شبکه اجتماعی توییتر روز گذشته دچار یک اختلال و قطعی بزرگ شد، که در پی آن ده ها هزار کاربر در سراسر دنیا قادر به دسترسی به پلتفرم محبوب خود نبودند. یا استفاده از ویژگی‌ های کلیدی آن برای چندین ساعت قبل از اینکه سرویس‌ها دوباره آنلاین شوند

به نقل از رسانه های حوزه فناوری، از زمانی است که ایلان ماسک در اواخر اکتبر مدیریت شبکه اجتماعی توییتر را در دست گرفت، این حادثه نخستین اختلال بزرگ و گسترده خدمات آن است. سایت Downdetector، که فعالیت آن بررسی قطعی‌ ها از طریق طیف وسیعی از سرورها در کشورهای مختلف و دریافت گزارش‌ های کاربران است، بیش از 10000 کاربر آسیب‌ دیده از آمریکا، حدود 2500 از کشور ژاپن و حدود 2500 کاربر از بریتانیا را در اوج اختلال و قطعی نشان داد.

دسترسی جهانی به توییتر قطع بود!!

بیشتر گزارش‌ ها از سوی افرادی بود که بیان می‌ کردند، در دسترسی به توییتر از طریق مرورگر وب با مشکلات فنی مواجه هستند و نمیتوانند سایت این شبکه اجتماعی را باز کنند. به گفته سایت بررسی کننده قطعی، گزارش‌ های قطعی شبکه اجتماعی توییتر تا عصر چهارشنبه کاهش یافت و برخی از کاربران بعد از آن اظهار نظر نمودند که سرویس به حالت عادی بازگشته است. صفحه وضعیت شبکه اجتماعی توییتر، بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ نداد و نشان می داد همه سیستم ها عملیاتی و فعال هستند.

سپس ایلان ماسک در توییتی نوشت:

تغییرات قابل توجهی در معماری سرورهای پشتیبان ایجاد شده است و این شبکه اجتماعی باید سریعتر شود.

کاربران توییتر پیام خطای زیر را که هنگام ورود به اکانت در توییتر مشاهده میکردند، برای ماسک فرستادند.

مشکلی پیش آمده است، اما نگران نباشید، این تقصیر شما نیست. بیایید دوباره امتحان کنیم.

سپس ایلان ماسک در توییت دیگری نوشت که همچنان می‌ تواند از توییتر استفاده کند.

توییت ایلان ماسک

او در پاسخ به کاربری که از خراب بودن توییتر پرسیده بود، توییت کرد:

برای من کار می کند.

ایلان ماسک و هرج و مرج در توییتر

این قطعی بزرگ دو ماه پس از تصاحب 44 میلیارد دلاری ماسک در توییتر رخ می دهد که با هرج و مرج و جنجال همراه بوده است.

بر اساس برخی برآوردها، مهندسانی که مسئول رفع اشکالات و جلوگیری از قطع سرویس هستند اخراج شده، صدها کارمند دیگر توییتر نیز در ماه نوامبر شرکت توییتر را ترک کرده اند.