اگر دوست دارید با جاذبه های گردشگری جهان که بسیار خطرناک هستند آشنا شوید، این مطلب از مجله اینترنتی ما را از دست ندهید.

بالا رفتن از پرتگاه یا بازدید از آتشفشان فعال شاید ماجراجویی خوبی به نظر برسد و آدرنالین شما در این وضعیت به حد زیادی بالا خواهد رفت. برخی از گردشگران دوست دارند در طول تعطیلات در ساحل استراحت کنند، اما برخی دیگر به دنبال ماجراجویی و تجربه نهایی آدرنالین هستند. جاذبه های گردشگری خطرناک که در زیر به آن اشاره می کنیم، میتواند ضربان قلب افراد ماجراجو را تندتر کند.

جاده یونگاس معروف به جاده مرگ در بولیوی

جاده مرگ در کشور بولیوی

جاده یونگاس که از آن با نام جاده مرگ یاد می شود، با 69 کیلومتر طول خطرناک ترین جاده دنیا به شمار می رود. طبق آماری که در سال 2006 میلادی منتشر شد، سالانه 200 تا 300 نفر در این جاده جان خود را از دست داده اند. در طی سالیان گذشته، تعداد تصادفات به شدت کاهش یافته است، زیرا ترافیک عمدتا در امتداد جاده آسفالت که مدرن تر است، جریان دارد. مسیر قدیمی این جاده در میان دوچرخه‌ سواران کوهستانی محبوب است. طبق آمار ها 10 هزار دوچرخه‌ سوار در سال مسیر این جاده خطرناک را طی می کنند. اگر قصد سفر به بولیوی و بازدید از جاده مرگ را دارید باید حتما مهارت های رانندگی خوبی داشته باشید. زیرا جاده مرگ هیچ ریل محافظی ندارد و بسته به آب و هوای منطقه، شرایط این جاده خیس و گل آلود خواهد بود.

کوه هواشان در چین

کوه هواشان در چین

کوه هواشان در 120 کیلومتری شهر شی آن در کشور چین قرار دارد. ارتفاع کوه هواشان 2154 متر است. در جغرافیای مدرن امروزی، تعداد قله های این کوه را ۵ قله می‌ دانند که دارای چندین معبد است. به جهت وجود این معابد این کوه مورد احترام مردم محلی این منطقه است. مسیرهای پیاده روی بر روی این کوه یکی از خطرناک ترین جاذبه های گردشگری در جهان به حساب می آیند. به طور خاص در کوه هواشان وجود مسیرهای پرتگاه 1000 فوتی، شکاف با بیش از 100 متر و گذرگاه قفل طلایی در مسیر قله شرقی بسیار چالش برانگیز و هیجان انگیز هستند. اما جای نگرانی نیست، چون هنگام عبور از روی تخته ها و پله های تعبیه شده در دیوارهای صخره ای در امنیت کامل خواهید بود. اگر قصد سفر به یکی از خطرناکترین نقاط دنیا هستید، حتما از این کوه بازدید کنید.

سقوط آزاد روی آتشفشان در شيلی

سقوط آزاد روی آتشفشان در شيلی

این ماجراجویی خطرناک تنها برای افرادی مناسب می باشد که توانایی بسیاری در خطر کردن دارند. مسافران این کوه دارای آتشفشان فعال، با هلیکوپتر تا ارتفاع 3 کیلومتری بالای دهانه آتشفشان فعال ویلاریکا در کشور شیلی می روند. بانجی جامپینگ از ارتفاع 200 متری بالای دهانه این کوه انجام می شود و شما میتوانید گدازه های داغ را از فاصله 100 متری مشاهده کنید. البته بازدید از این کوه و انجام بانجی جامپینگ هزینه ای معادل 10 هزار دلار آمریکا را در پی خواهد داشت.

هف دوم در پارک ملی یوسیمیتی کالیفرنیا

هف دوم در پارک ملی یوسیمیتی کالیفرنیا

هف دوم یا به انگلیسی Half Dome، در پارک ملی یوسیمیتی کالیفرنیا در کشور آمریکا قرار دارد. هف دوم ۲۶۹۲ متر ارتفاع دارد و بیشتر به دلیل شکل غیرمعمول آن، گردشگران را تحت تاثیر قرار می دهد. در طول ماه های گرم سال، کابل‌ های فولادی نصب می‌ شوند تا کوهنوردان کم تجربه بتوانند از Half Dome صعود نمایند. پیاده‌ روی بر روی هف دوم از چالش‌ برانگیزترین و خطرناک‌ ترین جاذبه‌ های گردشگری جهان محسوب می‌ شود. طبق آمار های منتشر شده تاکنون بیش از 60 نفر در هنگام صعود به بالای هف دوم جان خود را از دست داده اند. بسته به مسیر، باید بین 23 تا 28 کیلومتر را طی نمایید، که مدت زمان 10 الی 12 ساعت زمان پیاده روی در آن لازم است. از آنجایی که بارها شرایط خطرناکی در هنگام صعود ایجاد شده است، چند سالی است که تنها با مجوز میتوانید این کار را انجام دهید. محدودیت روزانه تعداد کوهنوردان برای صعود به هف دوم 300 نفر در روز است.