اگر به مصر فکر می کنید، ممکن است تصاویری از اهرام، فراعنه و رود نیل به ذهنتان خطور کند.

در قلب این کشور قاهره قرار دارد. پایتخت کشور مصر هر ساله مسافران بسیاری را به سوی خود جذب می کند و برای دیدن اهرام بزرگ جیزه، موزه مصر و دیگر جاذبه های گردشگری با شکوه قاهره می آیند. این یک مکان معروف گرم و شلوغ است، و برای تجربه کامل همه چیزهایی که ارائه می دهد، زمان های خاصی از سال وجود دارد که بهتر از دیگر روزها برای بازدید هستند.

با مطالعه این مقاله قادر خواهید بود زمان مناسبی را برای سفر به قاهره برنامه ریزی کنید. پس با ما همراه باشید.

سفر به قاهره

اگر می خواهید از گرما اجتناب کنید، اکتبر تا دسامبر بهترین زمان است

میانگین دمای روز در ماه های اکتبر، نوامبر و دسامبر خنک ترین دمای هوا در طول سال است و شب ها نسیمی طراوت بخش را به همراه دارد. با این حال، فصل اول گردشگری در قاهره نیز هست، زیرا مسافران برای دیدن مناظر در حالی که دمای هوا پایین تر است به این شهر می آیند. در نتیجه، افزایش قیمت پروازها و هتل ها، به ویژه در تعطیلات کریسمس، وجود دارد.

در حالی که بازدید در این زمان از سال به دلیل آب و هوا وسوسه انگیز است، به خاطر داشته باشید که جاذبه های اصلی همچنان شلوغ خواهند بود و برای اطمینان از قیمت مناسب و در دسترس بودن، باید پروازها و هتل ها را حداقل دو ماه قبل رزرو کنید.

مجسمه ابوالهول

احتمال طوفان شن در ماه مارس وجود دارد

اوایل ماه مارس زمان کمتری برای بازدید از قاهره است و آب و هوا مطبوع است، اما همچنین ماهی است که احتمال وقوع طوفان های شن در آن بیشتر است. این زمانی است که باد از صحرا در جنوب می وزد و هوای گرم و گرد و غبار را به گردش در می آورد. پس مطمئنا این نوع از آب و هوا برای افراد مبتلا به آسم بسیار ناخوشایند خواهد بود. گشت و گذار ممکن است مختل شود و رفتن از جایی به مکان دیگر دشوار است. در موارد شدید، پروازها و سفرهای دریایی رودخانه لغو می شوند.

اگر در فصل طوفان شن از قاهره بازدید می کنید، عینک آفتابی برای کمک به دور نگه داشتن شن و کثیفی از چشمان خود داشته باشید و همیشه یک ماسک صورت و یک بطری آب همراه داشته باشید.

قاهره

شم النسیم را در دوشنبه عید پاک جشن بگیرید

شم النسیم یک فستیوال ملی مصری است که قدمت آن حداقل به 2700 سال قبل از میلاد می رسد و در روز دوشنبه عید پاک به مناسبت آغاز بهار برگزار می شود. مصریان باستان بر این باور بودند که این جشن آغاز خلقت جهان است، زمانی که خدای خورشید با قایق خود در آسمان حرکت کرد و بر بالای هرم بزرگ فرود آمد.

برای جشن، مردم قبل از اینکه تخم مرغ ها را در درون سبد خود بگذارند، روی تخم مرغ ها نقاشی می کنند، تزئین می کنند و آرزوها را می نویسند، به این امید که آرزوها برآورده شوند. جشن های شم آن نسیم عمدتاً در خانه های مردم برگزار می شود، اما بازدیدکنندگان ممکن است در این زمان متوجه تغییرات فصلی در منوها شوند. غذاهایی که بیشترین ارتباط را با شم النسیم دارند، فسیخ (ماهی شور که با پیاز بهار خورده می شود) و رینگا (شاه ماهی دودی با لیمو و پیاز) هستند.

اهرام مصر

آوریل و مه ماه های خوبی برای سفر به قاهره هستند

بهار زمان جادویی برای سفر به قاهره است. ازدحام جمعیت زمستانی کمتر است و دارای آب و هوای بسیار زیبا با دمای متوسط ​​بین 25 تا 32 درجه سانتی گراد (77 تا 90 درجه فارنهایت) است که از اکتبر تا دسامبر گرم تر است اما به اندازه تابستان گرم نیست. قیمت پرواز و هتل در این زمان نیز مناسب است.

ماه های تابستان از ژوئن تا سپتامبر گرم ترین زمان برای بازدید است

فصل تابستان در مصر معمولاً از ژوئن تا سپتامبر طول می کشد و می تواند متورم باشد و دمای آن از 30 درجه سانتیگراد تا 40 درجه سانتیگراد (86 تا 104 درجه فارنهایت) متغیر است، گاهی اوقات حتی به 50 درجه سانتیگراد (122 درجه فارنهایت) می رسد. این گرم ترین زمان سال است و بسیاری از گردشگران و مردم محلی به دریای سرخ می روند و در قاهره بازدیدکنندگان زیادی ندارند.

اگر تصمیم بگیرید که در این زمان به قاهره بیایید، همه چیز را از دست نمی دهید. برخی از مناظر خاص، مانند اهرام تاریخی جیزه، بهتر است صبح زود قبل از اینکه گرما تاثیر خود را بگذارد، از آن دیدن کنید. تقریباً همه موزه ها، رستوران ها، هتل ها و مغازه ها دارای تهویه مطبوع هستند که به کنترل گرما کمک می کند. عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب و یک بطری آب همراه خود داشته باشید تا بتوانید همیشه هیدراته بمانید.

سفر به قاهره در ماه رمضان

آیا می توان در ماه رمضان به مصر سفر کرد؟

به عنوان یک کشور اسلامی، ماه رمضان یکی از مهم ترین رویدادهای کشور مصر است. روزه گرفتن در ماه رمضان که یک ماه برگزار می شود، از طلوع تا غروب خورشید است. در این مدت، رستوران ها، کافه ها، مغازه ها و بازارها ساعات کاری خود را کاهش می دهند که ممکن است بهترین زمان برای بازدید نباشد. حتی مدارس هم زود تعطیل می شوند.

البته از غیر مسلمانان انتظار نمی رود که روزه بگیرند، اما برای احترام باید از نوشیدن و تنقلات در خیابان اجتناب کرد. زمان این ماه هر سال تغییر می کند، زیرا بستگی به رؤیت ماه دارد، بنابراین قبل از برنامه ریزی سفر خود، زمان ماه رمضان را بررسی کنید.