به گفته ماریا روآ آگوئت، مدیر ارشد تحقیقات در شرکت Omdia، سخنران گزارش روندهای آینده در Content Americas میامی که تا 25 ژانویه ادامه دارد، پیش بینی می شود که ارزش صنعت رسانه و سرگرمی در سال 2024 میلادی از 1 تریلیون دلار فراتر رود.

برخی از نکات مهمی که در این رویداد در رابطه با صنعت رسانه و سرگرمی گفته شده است را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

اکوسیستم رسانه و سرگرمی تریلیون دلاری

رسیدن به مرز تریلیون ها توسط بخش های مختلفی صورت خواهد گرفت، ویدیوهای آنلاین (345 میلیارد دلار)، سینما (41 میلیارد دلار)، موسیقی (44 میلیارد دلار) و بازی ها (255 میلیارد دلار) به طور قابل توجهی در گسترش این بخش نقش دارند. پویایی در این بخش ها، تأثیر متقابل پیچیده ای از ترجیحات مصرف‌کننده، پیشرفت های تکنولوژیکی، و مدل های کسب و کار در حال تحول را نشان می دهد، که استحکام و سازگاری صنعت را در مواجهه با شرایط متغیر بازار برجسته می کند.

نقش غالب تبلیغات و عروج ویدیوی آنلاین

تبلیغات همچنان پشتوانه اقتصاد رسانه و سرگرمی است و تبلیغات ویدیویی آنلاین قرار است تا سال 2028 میلادی به منبع اصلی درآمد تبدیل شود. این تغییر الگوهای مصرف در حال تغییر را تقویت می کند که در آن پلتفرم های دیجیتال به طور فزاینده ای نسبت به کانال های رسانه های سنتی مورد توجه قرار می گیرند. نرخ های رشد پیش‌بینی‌شده همچون اشتراک های ویدیوی آنلاین و TVOD در +14.5٪ و تبلیغات ویدیوی آنلاین +18.0٪، منعکس‌کننده حرکت به سمت محتوای دیجیتال است و اهمیت استراتژیک مدل های پشتیبانی‌شده از تبلیغات را روشن می کند.

تداوم ظهور مدل FAST و تأثیر آن

بازار تلویزیون پخش جریانی رایگان تبلیغاتی (FAST) رشد سریعی را تجربه می کند و پیش‌بینی ها حاکی از افزایش قابل توجه درآمد از سال 2024 تا 2028 است. انتظار می رود کشور آمریکا بر این فضا تسلط داشته باشد و بخش قابل توجهی از بازار 13 میلیارد دلاری FAST را تا سال 2028 میلادی در اختیار بگیرد. در حالی که کشورهای اروپای غربی و آمریکای لاتین نیز در موقعیت مناسبی برای رشد قابل توجه قرار دارند. این روند افزایش اشتهای مصرف‌کننده برای محتوای رایگان و با کیفیت و محور استراتژیک شرکت های رسانه ای به سمت خدمات پخش تبلیغاتی به عنوان یک جریان درآمد حیاتی و ابزار جذب مخاطب را برجسته می کند.

انباشته کردن خدمات و رفتار مصرف کننده

در میان گسترش سرویس های پخش، رفتار مصرف‌کننده نشانه هایی از اشباع را نشان می دهد، زیرا سرویس های ویدیویی پولی در حال افزایش است. اکثر تحقیقات نشان می دهد که مصرف کنندگان خدمات پولی بیشتری از سرویس نمی خواهند. این تغییر به بلوغ بازار و بررسی فزاینده توسط مصرف کنندگان از ارزش پیشنهادی ارائه شده توسط چندین اشتراک نسبت داده می شود. افزایش خدمات رایگان به‌عنوان بخشی از معادله انباشته خدمات نشان‌دهنده گرایش گسترده تر به سمت تنوع در الگوهای مصرف محتوا است، که منعکس‌کننده تعامل پویا بین ارائه های محتوای پولی و رایگان در جلب و حفظ توجه مخاطب است. یکی از عواملی که شاید کمتر در انتخاب استریمر گزارش شده باشد، ریموت های تلویزیونی مصرف کنندگان است.

چشم انداز جهانی: جهش دیجیتال آمریکای لاتین

پیش‌بینی می شود تا سال 2028 بازار آمریکای لاتین به 53 میلیارد دلار برسد و روندهای گسترده تری را در بر میگیرد که چشم انداز رسانه های جهانی را تغییر می دهد. با رشد اشتراک ویدیوی آنلاین و TVOD با 18.2٪ و تبلیغات ویدیوی آنلاین با 20.5٪، آمریکای لاتین نمونه ای از گسترش شدید رسانه های دیجیتال است. این روایت رشد با عملکرد قوی بازی تکمیل می شود، با تبلیغات در این بخش برای افزایش 25.4 درصدی، که بر نقش فزاینده منطقه در تکامل اکوسیستم رسانه ای جهانی تأکید می کند.

پخش جریانی بازی

بر کسی پوشیده نیست که بخش بازی رشد زیادی داشته است و انتظار می رود در سال 2024 میلادی به بیش از 250 میلیارد دلار برسد. مدل تبلیغاتی درون آن نیز به سرعت در حال گسترش است و شرکت Omdia پیش‌بینی می کند که تا سال 2027 میلادی با 131 میلیارد دلار درآمد مجموع با تلویزیون خطی رقابت کند. پتانسیل انطباق IP گسترده است اما از نظر تاریخی چالش برانگیز است. با موفقیت های اخیر با «The Last of Us»، «Arcane» و «The Witcher» تمرکز و انتظارات به مراتب صعودی تر است. اقتباس های آتی شامل عناوین بازی هایی مانند «Bioshock»، «Fallout»، «Mass Effect» و Tom Clancy’s Splinter Cell هستند.

تجزیه و تحلیل سرگرم کننده از Omdia’s Rua Aguete منشوری را ارائه می دهد که از طریق آن می توان تحول مداوم صنعت رسانه و سرگرمی را مشاهده کرد. همگرایی تبلیغات، محتوای دیجیتال و ترجیحات مصرف‌کننده، روایت جدیدی را برای این بخش تغییر می دهد، روایتی که بر نوآوری، سازگاری و شناخت گذشته و چشم انداز آینده تأکید دارد.