ویزا بخش اساسی سفر است. در واقع ویزا برای ورود یا خروج از یک کشور لازم است و شهروندان بسیاری از کشورهای خارج از آفریقا برای بازدید از بنین به ویزا نیاز دارند.

در حال حاضر شهروندان 55 کشور می توانند بدون ویزا وارد بنین شوند، اما اکثریت این کشورها در آفریقا هستند. مسافران این فهرست به عنوان بخشی از معافیت های متقابل معافیت روادید با سایر کشورها به مدت 90 روز اجازه ورود به کشور بنین را دارند.

اگر تبعه کشوری در ECOWAS (جامعه اقتصادی کشورهای آفریقای غربی) یا یک کشور آفریقایی دیگر نیستید، به احتمال زیاد برای سفر به بنین نیاز به درخواست ویزا دارید. با این حال، گردشگران از کشوری مانند هائیتی و برخی از کشورهای آسیای شرقی و جنوب شرقی اجازه اقامت کوتاه مدت بدون ویزا در بنین را دارند که بسته به ملیت آنها از 14 روز تا 90 روز متغیر است.

سایر خارجی ها برای بازدید از بنین نیاز به ویزای ترانزیت، توریستی یا تجاری دارند. اطمینان حاصل کنید که زودتر (تقریباً 1 تا 2 ماه قبل) درخواست دهید. در حال حاضر، هیچ ملیتی از گرفتن ویزا برای بازدید از بنین منع نشده است. اگر قصد دارید در کنار سایر کشورهای آفریقایی از بنین دیدن کنید، مهم است که ویزای خود را از قبل تضمین کنید، یا تأیید کنید که می توانید در بدو ورود برای کشورهایی که بازدید می کنید، ویزا دریافت کنید.

ویزای توریستی بنین

ویزای توریستی بنین شامل ویزای یکبار ورود 30 روزه، ویزای چند بار ورود 30 روزه و ویزای چند بار ورود 90 روزه می باشد. اگر برای مدت کوتاهی به بنین سفر می کنید، توصیه می شود در صورت تصمیم به سفر به کشورهای همسایه مانند نیجریه، غنا یا توگو، ویزای 30 روزه چند بار ورود دریافت کنید.

ساده ترین راه برای انجام این کار، بازدید از سایت ویزای الکترونیکی بنین است که شهروندان 140 کشور از جمله اکثر کشورهای اروپا، آسیا و آمریکا می توانند به آن دسترسی داشته باشند. شما می توانید برای سفر به بنین برای مقاصد حمل و نقل، گردشگری و تجاری ویزای الکترونیکی دریافت کنید. برای اطلاعات بیشتر به راهنمای سایت ویزا الکترونیکی مراجعه کنید.

درخواست از طریق سایت نیازی به صرف وقت در صف حضوری در سفارت بنین یا کنسولگری ندارد. با این حال، اگر سوالاتی دارید که توسط سایت ویزای الکترونیکی کشور بنین پاسخ داده نشده است، بهتر است با سفارت بنین که مسئول کشور محل اقامت خود هستید تماس بگیرید.

مسافران کشورهای اروپایی و بریتانیا باید با سفارت بنین در پاریس تماس بگیرند. مسافران از کشور آمریکا و کانادا باید با سفارت بنین در واشنگتن دی سی تماس بگیرند.

انواع دیگر ویزا برای بنین

اگر می خواهید برای مدتی بیش از 90 روز از بنین دیدن کنید یا به ویزای کار، ویزای دانشجویی یا ویزای اقامت نیاز دارید، باید از طریق نزدیکترین نمایندگی دیپلماتیک بنین (یا نمایندگی دیپلماتیک مسئول شما) برای ویزا اقدام کنید.

هزینه ویزای بنین

هزینه ویزای بنین به ملیت شما و منطقه ای از جهان که از آن درخواست می دهید بستگی دارد. به عنوان مثال، هزینه ها در حال حاضر حدود 60 دلار آمریکا برای ویزای یکبار ورود 30 روزه، حدود 85 دلار آمریکا برای ویزای چند بار ورود 30 روزه و حدود 110 دلار آمریکا برای ویزای 90 روزه چند بار ورود است.

برای درخواست ویزای کشور بنین، به پاسپورتی با اعتبار 6 ماه از تاریخ درخواست نیاز دارید. اگر شما نیز قصد سفر به توگو را دارید، پاسپورت شما باید حداقل 1 سال اعتبار باقی مانده داشته باشد. شما همچنین به گواهی تب زرد و حداقل دو صفحه خالی رایگان در پاسپورت خود نیاز دارید (این یک الزام برای همه کشورهای آفریقایی است). عکس گذرنامه برای درخواست های حضوری مورد نیاز است.

همچنین باید جزئیات پرواز ورود و پرواز خروجی خود را ارائه دهید (تاریخ ورود که ارائه می کنید، تاریخ شروع ویزای شما خواهد بود) و آدرس هتلی که اولین شب خود را در آن سپری می کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویزا برای کشور بنین، با خواندن راهنمایی در سایت رسمی دولتی ویزای الکترونیکی شروع کنید.

گواهی تب زرد الزامی است

تمامی مسافرانی که به بنین سفر می کنند به گواهی تب زرد نیاز دارند تا ثابت کنند که در برابر این بیماری واکسینه شده اند. هنگام درخواست ویزا، باید این مدرک واکسیناسیون را ارائه دهید. اگر قبلاً گواهی ندارید، مطمئن شوید که از قبل واکسینه شده اید، فعال شدن واکسن حداقل 10 روز طول می کشد. واکسیناسیون علیه بیماری تب زرد برای تعدادی دیگر از کشورهای آفریقایی و همچنین در برخی از مناطق آسیا اجباری است.