بسیاری از شرکت های مسافرتی و تور اروپا، نگرانی خود را در مورد تعداد کم رزرو از سوی گردشگران چینی ابراز نموده اند که کاملاً غیرمنتظره بوده است.

صنعت گردشگری در اروپا، پس از برداشته شدن محدودیت های بیماری کرونا، امید زیادی به بازگشت گردشگران چینی داشت، اما به نظر می رسد امیدهای آنها بر باد رفته است. از ماه مارس تا آگوست، درصد پروازهای خروجی چین با اعداد قبل از همه گیری کرونا برابر با 32 درصد است. گردشگران چینی خرج کننده های بزرگی هستند که قبل از همه گیری و حین سفر به اروپا، برای هر فرد 1500 تا 3000 یورو پول خرج کرده اند.

صنعت گردشگری با درآمد کمتر برای تعطیلات و جستجوی تعطیلات ارزان تر دست و پنجه نرم می کند، در حالی که هزینه انرژی و غذا همچنان در حال افزایش است. این یک چالش برای فرودگاه ها و شرکت های هواپیمایی است که به دنبال افزایش کارکنان و عدم تکرار خرابی های تابستانی سال گذشته هستند.

به نظر کارشناسان شرکت اسپانیایی ForwardKeys، هنوز راه طولانی تا بهبودی کامل در پیش است. علاوه بر این، خطوط هوایی چینی هر کاری که از دستشان بر می آید برای افزایش فعالیت ها انجام می دهند.

گردشگران چینی

همه گیری ویروس کرونا، میزان سفر به اروپا را کاهش داده است

قبل از همه گیری ویروس کرونا، گردشگران چینی بسیاری به اروپا سفر می کردند. سایر گردشگران خارج از اروپا، بیشترین تعداد گردشگران در 10 سال منتهی به 2019 میلادی را داشتند. این بازار به دلیل علاقه به خریدهای لوکس و رستوران های 5 ستاره بود.

همه اینها به دلیل محدودیت های ویزا، صف های طولانی انتظار پاسپورت و محدودیت بلیط های هواپیمایی در اروپا متوقف شد. همچنین، هزینه ها در برخی موارد 80 درصد گران تر از قبل از شیوع بیماری همه گیر کرونا بود. به هر حال، گردشگران چینی بیشتر سعی می کنند تا در داخل چین به گشت و گذار بپردازند و از جاذبه های گردشگری کشورشان دیدن کنند.

طبق آمارها کشورهایی مانند هنگ کنگ، تایلند و ویتنام نیز جزو مقاصد گردشگری برای گردشگران چینی است. در منطقه هنگ کنگ، ورودی ها 1400 درصد طی دو ماه گذشته با نتایج مشابه در تایلند و ماکائو افزایش یافته است.

گردشگران چینی

هزینه های سفر به اروپا بیشتر شده است

برای افرادی که پول زیادی ندارند، هزینه سفر به اروپا می تواند باعث مشکل شود. هزینه های سفر به اروپا قطعا بخش بزرگی از مشکلات مسافران را تشکیل می دهد. بسیاری از پروازها به اروپا نیز، هنوز به طور کامل انجام نمی شوند.

بسیاری از شرکت های گردشگری به دنبال تقویت صنعت گردشگری با آوردن دلار آمریکا برای بازدید از اروپا به آمریکا هستند و ازدحامی در حال آمدن هستند.

بسیاری از خدمات گردشگری و خرده فروشان دست به دست هم می دهند که نیمه دوم سال 2023 میلادی باعث تسهیل در سیاست های ویزا، افزایش پروازها و جریان گردشگران چینی شود.