اینفلوئنسرها در اینستاگرام از راه های مختلفی درآمد کسب می کنند و بسیاری از این اینفلوئنسرها میزان درآمد خود را به اشتراک میگذارند. اینستاگرام به یکی از بهترین شبکه های اجتماعی تبدیل شده که اینفلوئنسرها کسب و کار خود را راه اندازی می کنند.

البته ممکن است کسب و کار اینفلوئنسرها سرعت از بین برود. به عنوان مثال، اینفلوئنسر 26 ساله آچینگ آگوتو، زمانی که حدود 488000 فالوور در اینستاگرام داشت، در اولین سالی که به عنوان یک اینفلوئنسر تمام وقت فعالیت داشت، بیش از 1 میلیون دلار درآمد کسب کرده بود. اما درآمد این اینفلوئنسر طی ماه های گذشته به میزان زیادی افت کرده است.

درآمد اینفلوئنسرهای اینستاگرام چقدر است؟

اینفلوئنسرها برای شروع کسب درآمد در اینستاگرام به تعداد زیادی فالوور نیاز ندارند. از آنجایی که برندهای بیشتری به سازندگان کوچکتری مانند اینفلوئنسرهای “نانو” یا “میکرو” با کمتر از 100000 دنبال کننده روی می آورند، ایجاد یک شغل تمام وقت به عنوان خالق دیگر یک رویا نیست.

به طور معمول، اینفلوئنسرها برای کسب درآمد به محتوای حمایت شده متکی هستند. از ارسال یک عکس گرفته تا فید اصلی با #تبلیغ تا اشتراک گذاری لینک های تند کشیدن به بالا در مجموعه ای از داستان ها، محتوای حمایت شده شکل های مختلفی به خود میگیرد.

*نکته: قیمت تبلیغات در پیج های اینفلوئنسرها به موضوع مورد فعالیت آنها نیز بستگی دارد.

به عنوان مثال، نیت وایت، یک خالق کمدی که با 340000 دنبال کننده، برای درج هر پست تبلیغاتی 3000 دلار درآمد دارد. در همین حال، جوردن هینس، یک فعال در زمینه نانو، می گوید که برای می تواند تا 600 دلار در هر پست کسب درآمد داشته باشد.

درآمد اینفلوئنسرها چقدر است؟

برای رسیدن به این نرخ ها، برخی از اینفلوئنسرها به فرمول هایی مانند دریافت 100 دلار از برندها برای هر 10000 فالوور متکی هستند. اما همه روی یک فرمول اتفاق نظر ندارند.

هر معامله باید دنبال کننده، معیارهای تعامل و جایگاه، و همچنین شرایط معامله مانند انحصار، حقوق استفاده و زمان‌بندی را نیز در نظر بگیرد.

اما اگر اینفلوئنسرها به خوبی مذاکره کنند، معاملات با برندهای معروف می تواند به درآمدهای بزرگ منجر شود. به عنوان مثال، یکی از اینفلوئنسرها با 275000 فالوور می گوید که در مدت 6 ماه 700000 دلار از تبلیغات یکی از برندهای معروف دریافت کرده است. یا به جاستین مور، خالق محتوا و مربی اینفلوئنسرها نگاه کنید، او از سال 2013 میلادی شروع به فعالیت در اینستاگرام کرده است و تاکنون 4 میلیون دلار از محتوای حمایت شده به دست آورده است. دو اینفلوئنسر کوچک نیز اعلام کرده اند که به عنوان تولیدکنندگان محتوای تمام وقت، حقوق سالانه بالای 100000 دلار دریافت می کنند.

با این حال، محتوای حمایت شده تنها عامل درآمد برای این اینفلوئنسرها نیست، اگرچه عموماً پردرآمدترین است.

