به گزارش رسانه های خبری در حوزه گردشگری، کشور مصر قصد دارد تعداد گردشگران خود را تا سال 2028 میلادی تا 30 میلیون گردشگر افزایش دهد. انتظار می رود گردشگری در مصر تا پایان سال 2023 میلادی 30 درصد افزایش یابد و حدود 15 میلیون بازدیدکننده داشته باشد.

احمد عیسی وزیر جهانگردی و آثار باستانی مصر می گوید:

مصر در دو ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل 34 درصد افزایش گردشگران داشته است.

او در ادامه سخنانش اعلام کرد که، دولت مصر یک استراتژی گردشگری جدید ایجاد کرده است تا تعداد گردشگران را در سال 2028 میلادی به میزان 30 میلیون، دو برابر کند. کشور مصر به همکاری موثرتر با بخش خصوصی و 3 هزار اپراتور در صنعت مرتبط با 5 اتاق گردشگری و فدراسیون گردشگری این کشور نیاز دارد. این عوامل باعث می شود تا نرخ های پیش بینی شده بین 25 تا 30 درصد باشد.

جاذبه های گردشگری مصر

3 عامل برای موفقیت مصر در سال 2028 میلادی وجود دارد. خطوط هوایی این کشور باید ظرفیت خود را دو برابر کنند، خدماتی مانند امنیت گردشگران در برابر آزار و کلاهبرداری و بهبود سرمایه گذاری با سه برابر کردن ظرفیت هتل ها و فعالیت های تفریحی را افزایش دهند.

عیسی در ادامه عنوان کرد که مصر به بازار بسیار بزرگ 272 میلیونی گردشگر که بخواهند از محصولات آن لذت ببرند، متاسفانه بهره ای نبرده است. او گفت که نشانه های مثبت زیادی وجود دارد که مصر در تلاش است تا سهم بیشتری از بازار را به دست آورد که ارقام دسامبر گذشته نشان داد.

هفته گذشته اعلام شد که بیش از 11.7 میلیون گردشگر در سال 2022 میلادی از مصر دیدن کرده اند. برخی از این آمارها به مناطقی کمک می کند که دولت مصر همچنان روی آنها تمرکز کرده است، از جمله طرح توسعه منطقه هرم های مصری.

کشور مصر

بر اساس داده های ارائه شده توسط سازمان مرکزی بسیج عمومی و آمار، گردشگری تنها در نیمه اول سال 2022 میلادی 86 درصد افزایش یافته است. در سال 2021 میلادی، 8 میلیون گردشگر از کشور مصر بازدید کرده اند که نسبت به 3.7 میلیون در سال 2020 میلادی افزایش قابل توجهی داشته است.

آمار به وضوح نشان می دهد که با تمرکز بر جاذبه های گردشگری و تطبیق اعداد با دو سال گذشته، ممکن است مصر از رشد مثبت خود فراتر رفته و رونق بیشتری را برای این کشور به ارمغان آورد.