برای بسیاری از مسافران، تعیین بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما و فرود با کمترین قیمت، یک بازی شانسی وقت‌گیر است. اما با کمی برنامه ریزی و صبر، می توان بلیط ارزان هواپیما خریداری کرد.

نکات کلیدی برای تعیین بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما

1. به دست آوردن یک معامله خوب هنگام خرید بلیط هواپیما بستگی به زمان و مکانی دارد که می خواهید سفر کنید و چقدر از قبل رزرو کرده اید.

2. ابزارهای نظارت بر قیمت می تواند به خودکارسازی جستجوی شما برای یک پرواز ارزان کمک کند و ممکن است کارآمدتر از جستجوی بلیط هواپیما در یک روز خاص از هفته باشد.

3. اگر بلیط هواپیمای خود را رزرو کنید و سپس متوجه شوید که قیمت از زمان پرداخت شما کاهش یافته است، ممکن است برخی از خطوط هوایی به شما بازپرداخت کنند.

بهترین روز برای رزرو پرواز چه زمانی است؟

اگر به بلیط هواپیما نیاز دارید، ممکن است با خرید در یک روز خاص، معامله خوبی دریافت کنید. چه روزی؟ بستگی به این دارد که اطلاعات خود را از کجا دریافت کنید. به عنوان مثال، طبق گزارش سایت Expedia، روزهای تعطیل بهترین زمان برای یافتن پروازهای ارزان تر است و در 4 سال گذشته چنین بوده است. 1 رزرو در روز جمعه (در مقایسه با دیگر روزهای هفته) به طور متوسط ​​15 درصد در پروازهای بین المللی باعث صرفه جویی در مسافران می شود. ممکن است یک روز خوب دیگر برای رزرو بلیط هواپیما وجود داشته باشد.

جاستین آلبرتیناس، مدیر عامل Ratepunk و یکی از بنیانگذاران AirGuru، می گوید:

بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما معمولاً سه شنبه ها حدود ساعت 15:00 به وقت شرقی است. آلبرتیناس می گوید که بعدازظهر سه‌پ شنبه می تواند یک معامله شیرین باشد، زیرا بسیاری از خطوط هوایی ممکن است قیمت های جدید را در عصر دوشنبه منتشر کنند. تا بعدازظهر سه شنبه، سایر خطوط هوایی ممکن است برای رقابت با قیمت های پایین تر تلاش کنند.

می توانید به نکاتی که در این مقاله اشاره می کنیم توجه داشته باشید تا راهنمای شما در مورد زمان خرید بلیط هواپیما باشند. اما ممکن است شانس قیمت بهتری داشته باشید که کمتر به یک روز از هفته برای جستجوی بلیط فکر کنید و بیشتر در مورد اینکه چقدر قبل از سفر خود رزرو کنید. خب سوال این است که بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما چه زمانی است؟

خرید بلیط هواپیما با قیمت مناسب اغلب به مدت زمان رزرو قبلی، زمان سفر و مکان سفر شما بستگی دارد. راهنمایی های مختلفی در مورد زمان خرید بلیط هواپیما برای سفرهای داخلی در مقابل بین المللی وجود دارد.

بهترین زمان برای رزرو پرواز بین المللی

برای پروازهای بین المللی، هدف از خرید حداقل 3 الی 6 ماه قبل را در نظر بگیرید. بر اساس گزارش Expedia، مسافرانی که بلیط هواپیمای بین‌المللی را 6 ماه جلوتر رزرو کرده اند، در مقایسه با افرادی که طی 2 ماه از تاریخ سفر خود بلیط خریداری کرده اند، حدود 10 درصد صرفه جویی کرده اند.

آژانس گردشگری CheapAir که 917 میلیون پرواز را برای مطالعه سالانه بلیط هواپیما در سال 2023 میلادی تجزیه و تحلیل کرد، تاریخ خرید حتی زودتر را پیشنهاد می کند. پروازها به اکثر مقاصد بین المللی در سراسر قاره ها 10 ماه قبل از تاریخ سفر ارزان ترین هستند.