درآمد اینفلوئنسرهای اینستاگرام

اینفلوئنسرها در اینستاگرام همچنین می توانند از طریق بازاریابی وابسته کسب درآمد کنند. روش کسب درآمد در این روش به این صورت است که اینفلوئنسرها می توانند از سود حاصل از فروش کالا و درآمد حاصل از ابزارهای کسب درآمد که متا معرفی کرده است، کمیسیون دریافت کنند.

یکی از اینفلوئنسرها درباره میزان درآمد خود می گوید:

من به طور متوسط ​​5000 دلار در ماه تنها از طریق پیوندهای وابسته کسب درآمد می کنم.

اینستاگرام حتی در حال آزمایش یک برنامه به اشتراک گذاری درآمد تبلیغات است که به تولیدکنندگان محتوا اجازه می دهد برای ریلزهای با کارایی بالا در برنامه درآمد کسب کنند.

پلتفرم های دیگر مانند فیسبوک، یوتیوب و تیک تاک برنامه های مشابهی برای فرمت های ویدئویی کوتاه دارند. سایت یوتیوب همچنین از طریق برنامه شریک خود درآمد تبلیغاتی را با سازندگان برای ویدیوهای بلندتر به اشتراک می گذارد.

BI با ده ها نفر از اینفلوئنسرهای اینستاگرام در مورد میزان پولی که از برندها برای محتوای حمایت شده دریافت می کنند صحبت کرده است و چگونه با استفاده از این برنامه امرار معاش می کنند.

اینفلوئنسرهای اینستاگرام

درآمد اینفلوئنسرهای اینستاگرام از معرفی برندها چقدر است؟

بسیاری از اینفلوئنسرها از طریق همکاری با برندهای معروف بر روی محتوای حمایت شده در اینستاگرام درآمد کسب می کنند.

در سال 2022 میلادی، اینستاگرام آزمایشی از Creator Marketplace خود را راه اندازی کرد که برندها و تأثیرگذاران را مستقیماً در برنامه به هم متصل می کند. اگرچه این ویژگی در اولین سال آزمایش خود بازخوردهای متفاوتی از اینفلوئنسرها دریافت کرد، اما شرکت متا ویژگی ها و شرکای بیشتری را در سال 2023 میلادی معرفی کرد.

بر اساس گزارشی که در سال 2023 میلادی توسط شرکت بازاریابی تأثیرگذار Mavrck منتشر شد، در حالی که سایر بازاریابی های تأثیرگذار در اکوسیستم رسانه های اجتماعی حضور دارند، اینستاگرام همچنان جایی است که معاملات عمده ای در آن انجام می شود. این گزارش نشان داد که قیمت تبلیغات در اینستاگرام در مقایسه با پلتفرم هایی مانند تیک تاک نیز بالاتر است.

اگر مسیر سنتی همکاری با برندها برای شما مناسب نیست، بسیاری از تولیدکنندگان محتوا نیز با ساخت محتوای تولید شده توسط کاربر، که به عنوان تبلیغات UGC شناخته می شود، با برندها کار می کنند.

اینفلوئنسر اینستاگرام

چگونه اینفلوئنسرهای اینستاگرام درآمد کسب می کنند؟

از کسب پورسانت از طریق بازاریابی وابسته تا دریافت انعام توسط فالوورها در لایو اینستاگرام، منابع درآمدی دیگری نیز برای تولیدکنندگان محتوا در اینستاگرام وجود دارد.

اینفلوئنسرها با تبلیغ لینک ها یا فروش محصولات خود چقدر درآمد کسب می کنند؟

1. بازاریابی وابسته

اینفلوئنسرها از طریق پلتفرم هایی مانند LTK و ShopStyle برای ایجاد لینک های وابسته یا کدهای تخفیف ارائه شده توسط برندها برای کسب درصدی از فروش استفاده می کنند. در مورد بهترین پلتفرم های وابسته برای اینفلوئنسرها می توانید در مجله اینترنتی ما جستجو کنید.

