سال 2023 میلادی با انتظارات زیادی برای بخش گردشگری یونان آغاز شد. آمارهای رسمی بیانگر آن است که گردشگری یونان احتمالاً در سال جاری رکورد جدیدی را با عملکرد بالاتر از سال 2019 میلادی که 18.2 میلیارد یورو درآمد داشت، به ثبت رساند.

خوش بینی تا حد زیادی از آمارهای پیش رزرو برای فصل تابستان برای همه بازارهای اصلی (آلمان، بریتانیا، فرانسه، آمریکا)، باز شدن بازارهای بسیار مهم چین و استرالیا (پس از سه سال به دلیل ویروس کرونا) ناشی می شود. تمام داده های پیش از رزرو و رزرو و همچنین ترافیک مسافران در سه ماهه اول 2023 نشان می دهد که فصل گردشگری امسال بهتر از سال گذشته خواهد بود.

یونان

داده های سازمان هماهنگی هواپیمایی کشور یونان نشان می دهد که انتظار می رود ورودی های هوایی نسبت به سال های 2019 و 2022 میلادی به ترتیب 8.8 درصد و 16.1 درصد افزایش یابد. صندلی های سرنشینان نسبت به سال 2022 میلادی 18 درصد و نسبت به سال 2019 میلادی 31 درصد افزایش می یابد.

همچنین انتظار می رود گردشگری کروز امسال بسیار عالی پیش برود و بر اساس رویکردهای برنامه ریزی، رکورد جدیدی با افزایش 15 درصدی تعداد مسافران نسبت به سال 2022 پیش بینی می شود.

سفر به یونان

افزایش 20 درصدی اشغال و ترافیک

در مجموع، پیش‌بینی ها حاکی از افزایش 20 درصدی اشغال و ترافیک در سال جاری نسبت به سال گذشته می باشد. هتلداران نیز این فصل را پایدار و در حال گسترش تا زمستان و هتل های باز می دانند.

از داده های رزرو مشخص است که کشور یونان از سال 2022 میلادی جهش خوبی دریافت خواهد کرد، بدون اینکه شرایط پیش بینی نشده باشد.

گردشگری یونان

کارشناسان خوشبین هستند که در سال جاری این کشور حداقل به درآمد سال 2019 میلادی برسد که بهترین سال گردشگری یونان بوده است.