طبق خبرهای منتشر شده، احمد عیسی، وزیر گردشگری مصر، فاش کرده است که مصر قصد دارد تا سال 2028 میلادی سالانه سه میلیون گردشگر چینی را به عنوان بخشی از یک برنامه بلندپروازانه برای افزایش سهم خود از بازار گردشگری چین جذب کند.

در حال حاضر مصر هر هفته بین 4000 تا 5000 گردشگر چینی را پذیرا است. وزیر گردشگری مصر اظهار داشت که اگرچه این رقم در مقایسه با رکوردها خوب است، اما معتقد است این کشور می تواند گردشگران چینی بیشتری را جذب کند.

احمد عیسی بیان کرده است که مصر باید پروازها و اتاق های هتل بیشتری برای پذیرایی از گردشگران چینی داشته باشد. وی از هتلداران و سرمایه گذاران چینی برای سرمایه گذاری در کشور مصر دعوت کرد و از اپراتورهای تور چینی خواست سفرهایی را به مصر ترتیب دهند.

جاذبه های گردشگری مصر

در سال 2019 میلادی، بیش از 150 میلیون گردشگر چینی به خارج از کشور سفر کردند. با این حال، از سال 2000 میلادی که شمارش گردشگران خارجی آغاز شد، تعداد گردشگر چینی به مصر هرگز از 300000 نفر در سال تجاوز نکرده است. وزیر گردشگری کشور مصر تصریح کرد که همکاری بهتر بین وزارت گردشگری مصر و همتای چینی آن برای افزایش تعداد گردشگران چینی ضروری است. سرمایه گذاران چینی و اپراتورهای تور نیز می توانند نقشی حیاتی در دستیابی به این هدف داشته باشند.

مصر قصد دارد سفرهای اکتشافی را به فروشندگان و رسانه های گردشگری چینی برای ترویج فرهنگ مصر ارائه دهد. به گفته وزیر گردشگری مصر، این کشور مشوق های جدیدی را برای سرمایه گذاران هتل اعلام خواهد کرد.

جاذبه های گردشگری مصر

گردشگری صنعت مهمی برای کشور مصر است که حدود 12 درصد به تولید ناخالص داخلی (GDP) آن کمک می کند. بر اساس داده های رسمی، تعداد گردشگرانی که از مصر بازدید می کنند از بیش از 13 میلیون در سال 2019 میلادی به حدود 3.7 میلیون در سال 2020 میلادی به دلیل همه گیری بیماری کرونا کاهش یافته است. با این حال، این ارقام در سال 2020 میلادی به تدریج شروع به افزایش کرد و در سال 2021 میلادی به هشت میلیون بازدیدکننده رسید، سپس در سال 2022 میلادی به 11.7 میلیون نفر افزایش یافت.