تعمیر گیربکس اتوماتیک از موارد مهم در نگهداری خودرو است. توجه به تعمیر به موقع آن نقش زیادی در کارکرد و افزایش طول عمر مفید خودرو دارد. گیربکس های اتوماتیک در مقایسه با گیربکس های دنده ای حساس‌‌‌‌تر هستند. بنابراین پیشنهاد می کنیم که نسبت به تعمیر یا تعویض گیربکس اتومات حساسیت زیادی به خرج دهید. عدم توجه به این امر سبب می شود که میزان استهلاک خودرو بالا برود. در نهایت سبب ایجاد مشکلاتی نظیر تقه زدن، تعویض نشدن دنده و گاز هرز خوردن در خودرو می شود.

برای تعمیر گیربکس اتوماتیک می بایست به یک متخصص در این زمینه مراجعه کنید تا با برخورداری از دانش و تجربه کافی در این زمینه نسبت به تعمیر یا تعویض گیربکس اقدام کند. در خصوص خودرو های چینی باید نسبت به تعمیر آن ها حساسیت بیشتری خرج کنید چرا که تعمیر خودرو هایی چون جیلی  ، ام وی ام ، لیفان و … تخصص خیلی بیشتری را میطلبند و کار هر تعمیرکاری حقیقتا نیست . مجموعه گیربکس آپ در راستای کسب رضایت مشتریان گام های مهمی را برداشته است. شما می توانید با مراجعه  به این مرکز گیربکس اتومات خود را به شکل مطلوب و با پشتیبانی کامل تعمیر کنید.

تعمیر گیربکس خودروهای چینی

تعمیر گیربکس خودروهای چینی

امروزه خودروهای چینی از جایگاه ویژه ای در بازار ایران و جهان برخوردار هستند. خودروهایی مانند جیلی ، ام وی ام ،  لیفان ، تیگو، برلیانس، و… را میتوان جز نمونه های پرطرفدار در میان ایرانیان دانست. گیربکس اتوماتیک خودروهای چینی از ساختاری هیدرومکانیک برخوردار هستند و از طریق ایجاد جریان روغن به گیربکس سبب افزایش قدرت موتور در خودرو می شوند.

همین امر سبب شده است تا رانندگان نسبت به تعمیر گیربکس چینی حساسیت بیشتری را به خرج دهند. در اصل گیربکس به سرنشین خودرو کمک می کند تا سرعت خودرو را کنترل نماید و از بسیاری از تصادفات در زمان رانندگی پیشگیری کند. تعمیر گیربکس اتوماتیک چینی امری مهم است. بهتر است که انجام این کار را به دست متخصصین بسپارید تا از این طریق از خرابی زود هنگام گیربکس و سایر لوازم یدکی مرتبط با آن پیشگیری کنید و در هزینه های تعمیر خودرو صرفه جویی نمایید.

 

تعمیر گیربکس جیلی

تعمیر گیربکس جیلی از خودروهای چینی است کع سختی و قلق خاصی دارد .این خودرو در ایران بسیار طرفدار دارد و با توجه به قیمت اقتصادی که نسبت به خودرو های دنده ای دارد از گزینه هایی است که همه به آن فکر میکنن. یک خودرو اتومات سوار میشوی با قیمت خودرو های دنده ای . یکی از خدمات تخصصی مجموعه گیربکس آپ تعمیر گیربکس جیلی در مدل های مختلف است. بسیاری از کارشناسان مهم ترین علت خرابی گیربکس اتومات  جیلی را در تعویض دیرهنگام روغن گیربکس می دانند. این مسئله سبب می شود تا قطعات داخلی گیربکس دچار خرابی گردند و خسارت های سنگینی به آن وارد شود.

از مشکلات رایج خودرو جیلی که سبب تعمیر گیربکس جیلی  میشود میتوان به تقه زدن گیربکس اتومات اشاره کرد. مهم ترین علت بروز این مشکل را میتوان در مواردی مانند خرابی سوپاپ جعبه دنده، تنظیم نبودن فشار روغن و شل شدن اتصالات دانست. همچنین در مواردی مشاهده شده است که بروز مشکلات برقی نیز سبب تقه زدن گیربکس جیلی  می گردد. برای تشخیص دقیق علت خرابی گیربکس جیلی  و تعمیر آن به تعمیرگاه معتبر مراجعه کنید. اگر از نکات منفی خودرو جیلی بخوایم بگیم دلایل زیر از نکات اصلی آن میباشد

یکی از اصلی ترین نکات منفی این خودرو موتور نسبتا ضعیف آن است

شتاب اولیه ضعیف خصوصا هنگام رانندگی در بزرگراه ها

هزینه های تعمیر گیربکس جیلی نسبت به دیگر خودرو های کره ای ژاپنی و … بیشتر است.

متاسفانه خودرو های کارکرده جیلی افت قیمتی زیادی دارند

 

 

تعمیر گیربکس لیفان

تعمیرگیربکس لیفان از نوع سی وی تی CVT است. در این خودرو روغن به گیربکس راه پیدا می کند و از این طریق گشتاور موتور منتقل می شود. تعمیر گیربکس لیفان نیز مانند سایر خودروهای چینی به مهارت و تخصص ویژه ای نیازمند است و برای تعمیر آن می بایست از قطعات اصلی این خودرو استفاده شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله تعمیر گیربکس لیفان را مطالعه کنید.

