دوست دارید برای سفر خود پس انداز کنید؟ لیست زیر مقاصد گردشگری ارزان و مقرون به صرفه را در سال 2023 میلادی نشان میدهد. مانند سال های گذشته کشورهای آسیایی نقش پررنگی در لیست ارزانترین ها دارند.

مدت زمان زیادی است که، تورم و افزایش هزینه ها باعث می شود در حین سفر پول کمتری خرج کنیم یا به کشورهایی سفر کنیم که ارزانتر هستند. در واقع پس انداز کردن در طی سال های گذشته نه تنها برای زندگی روزمره، بلکه برای سفر نیز اهمیت زیادی پیدا کرده است. شرکت آمریکایی کیپلینگر اخیرا لیستی از ارزانترین کشورها برای سفر را منتشر کرده است. 10 کشور با ارزانترین قیمت که مناسب سفر در سال 2023 میلادی است.

رتبه بندی منتشر شده بر اساس میانگین هزینه های روزانه ای است که گردشگران باید به صورت محلی بپردازند، از جمله هزینه های محل اقامت و صرف غذا. قابل ذکر است که در این رتبه بندی هزینه رفت و آمد به مقصد بحساب نیامده است.

ارزانترین کشورها برای سفر

مقاصد آسیایی در صدر ارزانترین کشورها برای سفر

جای تعجبی ندارد که کشورهای آسیایی جزو ارزان ترین ها برای سفر هستند. لائوس برای گردشگران ارزانترین کشور برای سفر در سال 2023 میلادی است. در این کشور آسیایی، متوسط ​​هزینه روزانه زندگی تنها 15 دلار خواهد بود. برای اقامت روزانه در این کشور 8 دلار در نظر گرفته شده است. طبق این رتبه بندی، هزینه وعده های غذایی روزانه به طور متوسط ​​5 دلار است. دو کشور ترکیه و اندونزی نیز به این لیست راه پیدا کرده اند. کشور تایلند با رتبه 4 هنوز با استانداردهای جهانی بسیار ارزان است. با این حال، میانگین هزینه های روزانه در این کشور، بیش از 3 برابر بیشتر از کشور لائوس است.

علاوه بر سایر مقاصد مسافرتی محبوب مانند کشورهای مکزیک و کاستاریکا، دو کشور توریستی اروپایی نیز در 10 کشور برتر قرار می گیرند، که احتمالا همه مسافران بر اساس تجربیات خود انتظار نداشتند در لیست کشوزهای ارزان قیمت باشند. کشور اروپایی پرتغال در رتبه 9 این لیست جای گرفته است و یونان در میان ارزانترین کشورها در رتبه آخر یعنی 10 می باشد. با این حال، یک روز مسافرت در دو کشور یونان و پرتقال، تقریبا 10 برابر گرانتر از کشور اول لیست یعنی لائوس است.

لیست ارزانترین کشور برای سفر در سال 2023 میلادی

لائوس
ترکیه
اندونزی
تایلند
مجارستان
کاستاریکا
مکزیک
جمهوری دومینیکن
کشور پرتغال
یونان