شارژ کپسول آتش نشانی و دلایل آن

کپسول‌ های آتش نشانی پس از مدتی که تهیه می‌ شوند نیاز است که دوباره شارژ شوند. شارژ کپسول آتشنشانی با بررسی بخش‌ های مختلف کپسول انجام می‌ گیرد تا از سالم بودن کپسول و اجزای آن اطمینان حاصل شود. برای شارژ کپسول آتش نشانی باید بدانید که کپسول آتش نشانی شما چه مدلی می‌ باشد و از کدام نوع است بنابراین می‌ توان کپسول‌ ها را برای شارژ به مراکز خدمات ایمنی انتقال داد. این مراکز با تخلیه کامل کپسول آتش نشانی و پر کردن مجدد آن از محتویات جدید، کپسول را آماده می‌ کنند اما این کار به همین سادگی نیست و نیاز به ابزار ها و تجهیزاتی دارد.د

یکی از مراکز معتبر شارژ کپسول آتش نشانی ، مرکز خدمات ایمنی آتش گریز تهران می‌ باشد. این مجموعه از مراکز قدیمی و معتبر در زمینه فروش و شارژ کپسول آتش نشانی می‌ باشد. برای دریافت خدمات شارژ کپسول آتشنشانی به سایت مجموعه خدمات ایمنی آتش گریز تهران مراجعه نموده و با همکاران ما تماس حاصل فرمایید.

 

شارژ کپسول آتش نشانی

زمان مناسب برای شارژ کپسول آتش نشانی

زمانی که کپسول‌ های آتش نشانی را تهیه می‌ کنید باید به زمان شارژ آن دقت داشته باشید. کپسول‌ های آتش نشانی دارای زمان انقضا هستند و به صورت دوره‌‌ ای نیاز است که شارژ شوند. در زمان شارژ کپسول آتش نشانی اگر کپسول سالم باشد می‌ توان آن را مجدد شارژ نمود و نیازی به تهیه کپسول جدید نیست. در دوره‌ های مشخص شده باید کپسول‌ ها برای شارژ و بررسی به مراکز خدمات ایمنی ارسال شوند. در زمان شارژ کپسول آتش نشانی، این مجموعه‌ ها زمان مجدد شارژ کپسول آتشنشانی را بر روی آن درج می‌ نمایند. همچنین اگر از کپسول آتش نشانی استفاده کرده باشید باید بلافاصله شارژ کپسول آتش نشانی انجام بگیرد. بنابراین در صورت استفاده از این کپسول‌ ها نیاز است که کپسول شارژ شود تا آماده استفاده بعدی شود. حال سوال پیش می‌ آید که اگر استفاده از کپسول به صورت جزئی باشد و محتویات آن به صورت کامل استفاده نشده باشد آیا باز هم نیاز به شارژ کپسول آتشنشانی است یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که محتویات کپسول‌ های آتشنشانی به وسیله گازی که در کپسول وجود دارد با شتاب به بیرون از کپسول می‌آید و در صورتی که از کپسول آتش‌ نشانی به میزان کمی هم استفاده کرده باشید فشار گاز کپسول کاهش یافته و قابلیت استفاده مجدد را نخواهد داشت و کارایی لازم را ندارد به همین جهت نیاز است که حتی اگر به میزان کمی هم از کپسول آتش نشانی استفاده کرده باشید مجدد شارژ کپسول را انجام دهید. همچنین نیاز است که بازرسی ماهیانه کپسول را افراد خود انجام دهند و با بررسی کپسول و بخش‌ های مختلف آن از سلامت کپسول آتش نشانی اطمینان حاصل کنند. در صورتی که کپسول یا اجزای آن دچار آسیب شده باشند باید در جهت رفع آن اقدام نمایند.

دلیل شارژ کپسول آتش نشانی

کپسول ایمنی اولین ابزار دفاعی در مقابل حریق می‌ باشد و بسیار مهم است که در هر محیطی از نوع مناسب کپسول آتش نشانی استفاده کرد. با خرید کپسول آتش نشانی نباید توقع این را داشته باشید که بتواند تا آخر عمر بدون تعمیر و نگهداری استفاده شود. کپسول‌ های آتش نشانی در شرایط خاص نیاز به نگهداری و تعمیر دارند. این تعمیر و نگهداری می‌ تواند شامل تعویض کلی کپسول، شارژ کپسول و یا تعویض قطعات جانبی آن باشد. برای نگهداری از کپسول باید دقت کنید که کپسول در موقعیت مناسبی نصب شده باشد همچنین دسترسی به کپسول باید توسط تمام ساکنین آن محیط فراهم شود. دستگاه خاموش کننده باید قابل مشاهده باشد و در دسترس عموم قرار گیرد. کپسول باید همواره پر بوده و شارژ آن در زمان مناسب انجام گرفته باشد. نشانگر یا فشارسنج کپسول آتش نشانی باید در محدوده عملیاتی قرار گرفته باشد. وضعیت چرخ‌ ها ، شلنگ، نازل ، لاستیک و غیره باید بررسی شود. در زمان استفاده از کپسول آتش نشانی با باز کردن پلمپ و فشردن اهرم ، می‌توان از کپسول آتش نشانی استفاده کرد. استفاده از کپسول آتش نشانی باید به تمامی افراد آموزش داده شود تا در زمان‌ های خاص بتوانند از آن استفاده کنند.

