طبق خبرهای منتشر شده در سایت های حوزه فناوری، همه افراد علاقه مند به ChatGPT میتوانند بدون ایجاد حساب کاربری در سایت OpenAI از این بات مکالمه استفاده کنند. با این حال، هنوز به یک حساب کاربری برای DALL-E 3 نیاز خواهید داشت.

از امروز دیگر نیازی به ساخت حساب کاربری برای استفاده از ChatGPT، پلتفرم هوش مصنوعی شرکت OpenAI نخواهید داشت. با این حال، این فقط در مورد بات مکالمه ChatGPT صدق می کند، زیرا سایر محصولات شرکت OpenAI مانند DALL-E 3 برای دسترسی هزینه دارند و همچنان برای دسترسی به حساب کاربری نیاز خواهید داشت.

شرکت OpenAI در یک پست وبلاگی گفت:

ما به تدریج این را منتشر می کنیم، با هدف اینکه هوش مصنوعی را برای هر کسی که کنجکاو در مورد قابلیت های آن است در دسترس قرار دهیم.

از زمانی که بات مکالمه ChatGPT برای اولین بار در پایان سال 2022 میلادی راه اندازی شد، کاربران علاقه مند مجبور بودند یک حساب کاربری در سایت OpenAI ایجاد کنند. این بات مکالمه نیز به مرور زمان محبوب شد و ChatGPT را به یکی از سریع‌ترین خدمات در حال رشد تبدیل کرد. سپس این شرکت نسخه پولی را برای دسترسی به محصولاتی مانند DALL-E 3 و مدل های پیشرفته تر اضافه کرد. کاربران برای ذخیره و بررسی تاریخچه چت، اشتراک گذاری چت ها و گفتگوهای صوتی به یک حساب کاربری نیاز دارند.

ChatGPT

تعداد کاربران ChatGPT چقدر است؟

طبق اعلام شرکت OpenAI، بیش از 100 میلیون نفر در 185 کشور جهان به صورت هفتگی از ChatGPT استفاده می کنند. سایت بررسی کننده ترافیک SimilarWeb اعلام می کند که ChatGPT با حدود 1.6 میلیارد بازدیدکننده در ماه فوریه، همچنان پربازدیدترین سایت چت ربات هوش مصنوعی است. با این حال، ترافیک آن نسبت به بالاترین میزان بازدید در می 2023 میلادی که تعداد بازدیدهای تخمینی به 1.8 میلیارد رسید، اندکی کاهش یافته است.