اسپاتیفای به طور رسمی از امروز سرویس پخش موزیک ویدیوها را راه اندازی می کند. اسپاتیفای این ویژگی را به عنوان یک “بتا” توصیف می کند و تنها یک “کاتالوگ محدود” از امروز در 11 کشور قابل استفاده خواهد بود. فعلا هنرمندان پشتیبانی شده از این سرویس شامل افرادی چون Ed Sheeran، Doja Cat، Ice Spice، Aluna و Asake خواهد بود.

سرپرست جهانی تجربه مصرف کنندگان اسپاتیفای می گوید:

کاتالوگ کامل موزیک ویدیو اسپاتیفای در نهایت شامل “هزاران” آهنگ و خواننده خواهد بود.

ویژگی موزیک ویدیو از طریق صفحه در حال پخش در آهنگ های پشتیبانی شده قابل دسترسی است، جایی که نماد “تغییر به ویدیو” در بالای عنوان آهنگ ظاهر می شود. با ضربه زدن روی آن آهنگ دوباره راه اندازی می شود و پخش موزیک ویدیوی آن در مرکز نمایشگر شروع می شود. می توان یک دستگاه iOS یا Android را چرخاند تا موزیک ویدیو را تمام صفحه پخش کند، و برای بازگشت به رابط سنتی‌تر Now Playing، کافیست روی “Switch to Audio” ضربه زده شود.

این ویژگی در حال حاضر در تعداد محدودی از کشورها موجود است. کشورهای بریتانیا، آلمان، ایتالیا، هلند، لهستان، سوئد، برزیل، کلمبیا، فیلیپین، اندونزی و کنیا نخستین کشورهایی هستند که سرویس پخش موزیک ویدیو را استفاده می کنند. این کشورها بر اساس تعدادی معیار از جمله اندازه بازار و در دسترس بودن پشتیبانی محتوای محلی انتخاب شده‌اند.

اسپاتیفای

اسپاتیفای اعلام کرده است که علاوه بر سیستم عامل های iOS و اندروید، ویژگی موزیک ویدیو در دستگاه های دسکتاپ و تلویزیون نیز موجود است. برای تماشای آنها باید یک اشتراک Premium داشته باشید.

اگرچه Spotify در درجه اول یک سرویس استریم صوتی است، اما مدت‌هاست که از اشکال مختلف ویدیو پشتیبانی می کند، چه پادکست های ویدیویی یا ویدیوهای عمودی کوتاه به نام Clips که به هنرمندان اجازه می دهند مستقیماً با طرفداران خود صحبت کنند. اسپاتیفای می گوید با ویژگی جدید موزیک ویدیو خود قصد دارد به هنرمندان راه دیگری برای جذب شنوندگان و تبدیل آنها به طرفداران بدهد.