پوکه معدنی از سنگ های طبیعی که از معادن استخراج می ‌شوند تولید می گردد. پوکه های معدنی از سنگ آهک، سنگ گرانیت، سنگ برکه و سایر نوع سنگ های معدنی استخراج می ‌شوند. البته حاصل نتایج فوران گدازه های آتشفشانی نیز می باشد و به همین دلیل دارای بافت متخلخل و در عین حال وزن سبک است. برای تولید پوکه معدنی، ابتدا سنگ های استخراج شده به اندازه مناسب شکسته و سپس آسیاب می ‌شوند تا به اندازه و ابعاد مورد نظر برای استفاده در مصارف گوناگون منجمله، امور نساجی، کشاورزی، طراحی دکوراسیون فضای سبز و ساخت و ساز مناسب شوند. در مرحله آخر، پوکه های معدنی بسته بندی شده و برای استفاده در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. مجموعه پوکه معدنی رضایی به منظور برآورده نمودن نیاز عموم مشتریان در منطقه تهران، اقدام به فروش پوکه معدنی با کیفیت منجمله پوکه معدنی قروه می نمایند. در همین راستا، این پست به منظور معرفی پوکه معدنی و مصارفی که می توانند در صنایع مختلف داشته باشند، می پردازیم.

 

خرید پوکه معدنی

مهمترین مشخصه های پوکه معدنی قروه

یکی از عناوین علمی پوکه معدنی “پومیس” می باشد. این نام از واژه‌ های لاتین “Pumice”  گرفته شده است و دارای ویژگی های فیزیکی خاص می باشد. جهت خرید پوکه معدنی بایستی به بررسی کیفیت دانه های سنگ بپردازید. با توجه به اینکه از معادن متعددی می توان پوکه های معدنی را استخراج نمود، قطعاً میزان کیفیت آنها می تواند تفاوت با یکدیگر داشته باشند. به عنوان مثال:

پوکه معدنی قروه از استان کردستان در ایران استخراج می ‌شود. منطقه قروه در استان کردستان، شهرستانی است که منابع غنی از پوکه معدنی دارد. این منطقه به عنوان یکی از مراکز اصلی استخراج و تولید پوکه معدنی شناخته شده است، سپس برای استفاده در صنایع ساختمانی و عمرانی به بازار عرضه می ‌شود.

استخراج پوکه معدنی قروه از معادن زیرزمینی و سطحی این منطقه صورت می گیرد. پوکه معدنی قروه دارای ویژگی ‌ها و مشخصات ظاهری خاصی است که آن را از سایر انواع پوکه متمایز می‌ کند. برخی از ویژگی های ظاهری پوکه معدنی قروه عبارتند از:

  • رنگ: پوکه معدنی قروه به طور عمومی دارای رنگ خاکستری تا سفید است. این رنگ طبیعی آن را از دیگر انواع پوکه متمایز می‌ کند.
  • شکل و اندازه دانه ها: پوکه های معدنی قروه دارای ذرات ریز تا متوسط است که به صورت گرانول ‌های کوچک یا متوسط شکل می ‌گیرند.
  • سختی: این نوع پوکه معدنی به دلیل سختی مناسب خود، برای استفاده در صنایع ساختمانی و عمرانی مناسب هستند.
  • خلوص: انواع پوکه معدنی قروه دارای خلوص و عدم تغلغل بالاست که باعث استحکام و پایداری بالای آن در مصارف مختلف می‌ شود.
  • جذب آب: پوکه معدنی متعلق به شهرستان قروه، به دلیل ساختار مناسب خود، قابلیت جذب و نگهداری آب را دارد که از این ویژگی در برخی کاربردهای کشاورزی و ساختمانی بهره گرفته می شود.

با توجه به ویژگی‌های بیان شده، فروش پوکه معدنی قروه به عنوان یک منبع مناسب برای استفاده در صنایع مختلف محسوب می گردد.

انواع دسته بندی اصلی پوکه معدنی

لازم به ذکر است که پوکه معدنی طبیعی به صورت سنگ ‌های بزرگ و خرد شده استخراج می ‌شود و به فروش می ‌رسد. این سنگ ‌ها ممکن است در ابعاد و اندازه‌ های مختلفی استخراج شوند، اما عموماً به صورت خرد شده یا سنگ‌های بزرگتر، بسته به نیاز و استفاده مشتریان عرضه می ‌شوند. معمولاً پوکه معدنی به صورت زیر استخراج شده و به فروش می ‌رسد:

 

