بنابر خبرهای منتشر شده در سایت های گردشگری، کرواسی عصر طلایی را در صنعت گردشگری تجربه می کند و در ماه سپتامبر و طی 9 ماه اول سال جاری به نتایج برجسته ای دست یافته است. این موضوع موقعیت کشور کرواسی را به عنوان یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری اروپا تایید می کند.

بر اساس داده های ارائه شده توسط سیستم eVisitor که ترافیک گردشگران را در سراسر این کشور ردیابی می کند، کرواسی میزبان ورود 2.5 میلیون گردشگر بوده و 13.5 میلیون اقامت در ماه سپتامبر را ثبت کرد. این نشان دهنده افزایش چشمگیر 15 درصدی ورود و 4 درصد در اقامت شبانه نسبت به سال گذشته است. علاوه بر این، نسبت به سال 2019 میلادی، ورود و اقامت یک شبه به ترتیب 9 درصد و 5 درصد افزایش یافته است.

مناطق ساحلی کرواسی، از جمله ایستریا، اسپلیت-دالماسی، کوارنر، زادار، و دوبرونیک، همچنان مقاصد گردشگری محبوب در ماه سپتامبر باقی ماندند.

با کمال تعجب، گردشگری پاییزی در کرواسی عملکرد فوق‌العاده ای دارد، به طوری که در حال حاضر حدود 200 هزار گردشگر از این کشور بازدید کرده اند که در مقایسه با 150000 گردشگر در مدت مشابه سال گذشته افزایش زیادی داشته است. افزایش تعداد گردشگران به ویژه در بازارهای مهم اروپایی مانند آلمان، اتریش و اسلوونی و همچنین در بازارهای دورتر از جمله آمریکا قابل توجه است.

کریستیان استانیچیچ، مدیر دفتر گردشگری کرواسی، از نتایج طلایی به دست آمده در مهم ترین بازارها و بازارهای اروپایی دورتر مانند آمریکا ابراز خرسندی کرد. این کشور اروپایی از ابتدای ماه اکتبر کمپین های تبلیغاتی فعالی را برای فصل پاییز آغاز کرد و انتظار می رود این روند مثبت تا پایان سال ادامه داشته باشد.

کرواسی در 9 ماهه نخست سال بیش از 102 میلیون اقامت شبانه را ثبت کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 9 درصد در ورودی و 2 درصد در اقامت‌ های شبانه افزایش داشته است. کشور آلمان با 3.8 میلیون شب اقامت، مهم ترین بازار منبع بوده و کشورهای اتریش، اسلوونی، لهستان و جمهوری چک در رتبه های بعدی قرار دارند.

نیکولینا برنیاچ، وزیر گردشگری و ورزش، با ابراز خرسندی از وضعیت فعلی گردشگری کرواسی، می گوید:

کرواسی مقصدی جذاب برای گردشگران در تمام طول سال است که فصل استثنایی تابستان و تداوم رکوردهای گردشگری حتی در فصل های پربار نیز گواه آن است. دولت متعهد به توسعه بیشتر گردشگری در طول سال و تضمین پایداری صنعت گردشگری است.