برداشت اول همه چیز است. صرف نظر از اینکه مشتریان در یک هتل 3 ستاره یا 5 ستاره یا مهمانخانه اقامت داشته باشد، همیشه این انتظار وجود دارد که با اتاقی تمیز و راحت و امکانات به خوبی میزبانی شود.

با این حال، چند بار هنگام اقامت در چنین اقامتگاه هایی احساس ناراحتی کرده اید؟ چه به این دلیل که احساس گرما و گرفتگی بیش از حد می‌ کردید، یا محیط بیش از حد پر سر و صدا بود، یا ممکن است به سادگی رطوبت و تجمع کلر در محوطه استخر سرپوشیده وجود داشته باشد. اینها مسائلی هستند که ما به یاد داریم و می‌ توانند بر اینکه مایلیم در آینده به همان هتل یا مهمانخانه بازگردیم، تاثیر بگذارند.

افزایش امکانات هتل ها و مهمانخانه ها

آقای جیسون رتکلیف به عنوان مدیر شرکتی که املاک تجاری و مسکونی را بررسی می کند، در این باره می گوید:

متوجه شده ام که چنین نگرانی هایی اغلب توسط مالکان و مدیریت هتل ها یا مهمانخانه ها نادیده گرفته می شود، معمولاً به این دلیل که این موارد واضح نیستند که در هنگام انجام بهبود یا بهبود نیاز به بهبود دارند. تعمیر و نگهداری انجام می شود و توصیه پیمانکاران در مورد این مسائل امری عادی نیست.

امکانات هتل ها و مهمانخانه ها

علل رایج برای نگرانی و نحوه رسیدگی به آنها

1. رطوبت و تابش نور خورشید

مناطق ویژه مورد توجه صاحبان املاک شامل مواردی است که دارای استخرهای سرپوشیده یا امکانات سونا و اسپا هستند که رطوبت کلی بالاتر و تهویه ضعیف دارند. این می تواند منجر به تخریب یکپارچگی زیبایی شناختی و ساختاری مناطق مشترک و بروز کپک و تراکم لکه سیاه شود. این نه تنها تجربه عمومی را برای مهمانان کاهش می دهد، بلکه می تواند تأثیر منفی بر سلامت آنها نیز داشته باشد.

علاوه بر این، حجم قابل توجهی از شیشه می تواند منجر به تابش نور خورشید و گرمای بیش از حد شود که به عنوان اثر گلخانه ای نیز شناخته می شود. این می تواند نتیجه ناگواری برای مهمانان داشته باشد و آنها را بیش از حد گرم و ناراحت کند. این اغلب در مناطقی مانند رستوران ها، بارها و اقامتگاه های مهمان وجود دارد.

بهبودهای ساده در فیلم های بازتابنده اشعه ماوراء بنفش در پنجره ها، پرده ها، تهویه مطبوع و سیستم های تهویه مکانیکی می تواند به طور قابل توجهی دما را بهبود بخشد و همچنین رطوبت مطلق را کاهش داده و کیفیت هوا را بهبود بخشد. طبق تجربه های کارشناسانی مانند آقای رتکلیف، تغییرات ساده ای مانند این نیز می تواند به افزایش توانایی مهمانان برای استراحت و لذت بردن از اقامتشان کمک کند.

2. راندمان حرارتی

مناطقی که عایق بندی و نگهداری ضعیفی دارند، اغلب مناطقی هستند که به سختی گرم می شوند، که می تواند منجر به ناراحتی بیشتر، کپک زدن لکه سیاه و رطوبت شود. این همچنین می تواند تأثیر منفی بر مهمانان شما داشته باشد.

برای بهینه سازی راندمان حرارتی ساختمان، با شناسایی مناطقی که فرار گرما و ورودی آب قابل توجهی دارند شروع کنید. هرگونه مشکل رطوبت را در تعمیر و نگهداری عمومی برطرف کنید. سپس می‌ توانید عملکرد حرارتی ساختمان را با نصب عایق‌ های اضافی برای کف، دیوارها و فضای خالی سقف، همراه با در نظر گرفتن ارتقاء پنجره‌ها و درها، بهبود بخشید.

اضافات ساده این است که به هر بخش از هتل نگاه کنید و به مناطقی با ریسک بالاتر و یا مسائل قابل توجه رسیدگی کنید. می‌ توانید تهویه طبیعی، مانند دریچه‌ های قطره ای و سیستم‌ های فیلتر هوا را برای افزایش جریان هوای اجباری در مناطق پرخطر قرار دهید. بنابراین به کاهش هرگونه احساس ناراحتی و گرفتگی و کاهش اثرات احتمالی رطوبت کمک می‌کند.

مناطق دیگر، مانند مناطقی که تابش نور خورشیدی بالایی دارند، نیز می توانند از سیستم های جریان مکانیکی هوای اجباری بهره مند شوند. این سیستم ها می توانند به حفظ دمای راحت در سراسر ملک کمک کنند. با انجام این کار و منطقه بندی مناطق کنترل آب و هوا، می توانید رضایت مهمانان را به میزان قابل توجهی بهینه کنید.

3. سر و صدا

آلودگی صوتی نیز می تواند باعث نارضایتی مهمانان در هتل ها و مهمانخانه ها شود. بنابراین زمان باز بودن بارها، رستوران ها، مناطق بازی و استخرها را به دقت در نظر بگیرید، به خصوص اگر آنها در نزدیکی یکدیگر باشند. این می تواند به حفظ استانداردهای بالای دکور کمک کند، حتی زمانی که طیف وسیعی از مهمانان در همان فضا زندگی می کنند.

امکانات هتل های لوکس

کاهش هزینه ها برای بهبود هتل ها و مهمانخانه ها

برای جبران هر گونه هزینه اضافی هنگام بهبود، ممکن است بخواهید راه حل های پایداری مانند پانل های فتوولتائیک، پانل های ولتایی حرارتی و پمپ های حرارتی را در نظر بگیرید. این می تواند هزینه سرمایه را در ابتدا افزایش دهد. با این حال، در طول عمر محصولات، این راه حل ها می توانند صرفه جویی قابل توجهی را ایجاد کنند.

همچنین ممکن است بخواهید بهبودهای حرارتی اضافی را در مناطقی که نور خورشید و جریان هوا ندارند در نظر بگیرید، زیرا این می تواند باعث اشباع رطوبت و کمبود حرارتی شود. برای مثال، ارتقای عایق در چنین مناطقی و استفاده از مواد پایدار مانند تخته چوب پنبه ای یا الیاف چوب می تواند مفید باشد. این می تواند با تثبیت دمای داخلی به فضا کمک کند.

هتل

افزایش رضایت مهمان و حاشیه سود

توجه به این نکته مهم است که رویکرد “یک اندازه متناسب با همه” برای بهبود رضایت مهمانان وجود ندارد. هر ساختمان متفاوت است، هر مکان متفاوت است و هر ملک امکانات متفاوتی را ارائه می دهد.

با این حال، با در نظر گرفتن اهمیت مسائلی مانند رطوبت، تهویه و سر و صدا هنگام بررسی گزینه های بهبود و نگهداری، صاحبان املاک می توانند به افزایش رضایت مهمانان کمک کنند. این می تواند به تکرار کسب و کار کمک کند، که به معنای افزایش درآمد برای کسب و کار شما در طول زمان است.