پس از 14 سال تعطیلی، صحرای الجزایر (انگلیسی: Algerian Desert) دوباره درهای خود را به روی گردشگران خارجی باز کرده است. دولت این کشور، هواپیمایی الجزایر و سازمان های محلی با اشتیاق و عزم خود را به احیای گردشگری در این کشور اختصاص داده اند.

صحرای الجزایر که به دلیل وسعت و تنوع بیابان های خود معروف است، دارای مناظر بی نظیری همچون کوه ها، توده های سنگی، دره ها، وادی ها و تپه های شنی است. این قلمرو بیابانی در شمال آفریقا به دلیل تنوع و تاریخ خود متمایز است. نقاشی ها و حکاکی های صخره ای گواه تمدن های گذشته است که 2 میلیون سال در این مناطق سکونت داشته اند.

صحرای الجزایر

عبور از صحرای الجزایر یک سفر ماجراجویی و انسانیت است. مسافران با همراهی طوارق (قومی صحرانشین)، زندگی این مردان صحرا را کشف کرده و به اشتراک می گذارند و آماده هستند تا داستان هایشان را تعریف کنند و دانش قلمروشان را به اشتراک بگذارند.

مردم محلی می گویند:

در میان صحرایان هیچ توریستی وجود ندارد. فقط مهمان هستند.

سازمان ها برای احیای گردشگری در صحرای الجزایر تلاش می کنند

سازمان ها و آژانس ها دست در دست هم با هواپیمایی الجزایر و کارشناسان در جنوب الجزایر برای تقویت پتانسیل توریستی این کشور همکاری می کنند.

صحرای الجزایر

مقامات الجزایر در حال راه اندازی یک سیستم خدمات ویزای ورود برای افراد و گروه ها بر اساس قیمت 110 یورو هستند. فرض کنید درخواست شما در حال حاضر مشمول یک دوره 15 روزه است. در این صورت، هواپیمایی الجزایر و دولت این کشور قصد دارند ورود به خاک الجزایر را تسهیل کرده و ظرف مدت 7 روز ویزا صادر کنند.

از سال 2022 میلادی تا به امروز، این کشور در نمایشگاه های بزرگ گردشگری اروپا شرکت کرده و کمپین های ارتباطی، تورهای آموزشی و سفرهای مطبوعاتی را انجام داده است. کشور الجزایر قصد دارد تا سال 2024 میلادی با استفاده از جاذبه های گردشگری و روند جستجوی فضاهای باز گسترده و گردشگری ماجراجویانه، 3 میلیون بازدید کننده را از طریق ابزارهای مختلف جذب نماید.