امروزه با ظهور و همچنین افزایش محبوبیت تجهیزات کاتر اسفالت بر یا همان دستگاه برش اسفالت، دیگر از روش‌های قدیمی و پردردسر کند و کاری لایه‌های کف خیابان‌ها و جاده‌ها خبری نیست. جالب است بدانید که علاوه‌بر برش آسفالت، عملیات برش بتن نیز با این دستگاه قابل انجام است؛ به‌طوری‌که کافیست تیغه‌های برش‌دهنده مخصوص بتن را روی آن‌ها سوار کنید.

جالب است بدانید که کاتر اسفالت بر، از بسیاری دیگر از دستگاه‌های برش‌دهنده ارزان‌تر خواهد بود و فرآیند اجرای آن نیز کم‌هزینه‌تر است تا به‌خصوص در عملیات‌های بزرگ بهسازی و روکش کردن کف معابر، حجم هزینه‌های پروژه شدیدا کاهش یابد. البته پیش از هرگونه خرید رسمی، شما به آشنایی با انواع مدل‌های این تجهیزات، نیاز خواهید داشت.

کاتر بتن بر

کاتر اسفالت بر چیست؟

دستگاه برش اسفالت در انواع پروژه‌های: ترمیم آسفالت، روکش کف معابر، برش سرامیک‌های پیاده‌روها، برش لایه‌های مختلفی از بتن و … به‌کار گرفته می‌شود و می‌تواند مطابق تنظیم دستگاه و تیغه‌های به‌کاررفته در آن، لایه‌های مختلف بتن، سرامیک و آسفالت را با اندازه‌های متفاوت برش بزند. پس تنظیم موتور روی شاسی، نیروی تولیدشده توسط موتور از طریق تسمه‌ها به تیغه‌های دستگاه هدایت می‌شود و نهایتا فرآیند برشکاری به کمک تیغه برش اسفالت، اجرایی خواهد شد.

بایستی اشاره داشت که اگرچه با استفاده از تجهیزات آسفالت‌بر دارای موتور قدرت‌مند، توان کارکردی بالا و تیغه‌های قطورتر و باکیفیت‌تر، می‌توان انواع برش را روی بتن‌های مسلح و آسفالت‌های میلگرددار به‌وجود آورد؛ اما وجود هرگونه میلگرد، آرماتور و اجزای فلزی در سطوح آسفالت و بتن، می‌تواند به خرابی هرچه سریع‌تر تیغه‌ها منجر شود.

انواع کاتر اسفالت بر (جهت اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید)

جهت انجام فعالیت‌های مربوط به برش بتن و آسفالت، پیمانکاران غالبا از انواع دستگاه برش آسفالت استفاده می‌کنند:

مدل‌های دیزلی و بنزینی

به علت دسترسی آسان به بنزین، استفاده از انواع دستگاه آسفالت بر بنزینی و دیزلی بسیار رایج است. انواع تیغه‌های بزرگ مربوط به برش‌های آسفالت و بتن را می‌توان روی این مدل‌ها سوار کرد. به‌دلیل قدرت بالای عملکردی، در اکثر پروژه‌های وسیع و دارای لایه‌های سخت، از این تجهیزات استفاده می‌شود. البته قدرت عملکردی بالا و بهره‌گیری از موتورهای چهار زمانه دیزلی، موجب شده تا این دستگاه‌ها سر و صدای بالاتری داشته باشند.

کاترهای اسفالت بر تراکتوری

انواع کاترهای بتن‌بر تراکتوری، استفاده‌های محدودتری دارند؛ چنان‌که فقط برای پروژه‌های آسفالت‌کنی خاص مورد استفاده قرار گرفته و فقط به تراکتورهای مدل رومانی اتصال پیدا می‌کنند. با اتصال این کاترها به تراکتور، به‌وسیله‌ نیروی انتقال یافته از گیربکس به کاترها، عملیات برش می‌تواند تا عمق 35-40 cm صورت بگیرد.

کاتر اسفالت بر برقی

مدل‌های برقی، مشخصا از الکتروموتورها برای تولید انرژی مورد احتیاج تیغه‌ها استفاده می‌کنند. بسته به نوع دستگاه، منبع تغذیه می‌تواند برق تک‌فاز یا سه‌فاز باشد. به‌خاطر داشته باشید که آسفالت بر برقی، هرگز نمی‌تواند با قدرتی همانند مدل‌های بنزینی و دیزلی کار کند.

مدل‌های دستی

این‌گونه تجهیزات، دارای سرنشین نخواهند بود و بایستی توسط نیروی فنی، هل داده شوند. البته به‌همین دلیل همواره در طراحی دستگاه برش آسفالت دستی، به سبک بودن و جابه‌جایی بدون مشکل آن‌ها دقت می‌شود.

اندازه تیغه‌ها در هر یک از مدل‌های فوق و بسته به شرایط و نیازهای هر پروژه، متفاوت خواهد بود.