افزودن این پیوندها نیز ساده تر شده است. در سال 2021 میلادی، اینستاگرام امکان افزودن استیکرهای پیوند در استوری ها را به همه کاربران، صرف نظر از تعداد فالوورها یا وضعیت تأیید، منتشر کرد. اینستاگرام اکنون به کاربران اجازه می دهد تا حداکثر پنج لینک را نیز در قسمت بیوگرافی خود قرار دهند.

اینستاگرام همچنین در سال 2021 میلادی شروع به آزمایش ابزارهای بازاریابی وابسته به اینستاگرام برای اینفلوئنسرها کرد، اما بعداً این برنامه را در تابستان 2022 میلادی تعطیل کرد.

2. استفاده از مجموعه ابزارهای کسب درآمد اینستاگرام

از سال 2020 میلادی، اینستاگرام چندین ویژگی کسب درآمد را برای تولیدکنندگان محتوا اعلام کرده است. اگرچه برنامه اشتراک درآمد پلتفرم از تبلیغات برای تبلیغات پخش شده در IGTV (که به “ویدیو اینستاگرام” تغییر نام داد) در سال 2022 میلادی به پایان رسید، اینفلوئنسرها به عنوان راهی برای کسب درآمد به ریلزها روی آورده اند.

شرکت متا مجموعه ای کامل از مدیران دارد که برای کمک به اینفلوئنسرها در پلتفرم از جمله کسب درآمد اختصاص داده شده اند.

در ماه مه، شرکت متا اعلام کرد که آزمایش یک مدل جدید اشتراک گذاری تبلیغاتی را در ریلزهای اینستاگرام با گروهی منتخب از سازندگان آغاز خواهد کرد. اینستاگرام چند ماه قبل اعلام کرد که به برنامه جوایز خود برای ریلزها پایان می دهد، اگرچه در اواخر سال 2023 میلادی، این شرکت شروع به پخش برنامه بازگشت این برنامه کرد.

اینفلوئنسرها همچنین می توانند با دریافت  “نشان ها” یا “هدایا” (به ترتیب ویژگی های انعام برای Live و Reels)، راه اندازی اشتراک های اینستاگرام، و فروش کالا یا محصولات خود در برنامه، در اینستاگرام درآمد کسب کنند.

3. فروش دوره های آموزشی، محصولات مستقیم به مصرف کننده، کالاها و جامعه

اینفلوئنسرها میتوانند محصولات و کالاهای خود را مستقیماً از طریق ویژگی های خرید اینستاگرام بفروشند یا از مخاطبان خود برای تبلیغ برندهای خود، محصولات DTC، خدمات مربیگری، دوره های آنلاین یا جوامع دیجیتالی استفاده کنند.

برای مثال اینفلوئنسرهایی که در حوزه گردشگری فعالیت دارند، با سفرهای گروهی و خدماتی مانند مشاوره سفر، مخاطبان و محتوای خود را به کسب و کارهای پرسود تبدیل می کنند.

کودکان اینفلوئنسر

نتیجه گیری

به طور کلی میتوان نتیجه گرفت که اینفلوئنسرهایی با دنبال کنندگان بسیار زیاد و موفق میتوانند درآمدهای بسیار بالایی کسب کنند. برخی از اینفلوئنسرها درآمدهای چندصد هزار دلاری و یا حتی چند میلیون دلاری در سال دارند. این درآمدها از طریق تبلیغات اسپانسری، همکاری با برندها و شرکت ها، فروش محصولات خود و سایر روش های درآمدزایی بدست می آید.

به هر حال، باید توجه داشت که درآمد اینفلوئنسرها بسیار متغیر است و هر چند نفری که درآمد بالایی دارند، تعدادی دیگر وجود دارند که درآمد کمتری دارند یا به طور کامل از این حرفه درآمدی کسب نمی کنند.

بنابراین، میتوان گفت که اینفلوئنسرهای اینستاگرام می توانند درآمدهای قابل توجهی کسب کنند، اما میزان درآمد آنها بستگی به عوامل مختلفی دارد و نمیتوان یک پاسخ قطعی در این مورد داد.