دوست دارید بدانید چه فاکتورهایی بر قیمت تور تفلیس تاثیر گذار هستند؟ اگر تفلیس با فضای تاریخی و فرهنگی خود، توجه شما را کرده است، اما به دنبال یک راهکار برای سفر ارزان به این شهر می‌گردید باید بدانید که یکی از راه‌هایی که می‌توانید با کمک آن با هزینه کم به تفلیس سفر کنید؛ انتخاب تورهای این شهر در فصل سرد سال یعنی زمستان است. از آنجایی که گرجستان کشوری کوهستانی و سردسیری است، بیشتر گردشگران ترجیح می‌دهند در تابستان به این کشور سفر کنند و بنابراین تورهای زمستانی به مقصد این کشور با قیمت کمتر عرضه می‌شود. همچنین، می‌توانید به دنبال تورهای لحظه آخری باشید که قیمت‌های مناسب‌تری نسبت به پروازهای معمولی دارند. راه دیگر این است که به صورت زمینی سفر کنید. این موارد راه‌هایی برای کاهش هزینه سفر به تفلیس هستند. ما در این مطلب قصد داریم همه این موارد را به صورت جداگانه و با جزئیات بیشتر بررسی کنیم. تا انتها همراه ما باشید.

چگونه می توان تور تفلیس را با بهترین قیمت رزرو کرد؟

عوامل تاثیرگذار بر قیمت تور تفلیس

به‌طورکلی چند عامل مهم وجود دارد روی قیمت تور تفلیس تاثیر می‌گذارد و با دستکاری آنها می‌توانید قیمت را بالا یا پایین بیاورید. در ادامه این موارد را بررسی خواهیم کرد:

نوع زمینی یا هوایی بودن سفر

کشور گرجستان در نزدیکی ایران قرار دارد و به‌خاطر همین نزدیکی، به صورت زمینی هم می‌توان به این کشور سفر کرد. طبیعتا هزینه سفر زمینی نسبت به هوایی کمتر است اما مسیر بیشتری را باید در راه بمانید که البته این مسیر بسیار زیباست. سفر زمینی به گرجستان، راهی جذاب برای علاقمندان به ماجرایی است. این مسیر پر از مناظر طبیعی خیره‌کننده است. با حرکت از ایران به گرجستان از طریق مرز زمینی، شما می‌توانید از دیدن مناظر کوهستانی، دره‌های سرسبز، و شهرهای تاریخی بهره ببرید.

شما به وسیله قطار، اتوبوس و خودروی شخصی می‌توانید به گرجستان سفر کنید. از آنجایی که مسیر ریلی مستقیمی از ایران به گرجستان وجود ندارد، اگر بخواهید با قطار سفر کنید باید ابتدا به ایروان بروید و ادامه سفر را از آنجا انجام دهید. اما اگر تصمیم بگیرید با اتوبوس سفر کنید، می‌توانید این سفر را مستقیم از ایران انجام دهید. به‌طورکلی برای سفر زمینی باید از مرز یکی از کشورهای ترکیه، آذربایجان و ارمنستان عبور کنید. زیرا گرجستان مرز مشترک با ایران ندارد.

فصل سفر؛ بهار، تابستان، پاییز یا زمستان

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار روی قیمت تور گرجستان فصل سفر است. از آنجایی که گرجستان یک کشور کوهستانی و سردسیری محسوب می‌شود، معمولا گردشگران ترجیح می‌دهند در فصول گرم‌تر سال مانند تابستان و بهار به این کشور سفر کنند. بنابراین زمستان‌‌ها گردشگران کمتری را در این کشور خواهید دید. به خاطر اینکه عرضه تور بیشتر از تقاضای گردشگران است، در این فصل با قیمت کمتری می‌توانید به تفلیس سفر کنید.

