نیوزیلند سرزمینی با کوه های پوشیده از برف، دریاچه های آینه ای و جنگل های سرسبز، یکی از کشورهای مورد علاقه بسیاری از گردشگران است.

با این حال، قبل از رزرو پرواز خود، مهم است که مطمئن شوید تمام مدارک خود را مرتب کرده اید. ما در این مقاله، تمام آنچه را که در مورد اینکه آیا برای سفر به نیوزیلند در سال جاری نیاز به ویزا دارید را خواهیم گفت.

ممکن است نیازی به ویزا نداشته باشید اما به NZeTA نیاز دارید

ساکنین کشور استرالیا برای سفر به نیوزیلند نیازی به ویزا ندارند و به راحتی می توانند از این کشور دیدن کنند. ساکنان استرالیا همچنین می توانند تا زمانی که دوست دارند در نیوزیلند بمانند.

علاوه بر این، برخی کشورها و سرزمین ها با نیوزیلند موافقتنامه های لغو روادید دارند، از جمله آمریکا، بریتانیا و اکثر کشورهای اروپایی. این بدان معناست که ساکنان این کشورها برای بازدید از نیوزیلند تا 90 روز نیازی به ویزا نخواهند داشت.

برای ورود به این کشور، ساکنان کشورهای لغو روادید باید قبل از ورود به کشور، یک مرجع الکترونیکی سفر (NZeTA) را پر کنند. پردازش این موارد ممکن است تا 72 ساعت طول بکشد، بنابراین بازدیدکنندگان باید قبل از عزیمت به نیوزیلند فرم را به صورت آنلاین پر کنند.

درخواست آنلاین برای ویزای بازدید کننده

ساکنان کشورهایی که توافقنامه لغو روادید با نیوزیلند ندارند، باید برای ویزای بازدیدکننده اقدام کنند، که به گردشگران اجازه می دهد تا 9 ماه را در این کشور سپری کنند. ساده ترین راه برای انجام این کار اقدام بصورت آنلاین است. پردازش ویزا حداقل یک ماه طول می کشد، بنابراین حتماً قبل از برنامه ریزی سفرتان درخواست دهید.

همه بازدیدکنندگان نیوزیلند باید بودجه کافی برای پوشش اقامت خود و مدرک سفر بعدی داشته باشند. آنها همچنین باید پاسپورت هایی داشته باشند که حداقل سه ماه پس از تاریخ عزیمت برنامه ریزی شده آنها اعتبار داشته باشد.

محدودیت هایی در مورد آنچه می توانید به نیوزیلند بیاورید وجود دارد

نیوزیلند به عنوان یک کشور جزیره ای، دارای گیاهان و درختان کمیاب است و تعهدی قوی نسبت به امنیت زیستی آنها دارد. برای حفاظت از محیط زیست منحصر به فرد نیوزیلند، قوانین سختگیرانه ای در مورد موارد مجاز و غیر مجاز در این کشور وجود دارد.

هر اقلامی که می تواند خطر امنیت زیستی ایجاد کند باید هنگام ورود به این کشور اعلام شود، از جمله مواد غذایی، گیاهان، محصولات حیوانی و تجهیزات فضای باز. چکمه های پیاده روی و وسایل فضای باز باید قبل از رسیدن کاملاً تمیز شوند. گردشگران باید قبل از سفر به نیوزیلند دستورالعمل ها را بررسی کنند و از کارکنان مرزی بپرسند که آیا در مورد وسایلی که حمل می کنند شک دارند.

نیوزیلند ویزای تعطیلات کاری را ارائه می دهد

برای کسانی که می خواهند کمی بیشتر در نیوزیلند بمانند، ویزای تعطیلات کاری برای جوانان از کشورهای مختلف در دسترس است. این ویزا معمولاً برای افراد 18 تا 30 ساله (یا 18 تا 35 ساله برای برخی از ملیت ها) که می خواهند در نیوزیلند سفر و کار کنند، باز است و معمولاً تا 12 ماه یا 23 ماه برای مسافران کانادا و 36 ماه در صورت اعتبار هستند.