مشکلات رایج گیربکس خودروهای لیفان کدامند؟

از مشکلات رایج گیربکس خودروهای لیفان که منجر به تعمیر گیربکس لیفان میشود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تقه زدن: از مهم ترین علل تعمیر گیربکس لیفان تقه زدن می باشد. علت بروز این مشکل را میتوان در ایرادات برقی، خرابی یا پارگی در دسته موتور دانست.
  • زوزه کشیدن: در زمان رانندگی ممکن است که با صدای زوزه کشیدن گیربکس مواجه شوید.صدایی اعصاب خردکن که منجر میشود نسبت به تعمیر گیربکس لیفان هرچه سریع تر اقدام کنید. مهم ترین علت بروز این امر خرابی دنده های سیاره ای و دیفرانسیل است.
  • خلاص کردن: خلاص شدن گیربکس اتوماتیک از مشکلات رایجی است که ممکن است برای صاحبان این خودروها اتفاق بیفتد. این مشکل ممکن است که به علت بریده شدن دنده اویل پمپ، هرز شدن پلوس یا خرابی چرخ دنده های داخلی گیربکس رخ دهد.
  • گاز هرز خوردن: زمانی که روغن کافی به پشت کاسه کلاچ ها نرسد یا صفحه کلاچ ها دچار خرابی شوند، امکان گاز هرز خوردن در گیربکس به وجود میاید و این پیامد را دارد که تعمیر گیربکس لیفان نزدیک است .

 

 

تعمیر گیربکس ام وی ام

تعمیر گیربکس ام وی ام تخصص مجموعه گیربکس آپ است. این خودرو با توجه به ظاهری که دارد در بین جوانان بسیار محبوب واقع شده است . متاسفانه از ضعف های اصلی خودرو های چینی همچون ام وی ام میتوان گیربکس آن ها را نام برد .هزینه تعمیر گیربکس ام وی ام از مسائلی است که در هنگام خرید این خودرو باید از آن اطلاع داشته باشید . با توجه به این که قطعات گیربکس ام وی ام بسیار محدود است در بیشتر مواقع تعمیر گیربکس ام وی ام در مقایسه با خودرو هایی که چندین برابر این خودرو گران تر هستند بیشتر میشود . از دیگر مشکلات تعمی گیربکس این خودرو پیدا کردن مرکز متخصص و معتبر است . چرا که تعمیر گیربکس ام وی ام نیز همانند گیربکس دیگر خودروهای چینی نیاز به تخصص بالایی دارد. و همین عدم آگاهی باعث میشود تا مالک خودرو چندین با در چندین جا هزینه تعمیر این خودرو را پرداخت کند .

تعمیر گیربکس ام وی ام

سرویس‌های دوره‌ای گیربکس اتوماتیک

سرویس گیربکس اتوماتیک باید به صورت دوره ای انجام گرفته شود و مدت زمان این سرویس نیز به پیشنهاد شرکت سازنده خودرو بستگی دارد. تعویض روغن و سرویس دوره ای گیربکس به شما کمک می کند تا میزان طول عمر قطعات گیربکس را ارتقا ببخشید. در حالت کلی بهترین زمان برای انجام این کار وقتی است که کارکرد کیلومتر خودرو در بازه 20000-45000 قرار دارد

 

چه زمانی به تعمیر گیربکس نیاز داریم

تعمیر گیربکس اتوماتیک هم گران است  و هم  زمان‌بر  بنابراین بسیار مهم است که قبل از  این‌که زمانی برسد  که  مشکلات قابل مدیریت و حل نباشند  حواستان  به هرگونه  مشکل گیربکس  اتوماتیک  باشد . همیشه  بهتر است مشکل  زمانی‌ که کوچکاست حل شود  تا این‌ که  بزرگتر شود ، زیرا مشکلات اصلی تنها  به معنای  هزینه‌های بیشتر برای حل آن‌ها می‌باشد. حتی بهتر است از وقوع مشکلات جلوگیریکرد. بنابراین،حتی اگر یک متخصص خودرو هم نباشید، در این‌جا فهرستی از علائم هشدار دهنده کهمی‌توانند نشان‌دهنده‌ی مشکلات گیربکس اتوماتیک باشند را کنارهم قرار داده‌ایم:

رنگ و شرایط روغن گیربکس ( رنگ کدر و بوی روغن سوختگی)

سطح روغن پایین

علائم نشت

گرمایش بیش از حد

لغزش گیربکس و یا گاز هرز خوردن

تقه زدن ماشین

روشن شدن چراغ گیربکس

مشکلات دسته دنده

عدم حرکت خودرو

صدای نا متعارف از گیربکس

 

تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران

عدم توجه به تعمیر به موقع گیربکس اتوماتیک به مرور زمان سبب بروز خسارات های جبران ناپذیر در قطعات گیربکس می شود. برای پیشگیری از این امر پیشنهاد می کنیم که به مرکز معتبر جهت تعمیر یا تعویض گیربکس مراجعه کنید.از مهم ترین خدمات مجموعه گیربکس آپ میتوان به مواردی مانند 12 ماه گارانتی گیربکس و قطعات، مشاوره و عیب یابی رایگان و خودرو بر رایگان اشاره کرد.