کشور برزیل چیزهای زیادی برای ارائه به گردشگران دارد، از سواحل خیره کننده و جنگل های استوایی وسیع گرفته تا دهکده های استعماری جذاب. با این حال، درک گزینه های حمل و نقل موجود و سیستم مراقبت های بهداشتی قبل از سفر به برزیل بسیار مهم است. در این مقاله 5 بخش از اطلاعات کاربردی ضروری برای به خاطر سپردن قبل از سفر به برزیل بیان شده است.

برزیل یک مقصد محبوب برای کسانی است که به دنبال دیدن طبیعت زیبای آن هستند. این کشور به عنوان پنجمین کشور بزرگ جهان، دارای بزرگترین جنگل بارانی و بیش از 7500 کیلومتر سواحل است.

با این حال، برزیل مقصدی نیست که شما باید بدون برنامه ریزی قبلی به آن سفر کنید. عواملی مانند بودجه، وسایل حمل و نقل، مراقبت های بهداشتی و ایمنی جنبه های مهمی هستند که باید قبل از شروع سفر خود به بزرگترین کشور آمریکای لاتین در نظر بگیرید. داشتن اطلاعات ضروری در مورد این موضوعات به شما این امکان را می دهد که از تعطیلات خود با آرامش بیشتری لذت ببرید و تجربه سفر بهتری را برای خود تضمین کنید.

جاذبه های گردشگری برزیل

هزینه زندگی در برزیل

سفر به برزیل به دلیل هزینه بالای زندگی می تواند بسیار گران باشد. در واقع، این کشور در سال 2022 میلادی در شاخص بیگ مک اکونومیست در رتبه 25 ام جهان قرار گرفت. این شاخص قیمت بیگ مک را در سراسر جهان اندازه گیری می کند و کشورها را از گران ترین تا کم هزینه ترین رتبه بندی می کند. بنابراین، در نظر گرفتن قیمت ها هنگام خرید یا صرف غذا در بیرون ضروری می باشد.

جاذبه های گردشگری برزیل

گشت و گذار در برزیل

کشور برزیل یک سیستم حمل و نقل مستقر دارد که شامل اتوبوس و مسافرت هوایی است. مسافران از قاره اروپا یا کشور آمریکا معمولاً در فرودگاه بین المللی Galeão در ریو دو ژانیرو یا Guarulhos در سائوپائولو فرود می آیند. این فرودگاه ها به شهرهای دیگر برزیل نیز خدمات رسانی می کنند. خطوط هوایی داخلی مانند LATAM Airlines، Gol، Azul و Avianca شهرهای مختلف را در سراسر این کشور به هم متصل می کنند. اگرچه بلیط های سفر هوایی می تواند گران باشد، اما مسافران می توانند تخفیف های زیادی را که خطوط هوایی رقیب ارائه می دهند در نظر بگیرند.

سفرهای متعدد با استفاده از اتوبوس ها در برزیل توصیه می شود. دو شرکت Itapemirim و Cometa بزرگترین و بهترین شرکت های اتوبوسرانی کشور برزیل هستند. Buscaonibus نیز مسیرها و خطوط مختلفی دارد.

جاذبه های گردشگری برزیل

سلامتی در برزیل

برزیل خانه بیماری های خاصی مانند مالاریا می باشد که مسافران باید درباره آنها اطلاعات لازم را داشته باشند. این بیماری در منطقه آمازون و شمال غرب این کشور شیوع دارد. اگر قصد بازدید از این مناطق را دارید، انجام اقدامات پیشگیرانه و محافظت از خود با پوشاندن پوست تا حد امکان ضروری است. درمان پیشگیرانه برای به حداقل رساندن خطر بیماری مالاریا قبل از سفر به این مناطق بسیار توصیه می شود.

خطر ابتلا به تب دنگی در ریو، باهیا و مناطق اطراف آن وجود دارد که توسط پشه ببری منتقل می شود. اگرچه آب لوله کشی برای نوشیدن بی خطر است، اما بسیاری از برزیلی ها آب بطری را ترجیح می دهند.

جاذبه های گردشگری برزیل

امنیت در برزیل

اگرچه نرخ جرم و جنایت در برخی از شهرها مانند ریودوژانیرو، رسیفی و سائوپائولو بالا است، اما گردشگران با رعایت اقدامات احتیاطی همچنان می توانند احساس امنیت کنند. توصیه می شود هرگز سارقان را وسوسه نکنید و اشیای قیمتی خود را در جای امن نگهداری کنید. بهتر است پس از تاریکی هوا از پیاده روی به تنهایی خودداری کنید، چه در خیابان های خالی، پارک ها یا سواحل شهر.

جاذبه های گردشگری برزیل

طبیعت و مقاصد فرهنگی در برزیل

مقاصد مختلفی وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید که چیزی فراتر از آرامش را ارائه می دهند. شما می توانید در جنگل دور بزنید و گونه های مختلف جانوری و گیاهی را در آمازون تجربه کنید. پانتانال، بزرگترین مرداب در جهان، یکی از گزینه های عالی برای دیدن پرندگان و حیوانات مختلف است.

مسافران می توانند از آبشار ایگواسو یا مجمع الجزایر فرناندو دی نورونیا برای اقامتی با طراوت و فعال دیدن کنند. جزایر ناتال برای علاقه مندان به غواصی یا موج سواری عالی هستند. کشور برزیل همچنین دارای دهکده های استعماری و پارک های ملی به خوبی حفظ شده برای دوستداران طبیعت است. با این حال، شهرهای بزرگ برای کسانی که زندگی شبانه شلوغ را ترجیح می دهند، چیزهای زیادی برای ارائه دارند.