صورتی که قبلا صندلی تالار داشته‌اید،‌ می‌توانید با تعویض صندلی شیواری، هزینه بسیار کمتری پرداخت کنید. این کار باعث می‌شود که صندلی‌های کارکرده خود را بفروشید و صندلی‌های نو مورد نیاز خود را با کمترین هزینه ممکن تهیه کنید. همچنین، امکان خرید صندلی شیواری کارکرده اما تمیز وجود دارد که هزینه تالار را به شدت کاهش می‌دهد. این صندلی‌ها تمیز، نو و قابل استفاده هستند اما قیمت بسیار پایین‌تری دارند.