تورهای لحظه آخری؛ سفر خوب با هزینه کم

یکی از راه‌هایی که می‌توانید برای ارزان‌تر سفر کردن به تفلیس به سراغش بروید، گرفتن تورهای لحظه آخری است. آفرهای لحظه آخری به تورهایی گفته می‌شود که زمان کمی تا تاریخ پروازشان مانده اما هنوز ظرفیت خالی دارند. بنابراین این نوع تورها را می‌توان با قیمت بسیار کمتری خریداری کرد. فقظ باید توجه داشته باشید که پس از رزرو این نوع تور زمان زیادی برای آماده شدن برای سفر ندارید و باید نهایتا یکی دو روزه چمدانتان را ببندید و راهی سفر شوید.

به جز این موارد، فاکتورهای دیگری همچون انتخاب هتل (5 ستاره، 5 ستاره، 3 ستاره و…) تعداد روزهای سفر و تفریحاتی که انجام می‌دهید نیز روی قیمت نهایی تور شما تاثیر دارد و می‌توانید با تغییر هر کدام این فاکتورها هزینه سفر خود را کمتر کنید.

بهترین زمان سفر به تفلیس از لحاظ هزینه

بهترین زمان سفر به تفلیس از لحاظ هزینه

بهترین زمان سفر به تفلیس از لحاظ هزینه را می‌توان به دو صورت بررسی کرد. یکی از نظر فصلی و یکی از نظر بهترین زمان برای رزرو تور دقیقه نودی. در ادامه هر دو مورد را بررسی خواهیم کرد.

ارزان ترین فصل سفر به تفلیس

ارزان‌ترین فصل سفر به تفلیس زمستان است. دلیلش هم این است که گردشگران کمتری این فصل را برای سفر به این کشور انتخاب می‌کنند و بنابراین تقاضا از عرضه کمتر خواهد بود و براساس همین معادله ساده قیمت تورهای تفلیس هم در زمستان کاهش پیدا می‌کند.

تور لحظه آخری تفلیس ارزان قیمت

اما شما در همین فصل زمستان هم می‌توانید ارزان‌تر به تفلیس سفر نمایید. فقط کافی است یک تور لحظه آخری ارزان قیمت پیدا کنید. تورهای لحظه آخری به خاطر اینکه زمان کمی به تاریخ پروازشان مانده و هنوز ظرفیت خالی دارند. اگر به دنبال چنین آفری هستید همین حالا به وبسایت لحظه آخر مراجعه کرده و از میان تورهای لحظه آخری تفلیس که به شما نمایش داده می‌شود، مناسب‌ترین گزینه را رزرو نمایید.

تورهای تفلیس چند روزه برگزار می‌شوند؟

تورهای تفلیس چند روزه برگزار می شوند؟

تورهای تفلیس را در روزهای مختلفی می‌توانید رزرو کنید. برای مثال تورهای 2 شب و 3 روز، 3 شب و 4 روز ، 4 شب و 5 روز و… برای سفر به این شهر زیبای گرجستان وجود دارد که شما می‌توانید براساس برنامه‌ریزی خود یکی را انتخاب کنید. اما اگر نتوانستید از میان آفرهای موجود آن گزینه‌ای که روزهایش با برنامه شما یکی است را پیدا کنید، می‌توانید تور شخصی خود را بسازید. یعنی یک سفر با تعداد روزهایی که می‌خواهید برنامه‌ریزی کنید و از کارشناسان لحظه آخر بخواهید که سفری مطابق با آن برایتان برنامه‌ریزی کنند.

سفر ارزان به تفلیس

در این مقاله درباره راه‌های سفر ارزان به تفلیس صحبت کردیم و گفتیم که می‌توانید در فصل‌ زمستان یا با تهیه تورهای لحظه آخری و یا با سفر زمینی و… هزینه‌های این مسافرت را کاهش دهید و در نهایت سفر ارزانی به تفلیس داشته باشید. اگر راه دیگری برای کاهش هزینه‌های این مسافرت می‌شناسید که در این مطلب به آن اشاره نشد، حتما آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بهره ببرند. امید است این مطلب برایتان مفید باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.