لیونل مسی اسطوره آرژانتین پس از جدایی از تیم پاری سن ژرمن قهرمان فرانسه به تیم آمریکایی اینتر میامی خواهد پیوست.

مسی 35 ساله پیشنهاد سودآورتری از تیم الهلال عربستان داشت در حالی که بازگشت به باشگاه بارسلونا به دلیل محدودیت های بازی جوانمردانه مالی (FFP) غیرممکن شد. لیونل مسی به روزنامه های دیاریو اسپورت و موندو دپورتیوو گفت:

تصمیم گرفته ام که به میامی بروم.

لیونل مسی همچنین در ادامه سخنان خود گفت:

(من تصمیم گرفتم) اروپا را ترک کنم.

وی افزود: درست است که از یک تیم اروپایی دیگر پیشنهاد داشتم اما حتی به آن فکر هم نمی کردم زیرا در اروپا ایده من فقط رفتن به بارسلونا بود. بعد از قهرمانی در جام جهانی و ناتوانی در رفتن به بارسا، زمان آن فرا رسیده است که به MLS بروم تا به شکلی متفاوت در فوتبال زندگی کنم و از زندگی روزمره خود بیشتر لذت ببرم. بدیهی است که با همان مسئولیت و تمایل به پیروزی و انجام کارها به خوبی، اما با آرامش بیشتر.

لیونل مسی به اینتر میامی پیوست

مهاجم سابق بارسلونا مشتاق بازگشت به باشگاه کاتالان در این تابستان بود، اما محدودیت‌های FFP که برای فصل آینده در لالیگا وجود دارد، برنامه های بلندپروازانه ای را برای بازگرداندن او غیرممکن ساخت.

باشگاه اسپانیایی بارسلونا نتوانست لیونل مسی را در سال 2021 میلادی حفظ کند و این منجر به یک کنفرانس خبری اشک آلود شد که او نیوکمپ را ترک کرد و با پاری سن ژرمن قرارداد امضا کرد.

او گفت:

می ترسیدم دوباره این اتفاق بیفتد.

من واقعاً می خواستم، بسیار هیجان زده بودم که بتوانم (به بارسلونا) برگردم، اما پس از تجربه آنچه تجربه کردم و خروجی که داشتم، نمی خواستم دوباره در همان موقعیت قرار بگیرم – منتظر بودم ببینم چه اتفاقی می افتد.

لیونل مسی به اینتر میامی پیوست

شنیده ام که آنها مجبور بودند بازیکنان را بفروشند یا حقوق بازیکنان را کاهش دهند و حقیقت این است که من نمی خواستم این کار را انجام دهم یا مسئولیت به دست آوردن چیزی که به همه اینها مربوط می‌شود را بر عهده بگیرم.

باشگاه بارسلونا بعداً بیانیه ای منتشر کرد و گفت که مسی به جای پیشنهاد باشگاه کاتالان، انتقال میامی را انتخاب کرده است.