سایز تیغه برش اسفالت

تیغه یکی از مهم‌ترین بخش‌های دستگاه کاتر اسفالت بر محسوب می‌شود. تیغه‌ها غالبا در سایزهای رایج و مختلف 35، 40، 45، 50، 60 و 70 سانتی‌متری توسط شرکت‌های مختلفی در سراسر جهان تولید می‌شوند. بر اساس نوع کارکرد نیز، انواع تیغه برش اسفالت در 2 گروه «مرطوب» و «خشک» قابل دسته‌بندی هستند که مدل‌های مرطوب، گرد و غبار زیادی را به‌وجود می‌آورند و به همین دلیل کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در این میان، بایستی توجه داشته باشید که استفاده از تیغه‌های با سایز از 35 الی 50 سانتی‌متر دارای حجم تقاضاهای بیشتری هستند. تیغه‌های آسفالت بر سایز 35، 40، 45 و 50 به ترتیب برای برش آسفالت‌ها تا عمق 8-10 cm، 10-12 cm، 15-18 cm و 20 الی 23 سانتی‌متر مناسب به‌نظر می‌رسند.

کاتر اسفالت بر

نکات شروع عملیات برش آسفالت و بتن

توجه داشته باشید که پیش از شروع کار، سطح بتن‌ها و آسفالت‌ها را کاملا از وجود عناصر مازاد، اشیای فلزی و تیز، همچنین سنگ‌ریزه‌ها پاکسازی کنید. سپس محل‌های برش را به‌خوبی خط‌کشی و علامت‌گذاری کنید. پیمانکاران بسته به نوع عملیات و سختی توده‌های آسفالت و بتن، باید از به‌کارگیری دستگاه کاتر اسفالت بر با توان کارکرد مناسب و تیغه‌های با سایز و جنس قدرت‌مندتر، اطمینان حاصل کنند.

مزایای دستگاه آسفالت بر

محبوبیت ویژه این تجهیزات در میان پیمانکاران، مسلما خبر از ویژگی‌های گسترده این تجهیزات می‌دهد. در یک نگاه کلی، اصلی‌ترین مزایای دستگاه کاتر اسفالت بر عبارت است از:

  • مناسب بودن قیمت اسفالت بر

  • قابلیت سوار شدن انواع تیغه برش بتن، سرامیک و آسفالت روی آن‌ها

  • کمک به کاهش هزینه‌های اجرایی پروژه‌های مختلف

  • تجهیز به سیستم خنک‌کننده؛ برای عدم آسیب به اجزای دستگاه در پی فرآیندهای طولانی اجرا

  • تعبیه منبع آب به‌منظور اجتناب از برخاستن گرد و غبار ناشی از عملیات برش به هوا

  • تعویض راحت تیغه‌ها

  • امکان تنظیم دستگاه و نصب تیغه‌های با سایزبندی متنوع؛ برای برشکاری در عمق‌های مختلف

  • دارای فناوری تنظیم و کنترل اندازه‌گذاری کاتر؛ به‌منظور اجرایی کردن برش‌های موازی

  • به‌کارگیری کاور مخصوص؛ در راستای جلوگیری از ورود خاکه‌ها به موتور کاتر اسفالت بر

  • به‌غیر از مدل‌های دستی، باقی مدل‌ها دارای چرخ و فرمان برای کنترل حرکت و لاین برش هستند.

لازم به‌ذکر است که قیمت اسفالت بر در قیاس با انواع تجهیزات water jet و سیم الماسه، به مراتب پایین‌تر خواهد بود؛ بدین ترتیب دسترسی پیمانکاران به انواع مدل‌های این تجهیزات، آسان‌تر است.

سنگین برش

سنگین برش؛ برترین نام در زمینه فروش اسفالت بر

فروشگاه سنگین برش به‌واسطه تولیدات اختصاصی برتر و واردات انواع قطعات دستگاه آسفالت بر و کاتر بتن، به نامی آشنا و معتبر در این حوزه تبدیل شده است. محصولات تولیدی این شرکت به‌طور گسترده‌ای به کشورهای همسایه نظیر: لبنان، افغانستان، عراق و … صادر شده‌اند. تنوع عالی، قیمت مناسب و البته کیفیت بالا، به فروش و صادرات گسترده محصولات شرکت سنگین برش کمک کرده است؛ چنان‌که این شرکت قادر به تولید طیف عظیمی از محصولات همانند: کاتر اسفالت بر با موتور هوندا چینی، تایلندی و ژاپنی، کاتر بتن و آسفالت‌برهای با موتور بنزینی 2 سیلندر انژکتور، کاترهای آسفالت بر با موتور دیزلی 2 سیلندر و 3 سیلندر مجهز به موتورهای لمباردینی، هاتص، کاما و روجرینی و … خواهد بود.

لازم به‌ذکر است که فروش شاسی کاتر و تیغه برش اسفالت (از سایز 35 تا 90 سانتی‌متر) نیز از سوی مجموعه معتبر سنگین برش صورت می‌پذیرد. توصیه می‌کنیم جهت آگاهی هرچه بیشتر از مشخصات فنی محصولات متنوع این شرکت و اطلاع از شرایط فروش اسفالت بر، با کارشناسان حرفه‌ای شرکت سنگین برش تماس حاصل کنید.

شماره‌های تماس: 09120721450 – 09186360776 – 09196886592.

دفتر مرکزی: تهران – خیابان سعدی – پاساژ صدیق نژاد – طبقه 2.