دبی در سال 2023 میلادی با 17.15 میلیون مسافر پذیرای رکوردشکنی از گردشگران بین المللی بود که نشان دهنده افزایش 19.4 درصدی نسبت به سال قبل و افزایش 2.5 درصدی نسبت به رکورد قبلی خود در سال 2019 میلادی است. ترکیبی از هتل ها، رستوران ها و جاذبه های فرهنگی مجلل و مقرون‌به‌صرفه شهر دبی، جذابیت زیادی برای گردشگران بین المللی دارد.

از مجموع مهمانان، 28 درصد از کشورهای منطقه منا آمده اند، در حالی که اروپای غربی و جنوب آسیا به ترتیب 19 درصد و 18 درصد از ورودی ها را تشکیل می دهند. کشورهای اروپای شرقی نیز سهم 13 درصدی را ثبت کردند. آسیای شمالی و جنوب شرقی، آمریکای شمالی و جنوبی، آفریقا و استرالیا هر کدام درصدهای تک رقمی ورودی های بین المللی را به خود اختصاص داده اند.

هتل های لوکس دبی

تعداد هتل های لوکس و مجلل دبی به سرعت در حال افزایش است. یکی از جدیدترین موارد اضافه شده، آتلانتیس رویال است که از زمان افتتاح آن در فوریه 2023 میلادی، خدمات مجلل شهر را بهبود بخشیده است. دیگر افتتاحیه های اخیر عبارتند از Banyan Tree Dubai، که دارای یک آبگرم برنده جایزه و انواع گزینه های غذاخوری در فضای باز است. معماری مدرن هتل ویدا کریک بیچ که مشرف به بندر کریک دبی است نیز مهمانان را با تجربه ساحلی منحصر به فرد خود تحت تاثیر قرار می دهد.

امسال قرار است چندین هتل جدید در دبی افتتاح شود. پناهگاه ماما دبی یک گزینه مقرون به صرفه برای مسافران انفرادی است و مشتریان جوان را هدف قرار می دهد. SIRO One Za’abeel بر تناسب اندام، آرامش و سلامتی تمرکز دارد. هتل جمیرا مرصع العرب قرار است عصر جدیدی از غذاخوری های لوکس را آغاز کند. در همان زمان، هتل لانا، یک هتل مجموعه دورچستر، مناظر باورنکردنی روی پشت بام را نوید می دهد که از یک کنار استخر در طول روز به یک بار سالن سرزنده در اواخر عصر تبدیل می شود.

کمپین تبلیغاتی جهانی با رئال مادرید

DET (دپارتمان اقتصاد و گردشگری دبی) با رئال مادرید، باشگاه فوتبال اسپانیا، در یک قرارداد چند ساله برای تبلیغ شهر دبی در سراسر جهان همکاری کرده است. این همکاری گسترش همکاری فعلی رئال مادرید با خطوط هوایی امارات است و دو برند نمادین را گرد هم می آورد. دبی پارک و ریزورت همچنین اعلام کرد که با رئال مادرید برای افتتاح اولین پارک موضوعی رئال مادرید در جهان، معروف به دنیای رئال مادرید، همکاری خواهد کرد.

شهر دبی به دستیابی به غیرممکن ها معروف است و این را لوک چپیلا، قهرمان مسابقه هوایی ردبول، که هواپیمای خود را در فرودگاه برج العرب جمیرا فرود آورد، نشان داد. در سال 2023، برایان گراب با نمایش اسکیت و بیس جامپینگ در هتل Address Beach Resort در دبی، تاریخ ساز شد.

دبی با هانس زیمر، آهنگساز برنده جایزه اسکار، همکاری محکم و دیرینه ای برقرار کرده است. همکاری بین دبی و زیمر فراتر از تجربه معمول کنسرت است. اولین اجرای زیمر در خاورمیانه در کوکا کولا آرنا در دبی در جریان فستیوال خرید دبی 2023 به نام “هانس زیمر زنده” برگزار شد.

دبی، کانون رویدادها

دبی جشنواره ها و فروشگاه های خرده فروشی (DFRE) دبی را به عنوان یک مرکز تفریحی جهانی با رویدادهای مختلف تبلیغ می کند. این شهر در سال 2023 میزبان چندین رویداد از جمله جشنواره خرید دبی بود که گردشگران را از سراسر جهان به خود جذب کرد. تقویم رویدادهای سالانه DFRE شامل هنر، فرهنگ، ادبیات، غذا، ورزش، موسیقی، خرید، مد و سایر تبلیغات هیجان‌انگیز با جوایز جذاب است.

دبی همچنین یک مقصد پیشرو برای یکی از بزرگترین رویدادهای تجاری در جهان است. در سال 2023 میلادی رویدادهای مهم تجاری و تفریحی مانند Gulfood، Gitex Global Dubai و نمایشگاه بین المللی قایق برگزار شد که گردشگران بین المللی زیادی را به خود جلب کرد. بازار مسافرتی عرب نیز در آن سال بیش از 40000 بازدیدکننده را به خود جذب کرد.

رویدادهای تجاری دبی، آژانس رسمی همایش های شهر و بخشی از DET، با ذینفعان همکاری کرد تا 349 پیشنهاد برای کنفرانس های بین المللی، کنگره ها، جلسات و سفرهای تشویقی در سال های آینده به دست آورد. شهر دبی آماده است تا رکورد قبلی خود را از نظر تعداد گردشگران بین المللی در سال جاری بشکند.