ممکن است مقاله ای بنویسیم که چند هزار بازدید و لایک دریافت کند و آن را بیشتر به شانس و خوب نوشتن نسبت دهیم. اگرچه نمی توانیم شانس را کنترل کنیم، اما می توانیم بهتر بنویسیم.

چه چیزی باعث نوشتن خوب می شود

اغلب مردم فکر می کنند نوشتن خوب در مورد جملات زیبا و محتوایی است که به دقت تحقیق شده است. نه اینطور نیست.

نوشتن خوب به ایده های خوبی خلاصه می شود که به راحتی قابل درک باشند.

جملات زیبا و محتوای خوب تحقیق شده ممکن است به دستیابی به آن کمک کند، اما افزودن بی هدف آنها نوشتن خوبی نیست.

چه چیزی باعث ایجاد ایده های خوب می شود

نوشتن خوب سخت است، زیرا یافتن ایده های خوب سخت است.

ایده های خوب بدیع، معتبر و مرتبط هستند.

ایده های بدیع اغلب ایده هایی غیرمحبوب هستند. تازگی آسان است، اما بدیع و معتبر سخت است. ایده های معتبر از متفکران مستقل انتقادی ناشی می شود که برای مدت طولانی در مورد یک موضوع فکر می کنند. نقادانه فکر کنید تا متوجه ایرادات ایده های موجود شوید.

به عنوان یک قاعده کلی، در مورد ایده های نامطلوب که فکر می کنید درست است بنویسید.

خوب بنویسیم

یکی از مقالات قبلی من در مورد خرید چهره افراد بود. عنوان این مقاله جلب توجه کرد و خوشبختانه بازدید خوبی در آن دوره زمانی کسب کرد. من آن را با توضیحات منطقی منتشر کردم. البته می توانست بهتر از این باشد، اما تا اینجای کار خیلی خوب عمل کرده است.

به طور کلی ایده های خوب مرتبط هستند. خواننده به ایده ها اهمیت می دهد. این به معنای آن است که کیفیت نوشتار نسبت به خواننده است. مخاطب از مقاله بی ربط قدردانی نخواهد کرد.

ما نباید زیاد به این موضوع اهمیت بدهیم. یک نویسنده دائماً بینش در نهایت مخاطب خود را پیدا خواهد کرد.

بهترین ایده ها کاملا منحصر به فرد هستند، استدلال های معتبری دارند و به افراد زیادی مربوط می شود.

چیزی که نوشته ها را به راحتی قابل درک می کند

مقالاتی که به راحتی قابل درک هستند، وضوح استثنایی دارند.

  • از کلمات و عبارات ساده استفاده کنید

به جای “بازخورد تجربی” از “بازخورد” استفاده کنید. خوانندگان را بر ایده هایی که منتقل می شود به جای معنای کلمات متمرکز کنید.

  • مختصر و مستقیم بنویسید

جملات طولانی را به جملات کوتاه تر تقسیم کنید. به جای “فقط تا بتوانم”، بنویسید “چون”. از قرار دادن چند ایده در یک جمله خودداری کنید. اگر کلمه ای لازم نیست، آن را ننویسید. اکثر صفت ها و قیدها را می توان از نوشته حذف کرد. به جای “خیلی خوشحال” بنویسید “خوشحال”.

  • سلسله مراتب بصری ایجاد کنید

برای برجسته کردن نکات مهم از پررنگ استفاده کنید. ایده های مختلف را با استفاده از سرفصل های فرعی تقسیم کنید. از نقل قول ها استفاده کنید و آنها را از جمله ها متمایز کنید. از نشانه های بصری برای آگاه کردن خواننده در مورد آنچه مهم است استفاده کنید.

  • از صدای فعال استفاده کنید

ما جمله “مرد ماشین را رانندگی کرد” را بهتر از “ماشین توسط مرد رانندگی شد” درک می کنیم. اول شی (انسان) و سپس عمل (راند) را قرار دهید.

چیزهای بیشتری در نوشتن وجود دارد که هنوز باید آن را یاد بگیریم. با این حال، این اصول به ما کمک می کند تا بهتر بنویسم. امیدواریم این نکات هم به شما کمک کنند.