خرید پوکه معدنی

  • خرد شده: پوکه معدنی طبیعی به صورت سنگ‌ های خرد شده با اندازه‌ های مختلف (مانند 0-5 میلی متر ، 5-10 میلی متر، 10-20 میلی متر و غیره) استخراج و بسته‌بندی می‌شود. معمولاً این نوع پوکه های معدنی برای تولید بتن، آسفالت، راه‌ سازی و سایر کاربردهای ساختمانی استفاده می ‌شود.
  • سنگ ‌های بزرگ: پوکه معدنی به صورت سنگ ‌های بزرگ تر (مانند 20-50 میلی متر، 50-100 میلی متر و غیره) استخراج و به بازار مصرف عرضه می‌ شود. عمدتاً این نوع پوکه برای استفاده در پروژه ‌های ساختمانی، راه‌سازی و انواع تزئینات فضای سبز استفاده می ‌شود.
  • پوکه پله ‌ای: این نوع پوکه به صورت سنگ ‌های معدنی با شکل و ابعاد منظم و یکسان عرضه می ‌شود که برای طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان و کاربردهای زینتی همچون انواع آب نما و آکواریوم استفاده می‌ شود.
  • پوکه رودخانه ‌ای: این نوع پوکه از رودخانه ‌ها استخراج شده و دارای شکل و سطح ناهموار و طبیعی است که برای مصارف متعددی مناسب هستند.

با توجه به نوع پروژه و نیاز مشتری، پوکه معدنی طبیعی به ابعاد و نوع ‌های مختلف عرضه می ‌شود تا بتواند به بهترین شکل مورد استفاده قرار بگیرند. جهت کسب اطلاعات بیشتر نسبت به مشخصات فنی پوکه معدنی قروه که توسط مجموعه پوکه معدنی رضایی به فروش می رسند، می توانید با دفتر فروش تماس حاصل فرمائید.

خرید پوکه معدنی قروه برای مصارف ساختمانی

بر اساس مطالبی که تا اینجا بدان پرداختیم، فروش پوکه معدنی قروه بیشتر توسط صنایع ساختمان سازی مورد استقبال قرار گرفته می شود. عمدتاً از پوکه معدنی برای مصارف گوناگون استفاده می شود چون از دوام بالایی برخوردار هستند. استخراج پوکه معدنی قروه از اهمیت بسیار برخوردار است و دلایل زیر می ‌توانند برای توجیه این اهمیت مطرح شوند:

  • منبع مهم مواد ساختمانی: پوکه معدنی قروه یک منبع اصلی از مواد مستحکم و غنی است که در ساخت و ساز ساختمان‌ ها، جاده ‌ها، پل‌ ها و سازه‌ های عمرانی دیگر استفاده می ‌شود. بدون استفاده از پوکه معدنی، احتمالاً نمی ‌توان به صورت کارآمد و اقتصادی ساختمان ‌ها و زیرساخت‌ های لازم را انجام داد.
  • تولید بتن و آسفالت: این نوع پوکه معدنی به عنوان یک جزء اصلی در ترکیبات بتن و آسفالت استفاده می ‌شود. بتن و آسفالت دو جزء اساسی در ساخت و تعمیر بناها و سازه‌ های عمرانی هستند که بدون پوکه معدنی، تولید آن ‌ها به صورت کارآمد و با کیفیت به مشکل خواهد خورد.
  • تأمین نیاز صنایع: پوکه های معدنی برای تولید بلوک‌ های ساختمانی، پوشش ‌دهی روکش ‌های زمین تنبک ‌زنی، تزریق در سازه‌ ها و تونل ‌ها و استفاده در صنایع دیگر بسیار حیاتی است. بدون پوکه معدنی، صنایع مختلف با مشکلات تأمین مواد اولیه مواجه خواهند شد.

بنابراین، خرید پوکه معدنی قروه از سوی صنایع ساختمانی و عمران مورد توجه قرار گرفته می شود. بدین وسیله متناسب با نیازی که دارید، می توانید نسبت به تأمین پوکه های معدنی اقدام کنید.

نحوه محاسبه مصرف و خرید پوکه معدنی

محاسبه میزان خرید پوکه معدنی قروه برای مصارف ساختمانی بستگی به نوع ساختمان، نوع کاربری، ابعاد ساختمان و نوع استفاده از پوکه دارد که عبارتند از:

تعیین نوع پوکه: ابتدا باید نوع پوکه معدنی مورد نیاز برای ساختمان را تعیین کنید، مانند شن، ماسه، سنگدانه و غیره.

 

خرید پوکه معدنی

  • محاسبه حجم مورد نیاز: بر اساس طرح و ابعاد ساختمان، حجم پوکه معدنی قروه مورد نیاز را محاسبه کنید. برای این منظور باید زیرساخت ‌های ساختمان را در نظر بگیرید و به دقت ابعاد و ارتفاع هر قسمت را اندازه گیری کنید.
  • تعیین نسبت مخلوط: بر اساس استانداردهای مربوط به ساختمان (مثل استانداردهای بتن)، تعیین کنید که چه نسبتی از پوکه معدنی باید به مخلوط اضافه شود.

با رعایت این مراحل و استفاده از استانداردهای صنعتی، محاسبه میزان پوکه معدنی مورد نیاز برای مصارف ساختمانی به صورت دقیق و منطقی انجام خواهد شد. جهت کسب اطلاعات تکمیلی و سفارش انواع پوکه معدنی قروه می توانید با کادر فروش ما تماس بگیرید و هماهنگی های لازم را انجام دهید.

https://pokerezaei.com/