به گزارش رسانه های حوزه فناوری اطلاعات، گوگل در حال حاضر سخت تلاش می کند تا چت بات بارد، رقیبی قدرتمند برای ChatGPT باشد.

البته اگر شرکت گوگل، ChatGPT را به روشی مشابه بینگ مایکروسافت، در موتور جستجوی خود ادغام کند، در آینده می تواند اوضاع را برای گوگل و کاربرانش وارونه کند.

در حال حاضر، گوگل در حال آزمایش محصولات مختلف جستجوی جدید است، که همچنین دارای نسخه هایی است که به کاربران امکان می دهد سؤالات بعدی را برای سؤالات اولیه خود قرار دهند. نتایج قبلی مبتنی بر پیوند که Google خروجی می دهد می تواند توسط این ویژگی های جدید تحت الشعاع قرار گیرد. تبلیغات هنوز هم بزرگترین منبع درآمد این شرکت است. هنگامی که کاربران با چت بات گوگل تحقیق می کنند، این موارد هنوز هم می توانند نمایش داده شوند، با این وجود همچنان می تواند بر رفتار کاربر تأثیر بگذارد.

بات مکالمه ChatGPT

با این حال، تا به امروز، شرکت گوگل هنوز از این فناوری در موتور جست و جوگر خود استفاده نکرده است.

سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل در این باره می گوید:

این تغییر خواهد کرد و کاربران خواهند توانست با مدل های زبان بزرگ (LLM) در زمینه جستجو تعامل داشته باشند.

هنوز نمی توان گفت که چگونه رفتار جستجوی کاربر تغییر می کند و چگونه ممکن است درآمدزایی از طریق اعلامیه ها نیز تغییر کند و لزوماً در معرض خطر قرار گیرد. با این حال، می توان اولین اثرات را با Bing مشاهده کرد. در آنجا، مایکروسافت قبلاً ChatBot خود را در ماشین جستجو تکمیل کرد.

چت بات بارد (Bard)

مدت هاست که شرکت گوگل، پتانسیل قابل دسترس تر کردن اطلاعات و محاسبات را از طریق هوش مصنوعی محاوره ای دیده است و از دو سال پیش LaMDA (مدل زبانی برای برنامه‌های گفتگو) را رونمایی کرد. یک مدل هوش مصنوعی مکالمه ای که قادر به گفتگوی روان و چند چرخشی است و سال 2022 میلادی، آن را راه اندازی کرد.

نسخه آزمایشی چت بات بارد

چت بات بارد نیز آزمایشی مبتنی بر همین فناوری است که به شما امکان می دهد با هوش مصنوعی مولد همکاری کنید. به عنوان یک همکار خلاق و مفید، بارد می تواند تخیل شما را تقویت کند، بهره وری شما را افزایش دهد و به شما کمک کند تا ایده های خود را زنده کنید. چه بخواهید برای برنامه ریزی جشن تولد عالی و تهیه پیش‌نویس دعوتنامه و ایجاد یک لیست حرفه ای و مخالف برای یک تصمیم بزرگ کمک بگیرید. یا به سادگی موضوعات واقعا پیچیده را درک کنید.

چت بات Bard فعلا بصورت آزمایشی کار می کند و برخی از پاسخ های آن ممکن است نادرست باشند، بنابراین اطلاعات موجود در پاسخ های بارد را باید بررسی کرد.