سم بنکمن فرید، مدیرعامل سابق صرافی ارز دیجیتال FTX که ورشکست شده است، اخیرا با چهار اتهام جدید متهم به توطئه برای اهدای کمک های مالی غیرقانونی سیاسی و ارتکاب کلاهبرداری بانکی روبرو شده است.

سم بنکمن فرید پیش از این اعلام کرده بود که در مورد کلاهبرداری از مشتریان و سرمایه گذاران بی گناه مقصر نبوده و بیگناه است. لازم به ذکر است که صرافی FTX سال 2022 میلادی اعلام ورشکستگی نمود و بسیاری از کاربران این صرافی حتی قادر نبودند سرمایه های خود را برداشت کنند.

سم بنکمن فرید

با این حال، سم بنکمن فرید هم اکنون در مجموع با ۱۲ اتهام جنایی جدید روبرو شده است. فعلا سخنگوی او در این باره اظهار نظری نداشته است.

در رابطه با اتهامات گفته شده، دادستان ها آقای سم بنکمن فرید را متهم نموده اند که با دو مدیر سابق صرافی FTX توطئه کرده است تا ده ها میلیون دلار برای اعمال نفوذ بر سیاستمداران کشور آمریکا برای تصویب قوانینی که به نفع این صرافی است، اهدا کنند.

سم بنکمن فرید

طبق ادعای دادستان ها، سم بنکمن فرید به یکی از مدیران اجرایی گفته است که به نامزدهای چپ گرا و همچنین جمهوری خواهان آمریکا کمک مالی کند و بسیاری از کمک های مالی توسط صندوق Alameda Research و وجوه مشتریان صرافی FTX تامین شده است.

پیش از این، بنکمن فرید در مورد ادعاهایی مبنی بر استفاده از سپرده های مشتریان صرافی FTX برای تأمین مالی شرکت Alameda Research، خرید اموال و کمک های مالی سیاسی اعتراف نموده بود.

سم بنکمن فرید

Sam Bankman-Fried پس از بازداشت شدنش با وثیقه 250 میلیون دلاری در ماه دسامبر آزاد شد. طبق گفته های دادستان ها او اگر مجرم شناخته شود با بیش از 100 سال زندان مواجه خواهد شد.

 

سم بنکمن فرید

سم بنکمن فرید با نام اصلی “ساموئل بنجامین بنکمن فرید” متولد سال  1992 میلادی است. او کارآفرین، سرمایه گذار و میلیاردر سابق آمریکایی است که با اتهامات همچون کلاهبرداری روبرو شده است.

سم بنکمن فرید

بنکمن فرید بنیانگذار و مدیر عامل صرافی ارزهای دیجیتال FTX و شرکت تجاری مرتبط Alameda Research بود که هر دو شرکت دچار سقوط شدیدی شدند و منجر به ورشکستگی فصل 11 در اواخر سال 2022 میلادی شد.