از اواخر سال گذشته بود که یوتیوب شروع به مقابله با مسدود کننده های تبلیغاتی کرد. شرکت یوتیوب کاربرانی را که تبلیغات را مسدود می کردند تشویق کرد تا ویژگی YouTube Premium را خریداری کنند و در صورت امتناع همه ویدیوها را غیرفعال می کرد. امسال نیز این سرویس ویدیویی با تنظیم برنامه های شخص ثالث که به بینندگان اجازه می دهد تبلیغات را دور بزنند، اجرای سیاست مسدود کننده تبلیغات خود را گسترش می دهد.

دیروز، شرکت یوتیوب یک به‌روزرسانی در مورد برنامه های شخص ثالث در سایت پشتیبانی خود منتشر نمود. کاربرانی که از برنامه های شخص ثالث استفاده می کنند، ممکن است هنگام تلاش برای تماشای ویدیوها، وقفه ای را تجربه کنند یا پیام خطای زیر را ببینند:

محتوای زیر در این برنامه موجود نیست.

اگر برنامه ای بتواند تبلیغات را در سایت یوتیوب مسدود کند، با شرایط خدمات مطابقت ندارد. پیش از این، شرکت YouTube کار زیادی برای جلوگیری از عملکرد مسدود کننده های تبلیغات انجام نمی داد، اما این مسئله در حال تغییر است. همانطور که این شرکت توضیح می دهد، مسدود کردن تبلیغات مانع از دریافت پاداش برای سازندگان ویدیوها یا همان یوتیوبرها می شود. هر چه سایت یوتیوب تبلیغات کمتری نمایش دهد، کمتر می تواند به یوتیوبرها پول بپردازد.

به همین دلایل تعداد زیادی از برنامه های مسدود کننده تبلیغات از طرف یوتیوب مسدود شده اند. از برجسته ترین برنامه های شخص ثالث میتوان YouTube Vanced را نام برد، اما توسعه دهندگان آن را در سال 2022 میلادی پس از دریافت نامه ای از طرف شرکت گوگل، آن را تعطیل کردند.

رفته رفته مسدود سازی تبلیغات در یوتیوب به طور فزاینده ای دشوار می شود، و این دقیقاً همان چیزی است که سایت یوتیوب در تلاش است تا انجام دهد. تنها راه تماشای ویدیوهای یوتیوب بدون تبلیغات پرداخت هزینه YouTube Premium است، مگر اینکه بخواهید اینترنت را برای یافتن راه حل هایی جستجو کنید که ممکن است بی فایده باشند.