طبق آمارهای رسمی اعلام شده، اتریش شلوغ ترین کشور توریستی اروپا به ازای هر بومی میزبان سه گردشگر است و یکی از شهرهای آن حتی برای جلوگیری از هجوم گردشگران به آن محل، حصاری کشیده است. تعطیلات زمانی برای استراحت و سفر است، چه یک تعطیلات شهری را ترجیح دهید یا یک هفته در ساحل. اما زمانی که مقصد شما بیش از حد شلوغ باشد، می تواند لذت آن مکان را از بین ببرد. قاره اروپا به دلیل نزدیکی، مقرون به صرفه بودن، آب و هوای زیبا و مناظر، یک مقصد محبوب گردشگری برای تعطیلات است. با این حال، همچنین یک مکان محبوب برای مردم از سراسر جهان نیز می باشد.

جاذبه های گردشگری اتریش

بر اساس آخرین داده ها، اتریش دارای بیشترین تعداد گردشگر در این قاره است که این کشور را پرجمعیت ترین می کند. این مطالعه 3.6 گردشگر را برای هر مکان محلی در این کشور نشان داد. کشور اتریش حدود 8.9 میلیون نفر جمعیت بومی و دائمی دارد اما سالانه 32 میلیون گردشگر را جذب می کند. بیشتر این مسافران برای بازدید از جاذبه های گردشگری و دیدنی معروف اتریش مانند کاخ شون برون، خانه اپرای وین، کاخ تاریخی بلودر وین، موزه تاریخ طبیعی، کلیسای جامع سنت استفان و کلیسای کاتولیک سنت پیتر به شهر وین (پایتخت) می‌ روند. گردشگران می توانند برای تماشای منظره ای پانوراما از شهر، سواری بر روی چرخ و فلک غول پیکر وین رزرو کنند. آنها همچنین می توانند در اطراف خیابان رینگ اشتراسه قدم بزنند تا ساختمان های نمادین امپراتوری هابسبورگ را تحسین کنند.

جاذبه های گردشگری اتریش

محله موزه‌ های شهر وین مکانی است که باید دوستداران هنر بازدید کنند و دو موزه اصلی را ارائه می‌ کند و موزه لئوپولد، با مجموعه‌ ای چشمگیر از آثار هنرمندان مشهور، و موزه ماموک وین، که هنر معاصر از جمله اندی وارهول را به نمایش می‌ گذارد. علاوه بر این موزه‌ ها، این منطقه چندین کافه، رستوران و یک پارک مجسمه‌ سازی نیز دارد. بازدیدکنندگان حتی می توانند از مینی گلف در مجاورت لذت ببرند.

خوشبختانه، اندازه شهر وین به آن اجازه می دهد تا تعداد زیادی از گردشگران را اداره کند، اما این ویژگی برای همه شهرهای اتریش وجود ندارد. برخی از جاذبه های گردشگری اتریش برای مقابله با ازدحام بیش از حد تلاش می‌ کنند که منجر به اقدامات شدیدی مانند نصب حصارها برای دلسرد کردن گردشگران می‌ شود.

جاذبه های گردشگری اتریش

شهر هال اشتات، واقع در دریاچه هالستات، به یک مقصد محبوب گردشگری تبدیل شده است. این شهر جذاب با ساختمان‌ های روستایی و کلیسای جامعی مرتفع روی دریاچه‌ ای بکر با کوه‌ های پوشیده از برف در پس زمینه قرار دارد. با این حال، مردم محلی از هجوم گردشگران ناراضی هستند. در اوایل امسال، روستاییان حصاری برای جلوگیری از عکس گرفتن گردشگران ایجاد کردند تا مناظر را مسدود کنند. همچنین اعتراضاتی به ترافیک و ازدحام ناشی از مسافران صورت گرفته است.

در حالی که مناطق مختلف دیگری در اتریش وجود دارد که گردشگران می‌ توانند از آن‌ ها بازدید کنند، توصیه می‌ شود به شهرهای بزرگ‌ تری که می‌ توانند هجوم مسافران را در خود جای دهند، پایبند باشید. شهر گراتس یکی از جواهرات پنهان اتریش است. یک شهر قدیمی تاریخی که به عنوان میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است. این شهر دارای خیابان‌ های باریک، گذرگاه‌ های زیبا و بوتیک‌ های کوچک می باشد.