در مورد اینکه بات مکالمه ChatGPT چه کارهایی می تواند انجام دهد و چگونه می تواند افرادی که در حوزه فناوری اطلاعات اشتغال دارند را از کار بیاندازد، نگرانی های زیادی وجود دارد.
آقای ویل لاکت بیش از 20 سال است که یک متخصص فناوری است و در این باره می گوید:

من با اطمینان به شما می گویم که مشاغل فناوری اطلاعات یکی از سخت ترین مشاغل هستند. ما تحت فشار دائمی هستیم تا یاد بگیریم و با فناوری های در حال تغییر همگام باشیم و در لبه پیشروی ارائه نتایج مولد باشیم.

او در ادامه سخنان خود می گوید که، جایگزینی مشاغل فناوری اطلاعات ChatGPT کمترین نگرانی من است، من نگران مشاغل تکراری و آماده برای اتوماسیون هستم.

ChatGPT

آیا ChatGPT می تواند جایگزین مشاغل فناوری شود؟

آقای لاکت می گوید، اگر بات مکالمه ChatGPT قادر بود یا در نهایت به آن چیزی که مردم ادعا می کنند قادر خواهد بود، چرا شرکتی مانند مایکروسافت آن را تنها 29 میلیارد دلار ارزش گذاری می کنند؟ به عنوان مثال، یک اپلیکیشن تاکسی و تحویل غذا 40 میلیارد دلار ارزش دارد. سرمایه گذاران اطلاعات داخلی و قابلیت های آینده ابزار را پیش نمایش خواهند کرد.

ChatGPT یک ابزار بهره وری است، بدون شک. در نهایت، برنامه نویسی چیزی نیست جز آموزش ماشین ها و کامپیوترها برای انجام وظایف. ChatGPT یکی از راه های انجام این کار است. آنچه ما با ChatGPT صحبت می کنیم چیزی جز کد نیست، منحنی یادگیری بسیار کمتر از یک زبان برنامه نویسی معمولی است، اما قابلیت ChatGPT بسیار محدود است.

یک پروژه فناوری در مورد تولید کد نیست، بلکه در مورد تعامل با افراد، درک نیازمندی ها، اعتبارسنجی الزامات، اولویت بندی تغییرات، پیاده سازی، ادغام با سیستم های موجود، اعتبارسنجی راه حل یکپارچه نهایی است. نرم افزار 99 درصد یک چالش مردمی است، نه چالش تولید کد.

با انفجار موضوع ChatGPT، جمع آوری داده ها و سیستم ها در حال استخراج داده ها، از ذخیره و پردازش 10 گیگابایت داده تا 10000 برابر حجم در همان زمان، شاهد افزایش ChatGPT خواهیم بود. بهره وری و این به نوبه خود مرزهای آنچه را که فناوری می تواند ایجاد کند را افزایش می دهد. ما از این قابلیت در فناوری های صوتی و بصری استفاده خواهیم کرد، واقعیت افزوده و واقعیت مجازی نفت جدیدی خواهند بود!