مه پاش صنعتی یکی از انواع دستگاه‌های رطوبت ساز است که به دلیل قدرتمندی موتور و نازل‌ها برای محیط‌های بزرگ کارایی دارد. اساس کار این دستگاه درواقع رطوبت‌رسانی فضا است که هم برای محیط‌های باز و هم بسته مورداستفاده قرار می‌گیرد؛ البته کاربردهای دیگری نیز برای این دستگاه تعریف‌شده است. اگر آشنایی با این ابزار صنعتی، مهم‌ترین کاربردها و مزایای آن برای شما جذاب است، پیشنهاد می‌شود که تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

آشنایی با مه پاش صنعتی

مه پاش صنعتی چیست؟

مه پاش یا رطوبت ساز یک دستگاه و ابزار کارآمد صنعتی است که برای خنک‌سازی و افزایش رطوبت محیط به‌کار می‌رود. این تجهیز در صنعت به‌عنوان یک وسیله پرکاربرد شناخته می‌شود؛ چراکه توانایی خنک‌کردن و ایجاد حس تازگی در فضاهای مختلف مانند سالن‌های بزرگ و گلخانه‌ها را داراست. جالب است که بدانید عملکرد این دستگاه‌ها بر پایه ایجاد قطرات ریز آب است که از طریق نازل‌های ابزار به‌صورت یکنواخت در محیط پخش می‌شوند. سبکی این قطرات باعث معلق ماندن آن‌ها در هوا و جذب گرمای محیط بدون ایجاد اثر خیسی یا نم می‌شود.

عملکرد خوب دستگاه‌های لوازم مه پاش باعث شده است که از آن‌ها در گلخانه‌ها، دامداری‌ها، گاوداری‌ها، شهربازی، رستوران‌ها، تالارهای عروسی و سالن‌های همایش نیز استفاده شود. نمونه‌های کوچک‌تر آن‌که با نام رطوبت سازهای خانگی شناخته می‌شوند، برای استفاده در فضاهای کوچک ساختمانی کاربرد دارد؛ علاوه بر این موارد مه پاش‌ها برای کنترل و حذف بوهای ناخوشایند در برخی مکان‌ها نیز به‌کار گرفته می‌شوند.

مه پاش صنعتی چیست؟

آشنایی با انواع مه پاش

با توجه به کاربردهای زیاد این ابزار صنعتی آن‌ها را در سه مدل دیسکی، نازلی و الکتراسونیک تولید می‌کنند که هر یک ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارند که با توجه به این مزایا می‌توانید بهترین گزینه را برای خود خریداری کنید. در ادامه آن‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم:

مه پاش پروانه‌ای یا دیسکی

ابزار دیسکی یا پروانه‌ای نمونه‌ای پرکاربرد از دستگاه‌های صنعتی است که به دلیل نوع عملکرد خود در سالن‌های پرورش پرنده، مرغداری، دامداری، پرورش قارچ و موارد مشابه کاربرد دارد. اساس کار این ابزار با فنی دارای پره‌های سبک و قطرات آب اتفاق می‌افتد. زمانی که فن دستگاه در حال حرکت است، قطعات آب به آن برخورد می‌کند و در هوا پخش می‌شود.

دستگاه نازلی

دستگاه نازلی نمونه‌ای دیگر از دستگاه‌های صنعتی است که با سیستم کمپرسور آب عمل می‌کند. در این سیستم آب با فشار زیاد به نازل‌ها ارسال می‌شود. در پشت هر نازل سوراخ‌های بسیار ریزی در حد میکرون وجود دارد. آب تحت‌فشار از سطح نازل به‌صورت پودری از این سوراخ‌ها خارج و به‌سرعت تبخیر می‌شود. جالب است که بدانید در ورودی آب این دستگاه فیلتر تصفیه‌کننده‌ای وجود دارد که ذرات ریز معلق در آب را جدا می‌کند؛ درواقع همین قابلیت است که آن را برای استفاده در ویلاهای شخصی، رستوران‌ها، مرغداری‌ها، دامداری‌ها، گلخانه‌ها و فضاهای باز کاربردی می‌کند.

مه پاش الکتراسونیک

همان‌طور که از نام این دستگاه‌های التراسونیک مشخص است، بر اساس امواج فراصوتی کار می‌کنند. این ابزارها از پیزوسرامیک‌ها برای انتشار امواج فراصوتی بهره می‌برند تا با اعمال فشار به آب ذرات و قطرات آن را جدا کنند. تحت این فشارها آب به حالت بخار تبدیل و مه تولیدی توسط فن به بیرون پخش می‌شود. بیشترین کاربرد این ابزار در صنایع نساجی، سردخانه‌ها، واحدهای چای‌سازی، کارخانه‌های تولید دخانیات و چاپخانه‌ها است.

مزایا و ویژگی‌های خرید مه پاش

همان‌طور که در قسمت‌های قبلی نیز اشاره شد، رطوبت سازهای صنعتی از یک یا چند نازل تشکیل می‌شوند که هریک از آن‌ها به‌عنوان یک اسپری خنک‌کننده عمل می‌کنند؛ درواقع زمانی که آب از این نازل‌ها عبور می‌کند، تحت فرآیندهای مختلفی به قطرات ریزی در حد ۵ میکرون تبدیل می‌شود که گرمای هوا را به خود جذب می‌کند و باعث خنکی محیط می‌شود. اما این مورد تنها مزیت و ویژگی این ابزار نیست. در ادامه سایر ویژگی‌های این دستگاه را موردبررسی قرار می‌دهیم:

  • یکی دیگر از کاربردها و ویژگی‌های این ابزار از بین بردن بوی نامطبوع و ناخالصی‌های موجود در هواست.
  • این ابزارهای صنعتی همچنین می‌توانند حشرات موذی را از بین ببرند.
  • ابعاد خنک‌سازی محیط با استفاده از این وسیله‌های صنعتی بسیار سریع و گسترده است.
  • دستگاه‌های پخش مه همچنین قابلیت پاک‌کنندگی هوا در متراژهای بالا را دارند.
  • از دیگر ویژگی این دستگاه‌ها این است که برای استفاده در هر مکانی کاربردی هستند.
  • دوام بالا، عمر طولانی و عملکرد بالا از دیگر ویژگی‌های مهم این ابزارهای صنعتی است.

 

مزایا و ویژگی‌های خرید مه پاش

مهم‌ترین نکته در خرید دستگاه‌های پخش مه صنعتی

مهم‌ترین نکته در هنگام خرید مه پاش، تهیه باکیفیت‌ترین مدل‌های این ابزار کاربردی است. باتوجه به تنوع کاربرد این دستگاه‌ها توصیه می‌شود که به‌منظور اطمینان از عملکرد خوب و طولانی‌مدت دستگاه آن را از معتبرترین فروشگاه‌ها تهیه کنید. بازرگانی آب نیرو یکی از بهترین و معتبرترین فروشگاه‌های خرید انواع دستگاه‌های پخش مه و تجهیزات مرتبط با آن است که دستگاه‌های خود را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت ارائه می‌کند. به‌نظر شما توجه به چه موارد دیگری در زمان خرید این ابزارهای صنعتی از اهمیت زیادی برخوردار است؟