هشتمین کشور بزرگ روی زمین، آرژانتین، همه چیز را در بر می گیرد، از علفزارهای زیبا گرفته تا کوه های مرتفع، تالاب های مرطوب تا مزارع یخی سرد، جنگل های زمردی تا خطوط ساحلی ناهموار.

در جنوب، پاتاگونیا مناظر دراماتیک و افق های بی پایانی را ارائه می کند، در حالی که پایتخت پویای بوئنوس آیرس با ریتم های فوتبال و تانگو جلوه می کند.

مسافران میتوانند در طول سال از کشور آرژانتین دیدن کنند، اما باید از تغییرات فصلی ناشی از وسعت، مناظر متنوع، حیات وحش فراوان و تقویم پر از رویدادها آگاه باشند.

چه بخواهید با گاوچوها (کابوی ها) در سراسر پامپاس اسب سواری کنید یا نهنگ ها را در سواحل پاتاگونیا ببینید، از ازدحام در مسیرهای پیاده روی منطقه دریاچه دوری کنید یا در برداشت انگور در منطقه مندوزا شرکت کنید، در این مقاله از مجله اینترنتی راهنمای بهترین زمان برای سفر به آرژانتین را مطالعه خواهید کرد.

سفر به آرژانتین

کاوش در پاتاگونیا و رفتن به اسکی (دسامبر تا فوریه و جولای)

فصل تابستان (از دسامبر تا فوریه) دوره اوج گردشگری بین المللی و داخلی در آرژانتین است. بوئنوس آیرس در این زمان از سال گرم است، بنابراین بسیاری از پورتنیوها (ساکنان) به استراحتگاه های ساحلی در جنوب شهر می روند و در این روند قیمت رزرو هتل ها را بالا می برند.

در شمال، مناطق بیابانی آند و مناطقی مانند آبشار ایگوازو نیز بسیار گرم می شوند. در مقابل، شرایط آب و هوایی برای کاوش در پارک های ملی منطقه دریاچه، پاتاگونیا و تیرا دل فوئگو ایده آل است.

متأسفانه، تقاضا برای اقامتگاه ها و قیمت ها در این دوره افزایش می یابد، در حالی که جاذبه های کلیدی، مانند شهر کنار دریاچه باریلوچه و نقطه گرم کوهنوردی Parque Nacional Los Glaciares می توانند به‌طور ناراحت‌کننده ای شلوغ باشند.

مجموعه ای از فستیوال های قابل توجه بین دسامبر و فوریه برگزار می شود، از جمله کارناوال در شهرهای شمال شرقی Gualeguaychú و Corrientes، جشنواره سالانه رازک در شهر Lake District ال بولسون، و جشنواره Nacional del Folklore، یک رویداد موسیقی محلی بزرگ در کوردوبا.

در همین حال، ماه ژوئیه زمان اوج ورزش های زمستانی است و اسکی بازان و اسنوبرد سواران به استراحتگاه های منطقه دریاچه، استان مندوزا و تیرا دل فوئگو هجوم می آورند.

بهترین زمان برای سفر به آرژانتین

سفر به بوئنوس آیرس در فصل های بهار (سپتامبر تا نوامبر) و پاییز (مارس تا مه)

فصل های بهار (سپتامبر تا نوامبر) و پاییز (مارس تا مه) ترکیبی برنده از جمعیت کمتر، قیمت های اقامتی پایین تر و به طور کلی آب و هوای خوب در بوئنوس آیرس و مناطق اطراف پامپاس، مرکز آرژانتین و جنوب را ارائه می دهند.

منطقه دریاچه در این ماه ها به‌ترتیب با رنگ های پاییزی و شکوفه های بهاری در زیباترین حالت خود قرار دارد، در حالی که مسیرهای پیاده روی در اینجا و در پاتاگونیا ساکت تر از ماه های اوج تابستان است.

فصل بهار از سپتامبر تا نوامبر نیز زمان خوبی برای سفر و تماشای نهنگ است. بین اواسط ژوئن و اواسط دسامبر، آب های شبه جزیره والدس در شمال شرقی پاتاگونیا صدها نهنگ راست جنوبی در معرض خطر انقراض و همچنین اورکاها، فوک های فیل و بی‌شمار پرندگان دریایی را جذب می کنند.

در همین حال، در شمال شرقی، گرما و رطوبت بین مارس و مه کاهش می یابد، که بازدید از مکان هایی مانند آبشار ایگواسو را به چشم انداز بسیار جذاب تری تبدیل می کند.

فصول بهار میزبان مجموعه ای از رویدادها نیز هستند. سمانا سانتا (عید پاک) در سراسر کشور مشخص شده است، همانطور که Día de la Memoria (24 مارس)، یک تعطیل رسمی برای بزرگداشت قربانیان دیکتاتوری نظامی آرژانتین است.

در منطقه مندوزا، برداشت انگور از فوریه تا آوریل ادامه دارد و جشنواره های پر جنب و جوش Fiesta Nacional de la Vendimia در اواسط این دوره برگزار می شود. تقاضا برای مسکن در این زمان به طور قابل توجهی رشد می کند.

در ماه سپتامبر (یا گاهی اوقات آگوست) بوئنوس آیرس میزبان مهم ترین جشنواره تانگو در جهان، جشنواره تانگو بی ای و جام جهانی است. پس از پایان جشنواره اکتبر در شهر آلمانی ویلا جنرال بلگرانو، نوامبر شاهد برگزاری جشن فرهنگ گائوچو، جشن سنت، در شهر سن آنتونیو د آرکو و همچنین راهپیمایی سالانه پراید در بوئنوس آیرس است.

سفر به آرژانتین

در ماه های ژوئن و آگوست در هزینه های خود صرفه جویی کنید

فراتر از پیست های اسکی منطقه دریاچه، تیرا دل فوئگو و استان مندوزا، زمستان زمان آرام تر و ارزان تری برای سفر در آرژانتین است. ژوئن و آگوست هر دو ماه های بسیار خوبی برای کاوش در شمال هستند، از جمله مکان هایی مانند تالاب های غنی از حیات وحش Parque Nacional Iberá که گرم و نسبتا خشک است.

بازدید از پاتاگونیا و تیرا دل فوئگو در طول زمستان چالش‌برانگیزتر است. به غیر از سرما، بسیاری از هتل ها و مسافرخانه ها در طول این فصل بسته می شوند، خدمات حمل و نقل کاهش می یابد و گذرگاه های کوهستانی اغلب مسدود می شوند.

اما کمبود جمعیت (به غیر از پیست های اسکی در تیرا دل فوئگو) و مناظر زیبای پوشیده از برف در مناطق آند، جذابیت قابل توجهی برای مسافران بی‌باک است.

رویدادها در طول زمستان کم تر هستند، اگرچه در 21 ژوئن شهر دور افتاده اوسوایا در تیرا دل فوئگو انقلاب زمستانی (طولانی ترین شب سال) را به سبکی به یاد ماندنی جشن می گیرد.