برخی از کشتی های دریایی که به عنوان کروز شناخته می شوند، مسافران را به مقصد اصلی خود بازمی گردانند. برخی دیگر از کشتی ها دارای بندرهای تماس هستند که بخشی از تجربه سفر است. در این موارد، کشتی ممکن است در برخی از بنادر مسافرتی تور ارائه دهد.

کشتی های کروز قادر هستند هزاران مسافر را حمل کنند، بنابراین یک تیم بزرگ باید نیازهای مختلف خدمات را در طول سفر برآورده کند. کشتی های کروز امکانات خواب، خدمات غذاخوری متنوع و انواع تفریحات را ارائه می دهند. مسافران می توانند از استخرهای شنا، زمین های ورزشی، بخش بازی، فعالیت های تفریحی و … لذت ببرند.

کشتی های کروز خدمات مشتریان، کارشناسان مهمان نوازی و نوازندگان را برای پذیرایی از مهمانان در مناطق تعیین شده استخدام می کنند. کار در یک کشتی کروز فرصتی عالی برای کسانی است که علاقه مند به تجربیات بین فرهنگی، سفر و گسترش دانش جهانی خود هستند.

کارهای موجود در کشتی کروز

مشاغل موجود در کشتی کروز

به طور کلی، خدمه یک کشتی کروز از نقاط مختلف دنیا دور هم جمع می شوند و قبل از بازگشت به نقطه ای که از آنجا حرکت کرده اند، چندین ماه را در کشتی سپری می کنند.

اینها برخی از رایج ترین انواع کار ارائه شده توسط کشتی های کروز می باشد:

غذا و نوشیدنی

کشتی های کروز اغلب رستوران‌ ها و کافه‌ های متعددی را در داخل کشتی دارند که خدمه غذا و نوشیدنی را در یکی از بزرگترین کشتی های دنیا ارائه می دهند. مسافران سفرهای دریایی معمولاً 24 ساعت شبانه روز به غذا و نوشیدنی دسترسی دارند، که نیاز به یک تیم بزرگ برای برآورده کردن درخواست‌ هایشان، تمیز کردن، آشپزی و سرو غذاخوری ها دارد. با توجه به ساعات کاری زیاد، تقاضا برای این نوع کار نیز بسیار زیاد است. کارگران این نوع کار از مزیت دریافت انعام سخاوتمندانه از سوی گردشگران برخوردارند.

نظافت

کارکنان این بخش در کشتی کروز، وظیفه نگهداری از کشتی را بر عهده دارند و اطمینان از وضعیت مطلوب کابین مسافران و فضاهای عمومی برای نگهداری کروز ضروری است. اعضای خدمه بر اساس تجربه، از سمت های اولیه، مانند خدمتکار اتاق، تا نقش های مدیریتی را شامل می شوند.

سرگرمی

در زمینه سرگرمی، کارکنان این قسمت وظایفی مشابه انیماتورهای هتل، سازماندهی فعالیت های تفریحی و تشویق گردشگران به گذراندن اوقات خوش را انجام می دهند.

مراقبت از کودکان

بسیاری از مردم با فرزندان خود در سفرهای دریایی سفر می کنند و یافتن فعالیت ها و فضاهای مناسب برای خردسالان می تواند چالش برانگیز باشد. به همین دلیل تیم مسئول سرگرمی کودکان ضروری است. این فعالیت ها برای سنین مختلف، از خردسالان گرفته تا نوجوانان، ارائه می شود.

شرایط عمومی کار در کشتی کروز

شرایط عمومی کار در کشتی کروز

به گفته کارشناسانی که کشتی های دریایی را اداره می کنند، به طور کلی برای دسترسی به یک شغل، شرایط زیر را می طلبند:

1. بالای 21 سال سن داشته باشید

2. توانایی صحبت به زبان انگلیسی با توجه به موقعیت درخواستی

3. داشتن گواهی عدم سوء پیشینه

4. داشتن پاسپورت معتبر

5. گواهی پزشکی مطابق با درخواست شرکت

6. ویزای C1/D آمریکا

کار در کشتی کروز

سخن پایانی

کار در کشتی های کروز یک فرصت شغلی جذاب است. این صنعت پیشرفته و رو به رشد، فرصت‌ های شغلی زیادی را در بخش‌ های مختلف ایجاد کرده است. کار در کشتی کروز به شما امکان می‌ دهد به عنوان یک عضو تیم چندفرهنگی، در یک محیط متنوع و بین المللی فعالیت کنید. از جمله وظایف مشترک در این صنعت می توان به خدمه کاری، آشپزی، راهنمایی گردشگری، خدمات مشتریان و اجرای برنامه های تفریحی اشاره کرد. همچنین، کشتی های کروز به شما امکان می دهند به نقاط زیبای جهان سفر کنید و تجربیات جدیدی را کسب نمایید. با این حال، کار در کشتی کروز نیز نیازمند تحمل فشار و آمادگی برای کار در شرایط سخت و تغییرپذیر است.