دستیار مجازی کلمه ای است که این روزها بسیار درباره آن می شنویم. اما بیشتر مردم هنوز در مورد معنای دستیار مجازی و اهمیت آن اطلاعاتی کسب نکرده اند. در این مقاله از مجله اینترنتی، ما در مورد اینکه چه کسی یک دستیار مجازی است، تقاضای زیاد برای دستیار مجازی، نحوه کسب درآمد به عنوان دستیار مجازی و آینده یک دستیار مجازی بحث خواهیم نمود.

دستیار مجازی کیست؟

یک دستیار مجازی از راه دور برای یک سازمان، شرکت یا فرد کار می کند، مانند از کار از خانه یا یک فضای کاری شخصی. کار هر دستیار مجازی با دیگری متفاوت است، زیرا هر شرکت خدمات متفاوتی ارائه می دهد. اما در مورد خدمات ضروری صحبت می کنیم، همه دستیاران مجازی خدمات یکسانی را ارائه می دهند.

10 سرویس برتر ارائه شده توسط دستیاران مجازی

  • پشتیبانی چت
  • مدیریت اطلاعات
  • مدیریت ایمیل
  • مدیریت اکانت های شبکه های اجتماعی
  • ردیابی سلامت
  • کنترل رسانه
  • پردازش سفارش
  • دستیاران خرید
  • ترجمه زبان
  • بازیابی اطلاعات

تقاضای زیاد برای دستیار مجازی

دستیارهای مجازی تقاضای بسیار بالایی دارند، زیرا امروزه بسیاری از کسب و کارها بصورت آنلاین فعالیت می کنند و اکثر مردم احساس راحتی می کنند که از خانه کار کنند. از طرفی همه گیری بیماری کرونا باعث می شود شرکت ها به فکر جا به جایی کارگران خود به خانه هایشان باشند، زیرا این روش در هزینه های زیادی مانند مبلمان، برق، فضای کار و غیره نیز باعث صرفه جویی می شود.

به همین دلیل است که اکثر شرکت ها در مقایسه با یک دستیار اداری معمولی احساس راحتی در استخدام یک دستیار مجازی دارند.

چگونه به عنوان یک دستیار مجازی درآمد کسب کنیم؟

دستیاران مجازی در همه زمینه ها حضور دارند زیرا این نیاز اساسی هر کسب و کاری است. بنابراین اگر می خواهید یک دستیار مجازی باشید، باید در حوزه مورد علاقه خود تخصص داشته باشید. به عنوان مثال: اگر در مورد تجارت الکترونیک صحبت کنیم، دستیاران مجازی شرکت آمازون دستمزد بالایی دارند و تقاضای زیادی دارند.

از آنجایی که میلیون ها فروشگاه در آمازون وجود دارد، هر فروشگاه حداقل به یک دستیار مجازی نیاز دارد تا با ارائه خدمات حرفه ای، پشتیبانی فروشگاه را مدیریت کند.

آینده دستیار مجازی

متأسفانه، آینده کمک های مجازی چندان روشن نیست، زیرا یک ربات هوش مصنوعی می تواند خدماتی را که یک دستیار مجازی ارائه می دهد نیز ارائه دهد. بنابراین، هوش مصنوعی بزرگترین تهدید برای تمام مشاغل دستیاران مجازی است. اما اکنون، کمک مجازی یکی از جذاب ترین گزینه های شغلی است.

نکته پایانی

شغل دستیار مجازی بسیار جالب و رویایی به نظر می رسد، اما یکی از سخت ترین هاست، زیرا اکثر شرکت ها هنگام پرداخت مبلغ بالا برای دستیار مجازی، انتظارات بالایی از آنها دارند. شرکت ها نسبت به مشتریان و حساب های خود آگاه هستند و یک اشتباه را تحمل نمی کنند.

اگر وقت خوبی داشته باشید و روی مهارت های خود سخت کار کنید، موفق خواهید شد که به یک دستیار مجازی بسیار مورد تقاضا تبدیل شوید.