طبق پیش بینی ها مقصد گردشگری محبوب برای مسافران بین المللی فرانسه خواهد بود. این کشور اروپایی پتانسیل بالایی برای جذب گردشگران خارجی دارد.

در مقایسه با ابتدای 2023 میلادی، جستجوی پرواز از مقاصد بین المللی به کشور فرانسه بیش از 50 درصد افزایش یافته است، در حالی که جستجوی هتل ها 134 درصد بیشتر شده است.

به طور متوسط، زمان جستجوی پرواز در 60 روز گذشته (زمان بین جستجو و سفر) بیشتر از دو ماه است، که نشان دهنده قصد قوی توریست ها برای سفر به این کشور اروپایی در فصل های بهار و تابستان 2023 میلادی است. این آمار برای مسافران داخلی فرانسه نیز صادق است. جستجوهای منطقه ای تمایل مسافران بین المللی برای سفر مجدد در فرانسه در سال 2023 میلادی را نیز تایید میکند. این اعداد و ارقام بیانگر آن است که با وجود سطح بالای تورم جهانی، احساسات در بین مسافران مقصد اروپا بهبود زیادی یافته است.

طبق این گزارش مسافران بالقوه از کشورهایی مانند استرالیا، برزیل، چین، کانادا، روسیه، ژاپن و آمریکا مورد بررسی قرار گرفته اند. کشور فرانسه به عنوان مقصد شماره 1 برای استرالیایی ها، کانادایی ها، آمریکایی ها، چینی ها و ژاپنی ها و رتبه دوم برای برزیلی ها قرار گرفته است.

فرانسه مقصد محبوب گردشگری

گزارش اخیر دیگری از کمیسیون سفر اروپا با عنوان “نظارت بر احساسات سفرهای داخلی و درون اروپایی” نشانگر آن است که فرانسه کشور انتخابی اروپایی ها برای سفر بین المللی بعدی آنهاست و بیش از سه چهارم گردشگران فرانسوی قصد دارند به این کشور سفر نمایند.

با این حال، گردشگران فرانسوی نادیده گرفته نمی شوند و به نظر می رسد بسیاری از آنها مصمم به کشف دیگر جاذبه های گردشگری فرانسه در سال 2023 میلادی هستند.

در مقایسه با ابتدای سال 2023 میلادی، جستجوهای داخلی برای پروازهای کشور فرانسه 30 درصد افزایش یافته است. جستجوی هتل در داخل فرانسه نیز 80 درصد بیشتر شده است.

تنوع مسافران فرانسه

بیش از نیمی از مسافران فرانسه را (60 درصد) مسافر انفرادی تشکیل می دهند و پس از آن تقریباً یک چهارم زوج ها (22 درصد) و نزدیک به یک پنجم خانواده ها (18 درصد) را شامل می شود.

اکثر مسافران نیز قصد دارند تا یک هفته در فرانسه بمانند.

مانند پروازها، جستجوهای هتل نشان می دهد که اکثر گردشگران به دنبال اقامت تا یک هفته در کشور فرانسه هستند، به خصوص برای سفرهای درون منطقه ای.

بهترین مقاصد گردشگری جهان

10 مقصد گردشگری محبوب در سال 2023

فرانسه
اسپانیا
آمریکا
چین
ایتالیا
ترکیه
مکزیک
تایلند
آلمان
بریتانیا

 

صنعت گردشگری در جهان

سفر و گردشگری جهانی در سال 2019 میلادی یک تجارت 8.9 تریلیون دلاری بوده است. اگرچه همه گیری بیماری کرونا باعث شد که این تعداد تقریبا به یک چهارم ارزش قبلی خود کاهش یابد، اما آمارها حاکی از ادامه رشد، گسترش و تکامل صنعت گردشگری است. هر کشور در کره خاکی ما چیزی برای ارائه به گردشگران بین المللی دارد و ایران ما نیز جاذبه های گردشگری زیادی را در خود جای داده است.

صنعت گردشگری در جهان

در دیگر نقاط دیدنی جهان، از اهرام مصر گرفته تا جنگل های بارانی برزیل یا کافه های پیاده روی پاریس. بیشتر کشورهایی که بالاترین نرخ گردشگری را دارند در قاره اروپا قرار دارند، که تاریخ غنی، معماری و تأثیر فرهنگی آن را به مقصدی جذاب برای بسیاری از مسافران تبدیل نموده است.