بر اساس یک نظرسنجی که در سال 2002 میلادی در یکی از مجلات پزشکی داخلی عمومی منتشر شد، مشخص شد که اکثر یوگا‌کاران به احتمال زیاد سفیدپوست، زن، جوان و تحصیل کرده دانشگاهی هستند. یک مطالعه نیز در سال 2017 میلادی منتشر شد که نشان می داد یوگا در میان اقلیت های نژادی/قومی و جمعیت های کم درآمد مورد استفاده قرار نمی گیرد.

با این حال، یوگا می تواند با کمک به افراد برای ترک سیگار، مبارزه با افسردگی، کاهش درد و حمایت از سیستم ایمنی، زندگی آنها را متحول کند.

یوگا

یوگا می تواند به شما در ترک سیگار کمک کند

تحقیقات نشان می دهد که یوگا یک درمان مکمل موثر برای ترک سیگار است.

این به این دلیل است که یوگا بر روی نفس کشیدن و رفاه عمومی افراد تمرکز دارد، که می تواند به آنها کمک کند تا ریه های خود را با اکسیژن بیشتر و دود کمتر پر کنند.

یوگا

یوگا با افسردگی مبارزه می کند

بر اساس یک مطالعه انجام شده در سال 2017 میلادی، شرکت در یک برنامه 8 هفته ای هاتا یوگا (Hatha yoga)، شدت افسردگی را در بزرگسالان کاهش داد.

همچنین  این مطالعه نشان می دهد که سبک های مختلف یوگا می تواند اشکال مختلف افسردگی را هدف قرار دهد. به عنوان مثال: یوگا با سرعت آهسته می تواند به افسردگی با اضطراب بالا کمک کند، در حالی که یوگا سریع می تواند به افسردگی مالیخولیا کمک کند.

اگر شما یکی از 280 میلیون نفری انسان در این کره خاکی هستید که با افسردگی دست و پنجه نرم می کنند، بدانید که یوگا می تواند کمک کننده باشد.

یوگا

یوگا درد را کاهش می دهد

مطالعات متعدد یوگا را برای تسکین درد توصیه می کنند.

یک مطالعه جدید نشان می دهد که یوگا می تواند دفعات، مدت و شدت سردردهای تنشی را کاهش دهد. مطالعه ای دیگر نشان می دهد که یوگا می تواند به کمردرد مزمن کمک کند و مطالعه سوم نشان می دهد که یوگا درد گردن را تسکین می دهد.

نکته:

در حالی که یوگا می تواند به شما در مدیریت درد کمک کند، جایگزینی برای مراقبت پزشکی نیست.

یوگا

یوگا از سیستم ایمنی بدن شما حمایت می کند

مجله بین المللی یوگا گزارش می دهد که یوگا به سیستم ایمنی بدن انرژی می بخشد و آن را جوان می کند.

علاوه بر این، ویژگی های آرامش بخش یوگا می تواند به شما در کاهش موقعیت های استرس زا که باعث واکنش جنگ یا گریز می شوند، کمک کند. این خبر خوبی برای سیستم ایمنی بدن شماست.

پاسخ جنگ یا گریز بر پاسخ ایمنی غلبه می کند، که سیستم دفاعی شما را ضعیف می کند و باعث می شود بیمار راحت تر شوید.

یوگا

یک عمل باستانی برای مردم مدرن

یوگا یک عمل باستانی است که آزمایش زمان را تحمل کرده است و می تواند زندگی میلیون ها انسان را بهبود ببخشد.

وقتی برای اولین بار یوگا را شروع کنید، دقیقا نمی داند که چه چیزی در انتظار شماست. اما همانطور که تمرین یوگا را توسعه دهید، به فواید بسیاری از آن پی خواهید برد.

طبق تجربه بسیاری از افراد، یوگا ارزش زیادی به زندگی آنها اضافه کرده است. یوگا به یوگاکاران می تواند انرژی، تمرکز، آرامش، تعادل، قدرت، استقامت، انعطاف پذیری و وضعیت بهتر بدن ببخشد. مهمتر از همه، یوگا به شما کمک می کند که تا یک ارتباط قوی ذهن و بدن ایجاد کنید.