بهترین زمان برای رزرو پرواز داخلی

تعیین محدوده رزرو ایده آل برای سفر در کشورها کمی دشوارتر است. آلبرتیناس پیشنهاد می کند که بین 3 هفته تا 3 ماه قبل از سفر، بلیط را جستجو کنید. این زمانی است که خطوط هوایی تمایل دارند تعداد محدودی صندلی با تخفیف را آزاد کنند. شرکت Expedia می گوید که رزرو خیلی زود، به طور خاص بیش از 113 روز قبل، ممکن است هزینه بیشتری برای شما داشته باشد.

رزرو در آخرین لحظه نیز می تواند برای شما هزینه کند. پروازهایی که ظرف 2 هفته پس از تاریخ سفر رزرو می شوند، اغلب هزینه بیشتری دارند، زیرا به احتمال زیاد برای هر چیزی که خریده نشده است، با مسافران تجاری رقابت می کنید. به خاطر داشته باشید که فصلی که پرواز می کنید بر بهترین پنجره خرید شما نیز تأثیر می گذارد. آژانس گردشگری CheapAir، در ادامه بیان می کند که چه زمانی باید کمترین هزینه ها را بر اساس فصل سفر پیدا کنید.

بهار: 87 روز قبل

تابستان: 182 روز قبل

پاییز: 49 روز قبل

زمستان: 26 روز قبل

اگر از قبل برنامه های سفر خود را به خوبی می دانید، می توانید زمانی رزرو کنید که ممکن است برخی از معاملات ارائه شود، که اغلب زمانی است که بلیط ها در ابتدا عرضه می شوند. آلبرتیناس می گوید که این حدود 11 ماه قبل از تاریخ عزیمت اتفاق می افتد.

روش های صرفه جویی در هنگام خرید بلیط هواپیما

1. انعطاف پذیری را در مورد هنگام پرواز در آغوش بگیرید

اگر یک بلیط کم هزینه هدف نهایی شماست، ذهن خود را در مورد تاریخ سفر خود باز نگه دارید. در مورد ماهی که سفر می کنید انعطاف پذیر باشید. به گفته CheapAir، بهمن و اسفند معمولا ارزان ترین ماه برای پرواز است. در مورد روزهای هفته که پرواز می کنید، پروازهای میان هفته معمولاً از روزهای پر ترافیک آخر هفته، از جمله جمعه، قیمت پایین تری دارند.

2. انعطاف پذیری در مورد نحوه پرواز را در آغوش بگیرید

مگر اینکه قصد استفاده یا کسب مایل یا امتیازات دیگر از یک شرکت هواپیمایی خاص را داشته باشید، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که در مورد شرکت هواپیمایی که انتخاب می کنید صحبت کنید. اگر در نزدیکی چندین فرودگاه زندگی می کنید، می توانید با در نظر گرفتن پروازها و از همه آن فرودگاه ها به جای راحت ترین فرودگاه، هزینه کمتری برای خرید بلیط هواپیما هزینه کنید.

فقط مطمئن شوید که هزینه های رفت و آمد به فرودگاه را در نظر بگیرید. بیاد داشته باشید که پرواز فقط در صورتی که مجبور نباشید هزینه بیشتری برای تاکسی خرج کنید یا جایی که پارک کردن ماشین خود گرانتر است، معامله خوبی است.

3. از ابزارهای نظارت بر قیمت استفاده کنید

اجازه دهید ردیاب های قیمت خودکار کار سخت را برای شما انجام دهند. بسیاری از وبسایت ها هزینه های بلیط را از چندین شرکت هواپیمایی تامین می کنند و به شما امکان می دهند تا هشدارهایی را برای قیمت های پایین و از مکان های خاص و حتی برای تاریخ های خاص تنظیم کنید. فقط مطمئن شوید که به محض ورود، ایمیل هایی را باز می کنید که حرکت های قیمت را علامت گذاری می کنند تا بتوانید پس از رسیدن به معامله، معامله کنید.

4. بعد از خرید مراقب قیمت ها باشید

بسیاری از خطوط هوایی خط‌مشی هایی برای رعایت قیمت های ارزان تری دارند که ممکن است در مدت کوتاهی پس از خرید پیدا کنید. قبل از اینکه با یک خط هوایی خاص رزرو کنید، قوانینی که آنها در مورد تعدیل قیمت دارند را بررسی کنید. در صورت برخورد با بلیط ارزان تر و گزارش آن از طریق کانال های مناسب، ممکن است بتوانید بازپرداخت یا اعتبار سفر دریافت کنید.