طی یک نظرسنجی که اخیر گرفته شده است، گردشگران نظرات خود را درباره مردم شهرهای اروپایی اعلام کرده اند. این گردشگران می گویند که در کدام شهرها احساس امنیت نمی کنند و باید با احتیاط در خیابان ها قدم بزنند. بسیاری از پایتخت های محبوب قاره اروپا ممکن است بسیار خطرناک باشند.

پایگاه داده Numbeo در نظر داشت به عنوان بخشی از یک نظرسنجی بزرگ، بداند که مسافران در کجا با ترس سفر می کنند و کجا احساس امنیت دارند. بیش از 100 هزار نفر در این نظرسنجی در مورد احساس امنیت شخصی خود شرکت کردنده اند. Numbeo پاسخ ها را ارزیابی کرده و از آنها برای ایجاد “شاخص جرم و جنایت سال 2023 میلادی” برای 152 شهر اروپایی استفاده کرد.

رتبه بندی با استفاده از چندین معیار ایجاد شد و منحصراً بر اساس ادراک ذهنی شرکت کنندگان است.

شهر انگلستان مقام اول را به خود اختصاص داده است

بر اساس این نظرسنجی، برادفورد در شهرستان یورکشایر انگلیس خطرناک ترین شهر اروپا محسوب می شود. مردم قاچاق و مصرف مواد مخدر و فعالیت های مجرمانه مرتبط با آن را مشکل ساز میدانند. ترس از سرقت نیز در برادفورد نسبتا زیاد است.

برادفورد خطرناک ترین شهر اروپا

در رتبه دوم خطرناک ترین شهر اروپا، شهر ساحلی مارسی در جنوب فرانسه قرار گرفته است. در اینجا نیز جرایم مرتبط با مواد مخدر مسئول احساس ناامنی بسیاری از افراد عنوان شده است. به این موارد جنایت خونین باندی اضافه شده است که تنها در سال گذشته جان 32 نفر را گرفت.

کاتانیا در سیسیل ایتالیا نیز یکی از خطرناک ترین شهرهای اروپا می باشد. این کشور در رتبه سوم قرار دارد و فساد گسترده نقش کلیدی در عملکرد ضعیف آن دارد.

پایتخت های اتحادیه اروپا چقدر امن هستند؟

چیزی که ممکن است برای مسافران بالقوه شگفت انگیز باشد، چندین پایتخت محبوب اتحادیه اروپا در نظرسنجی به رتبه های بالایی در زمینه کمبود امنیت دست یافته اند. به عنوان مثال، شهر پاریس به رتبه سیزدهم بدترین رتبه، شهر آتن در رتبه چهاردهم، شهر بروکسل در رتبه هفدهم و شهر لندن در رتبه نوزدهم قرار دارند. از سوی دیگر، پایتخت های اروپای مرکزی را می توان در نیمه دوم این رده بندی یافت.

10 شهر خطرناک اروپا:

برادفورد، انگلستان
مارسی، فرانسه
کاتانیا، ایتالیا
کاونتری، انگلستان
نانت، فرانسه
بیرمنگام، انگلستان
ناپل، ایتالیا
مون پلیه، فرانسه
لیژ، بلژیک
نیس، فرانسه