 

شارژ کپسول آتش نشانی

چگونگی شارژ کپسول آتشنشانی

زمانی که از زمان شارژ کپسول آتش نشانی مطلع شدید می‌ توانید از طریق مراکز خدمات ایمنی نسبت به شارژ کپسول آتش نشانی اقدام نمایید. این کپسول‌ ها توسط تکنسین‌ های آموزش دیده و با مهارت شارژ می‌ شوند. هزینه شارژ کپسول آتش نشانی با توجه به محتویات، نوع، وزن و غیره در نظر گرفته می‌ شود. کپسول‌دهای آتش نشانی برخی یکبار مصرف هستند و برخی قابلیت شارژ مجدد را دارند بنابراین باید از نوع کپسول آتش نشانی مطلع باشید. کپسول‌ های یکبار مصرف دارای فشار سنج، سری تخلیه پلاستیکی، برچسب غیر قابل شارژ و طول عمر ۱۲ سال از تاریخ تولید هستند. کپسول‌ های آتش‌ نشانی که قابلیت شارژ دارند دارای فشارسنج، سری تخلیه فلزی البته در مواردی می‌؛تواند در جنس دیگر باشد و برچسب شارژ مجدد هستند.

زمان خرید کپسول در زمان شارژ کپسول آتش نشانی

برای استفاده از کپسول‌ های آتش نشانی این سوال پیش می‌آید که چه زمانی کپسول را جایگزین کنیم؟ در واقع عوامل متعددی در تعویض کپسول‌ های آتش‌نشانی تاثیرگذار هستند. سایز کپسول یکی از موارد مهمی است که باید به آن دقت شود. شما می‌ توانید به جای استفاده از کپسول‌ های کوچک، کپسول‌ های جدیدی را تهیه کنید. زمانی که کپسول آتش‌ نشانی دارای علائم خوردگی، ترک، تو رفتگی، نشتی و غیره باشد ، نیاز است که آن تعویض شود.کپسول آتش‌نشانی دارای الحاقیاتی است که دسته تخلیه و شلنگ در صورتی که دارای آسیب ، لقی ،ترک، تو رفتگی و برآمدگی باشد نیاز است که کپسول تعویض شود. از مواردی دیگری که برای کپسول آتش نشانی و خرید مجدد آن در نظر گرفته می‌ شود، فشار کم کپسول می‌ باشد. مرکز خدمات ایمنی آتش گریز تهران یکی از مجموعه‌ های معتبر در زمینه شارژ کپسول آتشنشانی است. از طریق این مجموعه معتبر می‌توانید خدمات شارژ کپسول آتش نشانی را با بهترین کیفیت دریافت نمایید.

 

شارژ کپسول آتش نشانی

نحوه شارژ کپسول آتشنشانی

شارژ کپسول آتش‌ نشانی باید توسط تکنسین‌ های آموزش دیده و با مهارت انجام گیرد.دامروزه مراکز متعددی در زمینه خدمات ایمنی فعالیت دارند و شارژ کپسول آتشنشانی را انجام می‌ دهند. برای شارژ کپسول آتش نشانی حتماً به مراکز معتبر و با سابقه مراجعه کنید. در شارژ کپسول آتش نشانی ابتدا فشار کپسول تخلیه می‌ شود و محتویات کپسول از آن خارج می‌ گردد. سپس شیر تخلیه از سیلندر خارج شده و لوله سیفون از سوپاپ خارج می‌گردد همچنین در این زمان میله سوپاپ و فنر نیز جدا می‌ شود. پس از تمیز کردن سوپاپ و تعویض اورینگ گردن سوپاپ ، بازرسی کپسول انجام می‌ شود. در این مرحله برای اطمینان از عدم نشتی، تعویض سوپاپ انجام می‌ گیرد. در مرحله بعدی محتویات کپسول که شامل آب، مواد شیمیایی خشک، دی اکسید کربن و غیره است در وزن متناسب با کپسول شارژ می‌ شود. همچنین از گاز تحت فشار مناسب برای شارژ کپسول آتش نشانی استفاده می‌ شود. در نهایت تکنسین‌ ها کپسول را بررسی می‌ کنند و شلنگ نازل و عدم نشتی آن‌ ها را بررسی می‌ نمایند. در نهایت کپسول وزن می‌ شود تا در حد تحمل مجاز باشد و پس از آن مهر و موم کپسول و درج برچسب شارژ جدید برای کپسول انجام می‌ شود.

برای شارژ کپسول آتشنشانی از طریق سایت مجموعه خدمات ایمنی آتش گریز تهران می‌توانید این خدمات را با کیفیت عالی و هزینه مناسب انجام دهید.

https://sharjkapsol.com